X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Рання творчість Т.Г.Шевченка

Завантажити презентацію

Рання творчість Т.Г.Шевченка

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Рання творчість Т.Г.Шевченка Балада “Причинна” та інші. Проект з української літератури для учнів 9 класу Виконала Тимошенко Любов Павлівна Катюжанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів

Слайд 2

“Причинна” – то перше його (Т.Шевченка) чаклунство. Це … неймовірна магія – світ музики у слові. Музика між словами – світ загадковий і невловимий, як сам феномен “Причинної” – завороженої дівчини, що розминулась із своєю долею. Епіграф

Слайд 3

Дослідницька робота Порівняйте початок балади “Причинна” із початком балади українського поета-романтика Левка Боровиковського “Молодиця”: Дослідіть , що спільного і відмінного між цими двома уривками? Який уривок, на вашу думку, є художньо довершенішим? Ватагами ходили хмари, Між ними молодик блукав, Вітри в очеретах бурхали, І Псьол стогнав і клекотав. Шуміли верби…рвалось листя, Гули вітри попід мостом… На пні сиділа молодиця. Підперши щоку кулаком.

Слайд 4

Консолідація.Робота з текстом балади “Причинна” Визначте тему твору Який зміст балади: казково-фантастичний, легендарно-історичний чи героїчний? Про які народні звичаї та обряди ми дізнаємось із балади? Чи можна сказати, що балада наділена драматично-напруженим сюжетом? Укажіть на найбільш драматично- напружені моменти сюжету.Поясніть, яким чином відбувається драматизація сюжету? Словничок Балада – невеликий ліро-епічний твір казково-фантастичного, легендарно-історичного або героїчного змісту з драматичним сюжетом.

Слайд 5

Теорія літератури Визначте строфічну будову. Яка схема римування? А тим часом із діброви Козак виїжджає; Під ним коник вороненький Насилу ступає. “Ізнемігся, товаришу! Сьогодні спочинем: Близько хата, де дівчина Ворота одчинить.

Слайд 6

Робота в групах Визначте віршовий розмір фрагментів. Поясніть мету вибору його поетом. Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива. Може вийшла русалонька матері шукати А може, жде козаченька. Щоб залоскотати. Кого ж її любити? Ні батька, ні неньки: Одна, як та пташка. В далекім краю. Дослідіть, як виявляється романтизм балади. Ямб Хорей Дактиль Амфібрахій Анапест

Слайд 7

Коментарі учнів Прокоментуйте слова дослідника української балади Г.Нудьги. Яку основну відмінність цієї балади підкреслює критик? “Центральний образ – Лілея – в баладі підноситься до символу правди і краси, яких не зреклося суспільство на тому стані. На якому його обсервує поет, але й не може послідовно шанувати, бо існуючі соціальні стосунки склалися так, що маси, огрубілі від рабства, нестатку й безправ’я… не схиляються перед справедливістю і красою. Яка діє повсюди.”

Слайд 8

Висновки. Порівняльна характеристика балад “Причинна” та “Лілея” Реалізм і романтизм. Соціальний конфлікт. Квітка лілея – Символ краси. Написав баладу в 32 роки(1846) Трагізм дівчат. Романтизм. Фольклорні мотиви. За жанром обидва твори – балади. Романтизм. Написав баладу в 23 роки (1837) “Лілея” “Причинна”

Слайд 9

Література Лесин В.М. Літературознавчі терміни. – К.,1985. ШевченкоТ.Г. Кобзар. – Донецьк:ТОВ ВКФ “БАО”,2008.-480с. Пасічник Є.А.Тарасовими шляхами.-К.,1963. Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. -№7-9.2009.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література