X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
В.Підпалий "Тиха елегія", "Запросини"

Завантажити презентацію

В.Підпалий "Тиха елегія", "Запросини"

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Володимир Підпалий «Тиха елегія» «Запросини»

Слайд 2

Дата народження: 9 травня 1936 Місце народження: с. Лазірки Полтавської області Дата смерті: 24 листопада 1973 (37 років) Місце смерті: м. Київ Національність: українець Мова творів: українська Рід діяльності: поет, прозаїк, перекладач Роки активності: 1958—1973 Портфоліо письменника:

Слайд 3

Підпалий-поет нагадує мені пахуче українське зілля, що, черпаючи енергію сонця, дарує її пригорщами людям. Флоріан Неуважний Флоріа н Неува жний— польський мовознавець, славіст, україніст, перекладач, професор Варшавського університету й Люблінського університету Марії Склодовської-Кюрі, завідувач кафедри україністики

Слайд 4

У кожному його вчинку, в кожному слові була якась шевченківська повага до дитини, до жінки, до матері. Один із приятелів митця

Слайд 5

«Тиха елегія» Тема: відтворення щирих особистих почуттів в людини у невід'ємному зв'язку з мовою, народом, рідною землею, Батьківщиною. Ідея: возвеличення любові до всього святого, що пов'язано з життям кожної людини. Основна думка: особистість — це та людина, яка поважає культуру, мову, традиції рідного краю, вболіває за долю України, її сучасне і минуле.

Слайд 6

Елегія (лат. eІеgеіа — від гр. eІеgos — жалібна, журлива пісня) — ліричний вірш середньої довжини, як правило, сумний за змістом. Найчастіше оповідь іде від першої особи, без чіткої композиції. Розрізняють: елегію-оповідь, елегію-спогад, елегію-думку, елегію любовну. Жанр: елегія Римування: перехресне Віршований розмір: ямб

Слайд 7

Художні особливості поезії: Повтори: «Коли мене питають... любили...». Метафори: «випадкове слово не впаде». Епітет: «ясні зорі», «тихі води». Риторичний оклик: «кладіть отут у домовину живим!..». Риторичні запитання: «Любити річки, і річки, і річечки, і потічки?», «Народу чи зможеш прислужитись, як і де?», «Любиш землю, степи, озера, яблуні в саду?», «Рідну мову чи зміг би поміняти на чужу?», «Україну чи зможеш ти забуть на чужині?».

Слайд 8

Інформаційне ґроно до слова «Україна»: Україна Батьківщина ріки народ земля мова

Слайд 9

Тестові завдання: 1. Про що було перше питання до героя твору? А) Чи хоче він отримати знання про всесвіт; Б) коли написаний ним твір надрукується у міській газеті; В) чому необхідно поважати своїх батьків; Г) чи любить ріки і потічки. 2. Яке слово не впаде на ясні зорі, на тихі води? А) сокровенне; б) вивчене; в) випадкове; Г) добре. 3. Навіки у ліричного героя завжди залишаться в пам'яті: а) друзі; б) річки; В) ясні зорі; г) тихі води.

Слайд 10

4. Про який сад оточуючі цікавилися в ліричного героя? а) вишневий; б) яблуневий; В) сливовий; г) старий. 5. Герой вірша не може відокремити себе від: А) озера; Б) зелених гаїв; в) лісного джерельця; г) співу птахів. 6. Від любові до землі, степів герой не відокремиться і тоді, як: а) виїде за кордон; б) вирушить у подорож; в) він захворіє; г) в землю перейде.

Слайд 11

7. «Народ чи зможе прислужитись, як і де?» — це питання до героя вірша було: А) першим; б) другим; В) п'ятим; г) третім. 8. Ліричний герой, отримуючи запитання: А) сміється; б) намагається виявити власну байдужість; в) мовчить; Г) іноді сплакне. 9. Про які пісні згадується у вірші? А) козацькі; б) жартівливі; в) календарно-обрядові; г) колискові.

Слайд 12

10. Що однаковісінько герою поезії? Де: А) покладуть його у домовину; Б) він зможе реалізувати свої здібності і нахили;В) зможе прислужити народові; г) і ким він буде працювати. 11. Продовжте запитання: «Рідну мову чи зміг би?..»: А) досконало зміст вивчити; б) пропагувати за кордоном; в) забути на чужині; г) збагатити новими словами. 12. Наприкінці вірша герой прагне, щоб його: А) Поклали у домовину живим; Б) поважали й шанували у суспільстві; В) ніколи не забували як видатного патріота України;Г) твори народ полюбляв читати.

Слайд 13

«Запросини» Тема: зображення оптимістичного настрою ліричного героя при виборі правильного власного життєвого шляху. Ідея: заклик до активного руху шляхами життя. Основна думка: життя тільки тоді є повноцінним, коли людина рухається, виявляє активність, прагне подорожувати.

Слайд 14

Вид лірики: філософська Римування: перехресне Віршований розмір: верлібр Верлібр — це вірш, у якому зберігається віршований ритм, але рядки можуть мати різну довжину, а рими і поділ на строфи не є обов'язковими. Словник:

Слайд 15

Художні засоби твору: Епітети: «Холодне небо», «золотий човен», «золоті весла», «ніч довга». Повтори: «Там, де три…», «із хмари на хмару, на хмару із хмари…»,«Ходімо…», «У холодному небі золотий човен?» Метафори: «три гори зійшлися», «ріки злилися», «шляхи з’явились». Риторичні оклики: «ходімо!», «… і на місці!»

Слайд 16

Казкові елементи в поезії : Трикратність — «три гори», «три ріки», «три шляхи», «трьома чешками», «трьома дверима», «трьох кутків». Зачин —«У холодному небі золотий човен ...Я кажу тобі таке, чого не зможе інший ...» Чарівні предмети — «золотий човен», «золоті весла». Повтори — «Із хмари на хмару», «І на місці», «Ходімо!» Через казкову подорож ліричний герой долає перешкоди. Перемагає добро.

Слайд 17

В. Черватюк «Місячна ніч» В. Черватюк

Слайд 18

М. Сажин «Переправа біля Києва вночі».

Слайд 19

Тестові завдання: 1. Як автор характеризує небо у творі? Воно: а) зоряне; б) світле; в) голубе; г) холодне. 2. У небі можна побачити: а) райдугу; б) зграю журавлів; в) золотий човен; г) безліч хмар. 3. Герой поезій може розповісти про: а) таємницю; б) цікаву новину; в) мандрівку в горах; г) свої пригоди.

Слайд 20

4. Де три гори зійшлися, там: а) знаходилися квітучі луки; б) протікала річка; в) стоїть хатка; г) ріс великий дуб. 5. Три шляхи у творі: а) зійшлися; б) злилися; в) з’явилися; г) простелилися. 6. За трьома замками, у якомусь із трьох кутків знаходилися золоті: а) кільця; б) цвяхи; в) голки; г) весла.

Слайд 21

7. Яка цифра найчастіше згадується у творі? а) Два; б) три; в) сім; г) п’ять. 8. «Із хмари на хмару, на хмару із хмари — і на місці» можна бачити: а) човен; б) чарівних птахів; в) ракету; г) сонячний зайчик. 9. Пора року, коли відбуваються події у творі: а) пізня зима; б) початок весни; в) середина літа; г) осінь.

Слайд 22

10. У вірші говориться про те, як зійшлися три: а) шляхи; б) ріки; в) гори; г) хмари. 11. Автор, звертаючись до свого ліричного героя, просить його: а) трохи перепочити; б) розпочати пошуки цінних речей; в) рухатися вперед; г) призупинити подорож. 12. За допомогою яких художніх засобів автор намагається відтворити захоплюючий зміст твору? а) Епітетів; в) порівнянь; в) метафор, гіпербол; б) епітетів, метафор; г) гіпербол, епітетів.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література