X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Т.Шевченко - художник

Завантажити презентацію

Т.Шевченко - художник

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема: Т.Шевченко – художник

Слайд 2

Урок - проект Мета: ознайомити із живописною спадщиною Т.Шевченка, показати шляхи становлення його як художника; розвивати спостережливість учнів, вміння читати художнє полотно, помічати суттєві деталі, зв’язно висловлювати свої думки; виховувати пошану до мистецьких скарбів України, почуття прекрасного.

Слайд 3

Обладнання: портрет Т.Шевченка, репродукції живописних робіт поета, альбом «Шевченко – художник», ілюстрації учнів до творів Т.Шевченка, презентація Епіграф: Шевченко стоїть у ряду великих універсальних геніїв людства, вивчення творчості яких допомагає створенню справжньої традиції національної культури в багатьох її галузях — у філософії, естетиці, драматургії, поезії, прозі, живописі, музиці.

Слайд 4

Етапи реалізації уроку-проекту I етап. Підготовчо-організаційний 1.Формування науково-пізнавальних секцій учнів: Літературознавці. Мовознавці. Дослідники. Мистецтвознавці. Біографи. Сценаристи та актори. Художники.

Слайд 5

Механізм реалізації II етап. Організаційно-виконавчий 1. Вступне слово вчителя. 2. Симпозіум учасників секцій науково-пізнавальних груп. 3. Діяльнісний міні-тренінг. 4. Резюме.

Слайд 6

III етап. Підсумковий 1. Коментар до виконання домашнього завдання. 2. Самооцінка науково-пізнавальної діяльності. 3. Оцінка уроку-проекту.

Слайд 7

Очікувані результати 1. Глибоке ознайомлення з творчістю Кобзаря як художника. 2. Сприяння реалізації в учнів інтелектуальних і творчих здібностей, сформованості життєвих компетентностей. Написання твору на одну з тем: «Добрий день, Тарасе Григоровичу…» (твір-лист)

Слайд 8

Поетична хвилинка Автопортрет 1843 р. ...Із вічності влетів. З безсмертя виніс Веселий повів молодечих мрій; Припав, припав до аркуша паперу — І радісно забігало перо (Хвилину тому,— півтораста літ, — Присвяту в потаємний вніс альбом Палкої шанувальниці таланту). Забігало перо... І зупинилось. Замріявся... Задумався... Забувся... Кому цей погляд генія? Кому глибока зосереджена увага. Ця вперта зібраність... Цей блиск очей Кому він має сколихнути душу? Кому адресувати має погляд Вітання, згоду, співчуття чи знак Порозуміння: висловить тривогу. Лиш не за себе — за чиєсь життя... Можливо, і за наше... Він увесь Так перейнявся думою своєю. Що мовби аж наблизився до нас З півтемряви далекої. Так ніжно Дбайливими штрихами відгорнув Несупокійне та в'юнке волосся. Щоб і воно не заважало... Туш Примусив розпливтися строго в міру, їй визначену,— хай підкреслить, хай Лиш те, що мусить проакцентувати— Що ж із задуми вивело його — Чи ніжний голос, чи дзвінок, чи пісня ?| У папку вкинув аркуш — і пішов У свою долю, в каторгу, у вічність.- (Роман Лубківський)

Слайд 9

Організація роботи в групах. Оголошення назв проектів. Літературознавці. Мовознавці. Дослідники. Мистецтвознавці. Біографи. Сценаристи та актори. Художники.

Слайд 10

Виступ групи «літературознавців» ( група «літературознавців» виступає із тезісами про періоди творчості Т.Шевченка як художника): Доакадемічний період; Т.Шевченко і Академія Мистецтв, ранній період; Заслання; Творчість після заслання.

Слайд 11

Слайд 12

Виступ групи «мовознавців» ( група «мовознавців» пояснює: за допомогою чого Шевченко створював свої малюнки, а також подає тлумачення слів з демонстрацією репродукцій картин ): Сепія – фарба сіро-коричневого кольору; натуральна або синтетична коричнева фарба, стійка щодо дії сонця та повітря; фотографія коричневого тону. Бістр – фарба чорно-бурого кольору; темнобрунатна акварельна фарба, що виготовляється з деревної сажі. Акварель – клейові фарби, що розводяться водою; живопис такими фарбами. Олія – олійна фарба Офорт , акватинта – різновиди техніки гравюри на металі; 1) Спосіб поглибленого гравірування на металі за допомогою кислот. 2) Гравюра на міді або цинку з малюнком, протравленим кислотами, а також друкарський відбиток з такої гравюри. 3) Ручний спосіб виготовлення форм глибокого друку із застосуванням хімічного травлення.

Слайд 13

Сепії Т.Г. Шевченка Малюнки, що їх виконав Шевченко фарбою сіро-коричневого кольору, відомою під назвою сепії (виготовляється з так званої чорнильної залози морських каракатиць).До сепії Шевченко звертався дуже часто, особливо в період заслання і створив високі зразки своєрідного монохромного живопису, віртуозно використовуючи прозорість фарби найтонші градації коричневого кольору. У цій техніці він досяг виняткової майстерності світлотіньового моделювання, відтворення простору, предметного оточення психологічної її характеристики. Сепію художник використовував у роботі над ілюстраціями, для виконання підготовчих малюнків до гравірування, в пейзажних замальовках і особливо успішно – в портретах і сюжетних малюнках, що мають самостійне мистецьке значення. Він настільки призвичаївся до цієї фарби, що, коли не було під рукою сепії, розробляв до тону її бістр.

Слайд 14

Бістр Чорно-біла фарба, яку виготовляють із сажі букового дерева. Шевченко почав вживати сепію ще під час навчання в Петербурзькій Академії мистецтв. Він міг бачити малюнки свого вчителя К. Брюллова, виконані сепією в Італії і Греції, а також твори інших російських письменників. До цієї техніки Шевченко вдавався в роботі над малюнками, що їх він виконав на Смоленському кладовищі, зокрема, працюючи над картиною “Хлопчик - жебрак, що дає хліб собаці”, за яку у вересні 1840 здобув срібну медаль 2-го ступеня. Сепію виконано ілюстрацію до повісті М.Гоголя “ Тарас Бульба”(1842), а також два начерки “Сліпий” (“Невольник”) (1843) пізніше на цей сюжет поет написав однойменну поему

Слайд 15

Офорт Твори художника , виконані технікою штрихового офорта, часом у поєднанні з акватиною. Технікою чистого офорта Шевченко оволодів у роки навчання в Петербурзькій Академії мистецтв, найвірогідніше - в майстерні К.Брюлова, який працював у мистецтві офорта і заохочував до цього своїх учнів. Найбільш ранніми відомими нам офортами Шевченка є естампи “Живописної України”- задуманого ним про історичне минуле, сучасний народний побут і природу України. В останні роки перебування на засланні у Шевченка визрів намір: після звільнення цілком присвятити себе мистецтву офорта, щоб поширювати в народі офорти з картин великих художників, а також власні твори.

Слайд 16

Художні техніки Акварель Олія Олівець Офорт Сепія Туш Гравюра

Слайд 17

ПОЧАЇВСЬКА ЛАВРА З ЗАХОДУ. Акварель, 1846.

Слайд 18

ПОГРУДДЯ ЖІНКИ. Олівець, 1830.

Слайд 19

ВИДУБЕЦЬКИЙ МОНАСТИР. Олівець, 1843.

Слайд 20

АСКОЛЬДОВА МОГИЛА. Сепія, акварель, 1846.

Слайд 21

СТАРОСТИ. Офорт, 1844

Слайд 22

ДАРИ В ЧИГИРИНІ 1649. Туш, 1844.

Слайд 23

С УДНА РАДА. Офорт, 1844.

Слайд 24

Нарцис та Німфа Ехо Сепія. Літо, 1856 р.

Слайд 25

Виступ групи «дослідників» ( група «дослідників» знайомить учнів із жанрами образотворчого мистецтва, у яких працював Шевченко. Подає у формі таблиці з прикладами творів.

Слайд 26

Казахська тематика Пейзажі Портрети Побутові картини

Слайд 27

КАЗАШКА КАТЯ. Сепія, 1856-1857.

Слайд 28

БАЙГУШІ. Сепія, 1853.

Слайд 29

Автопортрети Т.Шевченко створив 30 малярських та графічних автопортретів. Від романтичного юнака ( 1840р.) до збагаченої досвідом, але вже хворої, виснаженої людини ( 1861р.). Гра кольору та світла, скрізь помітні різкі контрасти. Від К.Брюллова опанував мистецтво творення легких напівпрозорих тіней.

Слайд 30

Зима 1840-1841

Слайд 31

Кінець серпня 1845

Слайд 32

Червень-грудень 1847

Слайд 33

Листопад 1849

Слайд 34

1849-1850

Слайд 35

Серпень 1851

Слайд 36

1853

Слайд 37

Березень 1860

Слайд 38

1860

Слайд 39

Червень 1860

Слайд 40

Січень-лютий 1861

Слайд 41

Виступ групи «мистецтвознавців» ( група «мистецтвознавців» у вигляді презентації проводить екскурсію в картинну галерею Т.Шевченка).

Слайд 42

Катерина, полотно, олія Автопортрет, полотно,олія 1842 р. 1840 – 1843 рр.

Слайд 43

Циганка-гадалка, акварель Портрет Гребінки, акварель 1841 р. 1837 р.

Слайд 44

СЕЛЯНСЬКА РОДИНА. Олія, 1843.

Слайд 45

Виступ групи «біографів». (група «біографів» подає аналіз повісті Т. Шевченка «Художник») Композиція Образи Діячі культури, згадані у повісті Переклади

Слайд 46

Виступ групи «сценаристів» та «акторів» ( група “ сценаристів ” показує інсценівку за повістю Т.Шевченка «Художник» - зустріч художника із Сошенком)

Слайд 47

Слайд 48

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література