X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Урок духовності із поезією Станіслава Чернілевського

Завантажити презентацію

Урок духовності із поезією Станіслава Чернілевського

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Урок духовності із поезією Станіслава Чернілевського

Слайд 2

«Правди є різні, а істина одна. Як і одне дитинство на все життя. Воно завжди — щастя. Може, єдине щастя в житті. Найдорожче. Як матір». С.Чернілевський

Слайд 3

Тема уроку: Висока духовність поезій Станіслава Чернілевського «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички»...

Слайд 4

Мета уроку: коротко ознайомитися з біографією письменника; проаналізувати основні мотиви поезій “Теплота родинного інтиму” та “Забула внучка в баби черевички”, розвивати вміння коментувати поетичні рядки.

Слайд 5

Станіслав Чернілевський народився 1950 року в селі Жван на Вінниччині.  «Я народився поміж двох річок — невеличкою річкою Жван з її мілинами та глибинами та могутнім і тихим Дністром з його вирами та потужною течією. Може, через те я так люблю водночас і найтонші, найдрібніші порухи і великі, могутні рухи.»

Слайд 6

Береги Дністра, де я жив, були райськи благодатними: там росли колгоспні груші, яблука, сливи, абрикоси, виноград. Там були баштани. Природно, що поночі ми, хлопчаки, ватагою пробиралися ярами й цупили кавуни та дині або ж огірки та помідори, поки сторож не гнався за нами.

Слайд 7

Життєвий шлях Станіслава Чернілевського був непростим. Хлопчик залишився без батька у багатодітній родині, тож довелося здобувати середню освіту в школах-інтернатах.

Слайд 8

Не відразу Станіславу пощастило з вибором "сродної" професії. Спочатку недовго працював учителем після закінчення Вінницького педагогічного інституту, але не вважав цю роботу справді "своєю".

Слайд 9

З дитинства Чернілевський марив кінематографом і прагнув вступити на факультет кінорежисури. Його мрія збулася. У стінах Київського театрального інституту імені І. Карпенка-Карого він здобув фах кіносценариста.

Слайд 10

Працював на Київській кіностудії художніх фільмів імені О. Довженка.

Слайд 11

Зараз працює режисером і редактором на ТРК «Студія 1 + 1». Багато уваги приділяє студентам Київського національного університету театру, кіно й телебачення імені І. К. Карпенка-Карого.

Слайд 12

Є у С.Чернілевського ще одне захоплення – поезія. У 1984 році вийшла його збірка “Рушник землі”. Поет удостоєний премії ім. В.Симоненка.

Слайд 13

«Найдорожча на світі – мама, найцінніше в житті – щирість і теплота родинних стосунків». С. Чернілевський.

Слайд 14

Теплота родинного інтиму

Слайд 15

Теплота родинного інтиму. Ще на шибах досвіток не скрес.

Слайд 16

Встала мати. Мотузочком диму Хату прив'язала до небес.

Слайд 17

Весело і з ляском серед печі Полум'я гуляє по гіллю.

Слайд 18

Ковдрою закутуючи плечі, Мати не пита, чому не сплю.

Слайд 19

Вже однак зникає гіркотина, Не катує серце печія. Знову я — малесенька дитина, Мати знає більше, аніж я.

Слайд 20

Матері розказувать не треба, Як душа світліє перед днем В хаті, що прив'язана до неба Світанковим маминим вогнем.

Слайд 21

Тема твору: спогади письменника про рідну хату, власне дитинство, матір, її доброту та щирість.

Слайд 22

Ідея твору Уславлення найголовніших людських цінностей – материнської любові, батьківської хати, щасливих років дитинства.

Слайд 23

Настрій твору Щирість, Ніжність, Душевна доброта, Любов до матері і рідної домівки, Туга за дитинством, Теплі і ніжні спогади про маму, Глибокий ліризм

Слайд 24

Словникова робота Інтим , шиба, досвіток, скрес, печія, катує . Як ви розумієте слова із поезії?

Слайд 25

Включіть уяву 1.Яким ви уявляєте ліричного героя поезії “Теплота родинного інтиму” 2.Які почуття і образи виникають у вас після прочитання поезії “Теплота родинного інтиму?” 3.У яку пору року відбувається дія? 4. Що відображає ілюстрація у підручнику і чи відповідає вона змісту поезії? 5.Від якої особи ведеться розповідь у поезії? Про що це свідчить? 6.Якими мотивами пройнятий твір “Теплота родинного інтиму” ? 7.Які найголовніші духовні цінності відтворює автор у поезії? 8.Що символізує вогонь у печі? 9.Яка пора доби забражена у вірші? Обгрунтуйте.

Слайд 26

Образи поезії “Теплота родинного інтиму” Конкретні: Абстрактні: мати, хата, син(автор) любов до матері, спогади про дитинство, відчуття захищеності і щастя

Слайд 27

Художні засоби у творі Метафори “досвіток не скрес”, “полум”я гуляє по гіллю”, “гіркотина зникає”, “не катує серця печія”, “душа світліє” “хату прив”язала” Епітети “світанковий вогонь”

Слайд 28

Евристична бесіда «Читаємо між рядками» Про яку пору року йдеться у творі? Про зиму, бо мати встала затопити пічку, бо холодно, а на вулиці ще темно, бо взимку пізно світає. Поясніть вислів: “Мати…мотузочком диму хату прив”язала до небес”, “хата, що прив”язана до неба”? Мати – це берегиня сімейного вогнища, і саме вона прагне створити у своїй хаті земний рай, як на небі? Поясніть вислів: “Ковдрою закутуючи плечі,мати не пита, чому не сплю?” Автор показує, що мати настільки відчуває свою дитину, що говорить із нею душею і розуміє свого сина без слів.

Слайд 29

Логічний ланцюжок “Знайди зайве”. (Знайти в рядках “зайве” слово і обґрунтувати відповідь) мати, батько, син, дитина; дим, жар, полум’я, вогонь; руки, серце, душа, плечі; шиби, хата, піч, мисник.

Слайд 30

Асоціативний кущ Павутинки сплетемо, потрібні слова доберемо Дитина 1.Мати 4.Дитинство Мамине серце 6.Родина Колискова 2.Любов 3.Щастя 5.Дитячий сон Сімейна злагода Україна Батьківська хата

Слайд 31

Склади прислів’я про маму 1. Нема того краму, щоб купити… серце 2.У дитини заболить пальчик, а в матері… 3.Дитина плаче, а матері… заслужити 4.Матері ні купити, ні… боляче маму

Слайд 32

Образ матері у світовому мистецтві

Слайд 33

Слайд 34