X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Рильський

Завантажити презентацію

Рильський

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Максим Тадейович Рильський Великий гранослов свого народу. Д. Павличко

Слайд 2

Дата народження: 7 (19) березня 1895 Місце народження: Київ Дата смерті: 24 липня 1964 (69 років) Місце смерті: Київ Національність: українець Мова творів: українська Рід діяльності: поет, перекладач, публіцист Роки активності: 1907–1964 Напрямок: неокласицизм, соцреалізм «Любов’ю серце зроджене було»

Слайд 3

Група київських «неокласиків» М.Зеров М. Драй-Хмара П. Филипович Ю. Клен М. Рильський

Слайд 4

Неокла сики — група українських поетів та письменників-модерністів початку 20 століття. Неокласицизм (з грецької новий і зразковий) — течія в літературі та мистецтві, що з'явилась значно пізніше занепаду класицизму як літературного напряму і знайшла свій вияв у використанні античних тем і сюжетів, міфологічних образів і мотивів, проголошенні гасел «чистого» мистецтва та культу позбавленої суспільного змісту художньої форми, в оспівуванні земних насолод. Вони відмежовувались від так званої пролетарської культури, прагнули наслідувати мистецтво минулих епох, віддавали перевагу історико-культурній та морально-психологічній проблематиці.

Слайд 5

1910 рік - перша збірка поезій М.Рильського «На білих островах»

Слайд 6

Клянусь тобі, веселий світе, Клянусь тобі, моє дитя, Що буду жити, поки жити Мені дозволить дух життя! «Молюсь і вірю» (1922 )

Слайд 7

Тема: відтворення краси почуттів ліричного героя, його єдності з природою, стану закоханості у світі. Ідея: уславлення життєрадісності, спраги жагучого серця, вишуканості почуттів, молодечого оптимізму, відчуття польоту, любові до життя. Літературний рід: лірика. Вид лірики: філософська. Жанр: вірш-рефлексія. Віршовий розмір: чотиристопний ямб. Вид римування: перехресне. Рима: чергування жіночої і чоловічої. «Молюсь і вірю»

Слайд 8

Метафори: даль ясніє, стоїть у глибині, вітер грає. Епітети: тремтячі зграї, пречиста надія, синя глибина. Порівняння: серце б’ється , як в огні. Риторичні оклики: поки жити мені дозволить дух життя! Ходім! Інверсія: голубів тремтячі зграї черкають неба береги. Анафора: клянусь; і-і-і. Повтор(рефрен): черкають неба береги Образи-символи : голуби (символи миру, кохання), синя глибина ( небо, символ свободи, почуттів).

Слайд 9

Тобі, мистецтво, у твоїй країні Я шлю поклін і дружній свій привіт. Твої діла — вони одні нетлінні, І ти між квітів — найясніший квіт! «Коли усе в тумані життєвому...» (1911-1918 )

Слайд 10

Тема: показ безсмертя і сили мистецтва у боротьбі з життєвими негараздами. Ідея: уславлення вічності мистецтва, хвала мистецтву як вічній цінності. Вид лірики: філософська Жанр : сонет Віршовий розмір: ямб Римування: перехресне «Коли усе в тумані життєвому...»

Слайд 11

Епітети: небесний перелив, найясніший квіт Звертання : в тобі, мистецтво,у тобі одному… Повтори: в тобі, мистецтво,… Метафора: і ти між квітів найясніший квіт Гіпербола: в тобі, мистецтво, — у малій картині, Що більша над увесь безмежний світ! Алегорія: в тумані життєвому.

Слайд 12

Солодкий світ! Простір блакитно-білий І сонце - золотий небесний квіт. Благословляє дух ширококрилий Солодкий світ. «Солодкий світ!» (1919)

Слайд 13

Тема: показ любові до природи й людини, до всього живого; відтворення краси навколишнього світу, вміння сприймати її. Ідея: уславлення радості життя, його неповторності; уміння зрозуміти та відкрити для себе "солодкий світ". Вид лірики: філософська Жанр: сонет Віршовий розмір: ямб Римування: перехресне «Солодкий світ!»

Слайд 14

Епітети: солодкий світ, простір блакитно-білий, дух ширококрилий Метафора: благословляє дух ширококрилий блакитний світ Порівняння: твій погляд, ніби пролісок несмілий, немов трава, що зеленить граніт, неначе спогад нерозумно-милий… Риторичне питання : чи янголи нам свічі засвітили по довгих муках безсердечних літ, чи ми самі прозріли й зрозуміли солодкий світ? Алітерація: С, Л, Р Асонанс: О, И, І

Слайд 15

Запахла осінь в'ялим тютюном, Та яблуками, та тонким туманом, І свіжі айстри над піском рум'яним Зорюють за одчиненим вікном. «Запахла осінь в’ялим тютюном» (1925)

Слайд 16

Тема: зображання стану природи восени і роздуми зрілої людини про те, що ж найголовніше у житті, у чому його принада й щастя. Ідея: звернення до читача і заклик насолоджуватися життям, поки є така можливість. Вид лірики: філософська Жанр: сонет Віршовий розмір: ямб Римування: суміжне «Запахла осінь в’ялим тютюном»

Слайд 17

Епітети: в'ялий тютюн, свіжі айстри, рум’яний пісок, мовчазна глибінь, рідний дім, килим золотий Риторичні питання: І нащо ж весна нам? Метафори: ми тихі та дозрілі; вкриє мудрість голову сріблом; медово спіють дині; вежі темної гордині; запахла осінь тютюном та яблуками; коник грає на скрипку Порівняння: у травах коник, як зелений гном. Заклик: учися чистоти і простоти Мотиви Святого письма про упокорення людської гордині : «І, стоптуючи килим золотий, забудь про вежі темної гордині».

Слайд 18

Як парость виноградної лози, Плекайте мову. Пильно й ненастанно Політь бур'ян. Чистіша від сльози Вона хай буде. Вірно і слухняно Нехай вона щоразу служить вам, Хоч і живе своїм живим життям. «Мова» (1956)

Слайд 19

Яблука доспіли, яблука червоні! Ми з тобою йдемо стежкою в саду. Ти мене, кохана, проведеш до поля, Я піду – і, може, більше не прийду. «Яблука доспіли, яблука червоні...»

Слайд 20

Ми працю любимо, що в творчість перейшла, І музику палку, що ніжно серце тисне. У щастя людського два рівних є крила: Троянди й виноград, красиве і корисне. «Троянди й виноград»

Слайд 21

Ще молитесь, далекий брате, Серед Звенигородських піль. Ще не стомились карбувати В коштовних ямбах вічний біль. ***** І Ви — алхімік мудрих слів. Є.Маланюк «Сучасники» Максимові Рильському

Слайд 22

Душа належить людству і епохам... Л.Костенко Надгробок Максима Рильського на Байковому кладовищі в Києві Пам'ятник Максиму Рильському біля головного входу до Голосіївського парку в Києві Пам'ятник Максиму Рильському на території музею в Голосієво

Слайд 23

Тестові завдання: 1. Який художній прийом М.Рильський використав у рядках: Твій погляд, ніби пролісок несмілий, Немов трава, що зеленить граніт, Неначе спогад нерозумно-милий... А)порівняння; Б) метафору; В) синекдоху; Г)літоту. 2.У якому вірші М.Рильського подано образ «пречистої надії»? А) «Молюсь і вірю»; Б)»Мова»; В) «Яблука доспіли»; Г) «Запахла осінь в’ялим тютюном». 3.Дебютною збіркою М.Рильського є книга: А) «Синя далечінь»; Б) «Троянди й виноград»; В)»На білих островах»; Г) «Сад над морем».

Слайд 24

4.Який вірш М.Рильського належить до інтимної лірики? А) «Запахла осінь в’ялим тютюном»; Б) «Яблука доспіли»; В) «Мова»; Г) «Молюсь і вірю». 5.Який вірш М.Рильського належить до пейзажно-психологічної лірики? А) «Молюсь і вірю»; Б) «Яблука доспіли»; В) «Мова»; Г) «Запахла осінь в’ялим тютюном». 6 У якому вірші М.Рильського переживання ліричного героя тісно переплетені з однією з пір року?  А)»Запахла осінь в’ялим тютюном»; Б) «Яблука доспіли», В)»Мова»; Г)»Молюсь і вірю».

Слайд 25

7.У якому вірші М.Рильський порівнює словник із «пишним яром»? А) «Запахла осінь в’ялим тютюном»; Б) «Яблука доспіли»; В) «Мова»; Г) «Молюсь і вірю». 8.З якого вірша М.Рильського взяті рядки: «Ми працю любимо, що в творчість перейшла...»? А) «Солодкий світ»; Б) «Троянди й виноград»; В) «Мова»; Г) «Молюсь і вірю». 9. М.Рильський НЕ є автором вірша: А) «Молюсь і вірю»; Б) «Солодкий світ»; В)Подивилась ясно»; Г) «Коли усе в тумані життєвому».

Слайд 26

10. Установіть відповідність між поетичними рядками і назвами віршів, з яких вони взяті: 1. Вміє розставатись той, хто вмів любить. А)»Солодкий світ» 2.Немає мудріших, ніж народ учителів. Б) «Молюсь і вірю» 3.У щастя людського два рівних є крила: В) «Яблука доспіли..» Троянди й виноград, красиве і корисне. Г) «Троянди й виноград» 4.І голуби ясної вроди черкають неба береги Д) «Мова»

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література