X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
О Лесю! Українко без догани!

Завантажити презентацію

О Лесю! Українко без догани!

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

О Лесю! Українко без догани!

Слайд 2

Є народження й смерть – два стовпи на межі, а між ними - події одвічні: варіації стріч, і розлук, і жоржин, варіанти падінь і величчя.

Слайд 3

Пишу на дошці: «Леся Українка» - І серце ніжна сповнює краса. Дочка Волині, чарівна перлинка, Вона - землі вкраїнської душа.

Слайд 4

Етапи уроку

Слайд 5

Тема уроку. Узагальнення вивченого про формування особистості Лесі Українки. Образ ліричної героїні в поезії “Як дитиною, бувало…”, автобіографічні мотиви вірша.

Слайд 6

Мета уроку. Узагальнити опорні знання про життєвий шлях Лесі Українки; опрацювати текст твору “Як дитиною, бувало…”; виховувати в собі стійкість, волю до життя, уміння не падати духом у будь-яких обставинах.

Слайд 7

Узагальнення та поглиблення вивченого про Лесю Українку

Слайд 8

Як у народі називають Лесю Українку? Назвіть слова-характеристики, які ви знаєте. «Зніміть з мене се ганебне тавро азіата; воно гнітить мене — я європейка»

Слайд 9

Дочка Прометея Славна драгоманівка Одержима Дочка княжої Волині Українка без догани Наша Леся Волинська мавка Гордість української нації Титан духу

Слайд 10

«Є таланти, є явища, є особистості європейського рівня». (Ліна Костенко про Лесю Українку)

Слайд 11

Чинники, що впливали на формування особистості Лесі Українки

Слайд 12

Коріння від сербського намісника Боснії й Герцеговини Стефана Косача, родовита дворянська сім’я. Мали свій герб. Рід має грецьке коріння, бо пращур за національністю був греком і служив драгоманом(посол, перекладач) при гетьмані Богдані Хмельницькому. Батьки Лесі Українки Олена Петрівна Драгоманова (Олена Пчілка) Петро Антонович Косач(маршалок повітового дворянства з генеральським званням)

Слайд 13

Від батька Леся взяла м’яку вдачу, інтелігентність, скромність. Від матері – силу характеру, стійкість, мужність, любов до всього українського, працьовитість.

Слайд 14

Хто був найближчим другом Лесі у дитинстві? Що ви знаєте про це?

Слайд 15

«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.» В.Сухомлинський Культурний Парнас українського суспільства

Слайд 16

«Він навчив мене, як терплять лихо і б’ються з недолею» Леся Українка

Слайд 17

Захоплення живописом

Слайд 18

Картина Лесі Українки “Мати і дитя”

Слайд 19

1.На якому музичному інструменті грала Леся Українка? 2. Назвіть Лесин найулюбленіший музичний твір та його автора? 3.Чи вдалося Лесі Українці реалізувати свої музичні здібності?

Слайд 20

Слайд 21

Мій давній друже! мушу я з тобою Розстатися надовго… Жаль мені! З тобою звикла я ділитися журбою, Вповідувать думки веселі і сумні.

Слайд 22

Перший вірш, підписаний псевдонімом “Леся Українка” Чому навчила тьотя Єля свою племінницю Лесю?

Слайд 23

Гронування “Уміння Лесі Українки”

Слайд 24

“Тридцятилітня війна”

Слайд 25

Ялта

Слайд 26

Асоціативний кущ Єдність протилежностей у долі Лесі Українки Сила духу 1.Слабкість тіла 4.Любила Україну Знала понад 9 мов 6.Померла на чужині (у Грузії) Доля відвела лише 42 роки 2.Не ходила до школи 3. Мала хист до музики 5.Увесь час боролася за життя Через хворобу не могла грати на фортепіано Похована на Україні (Київ, Байкове кладовище) Лікуючись, часто перебувала на чужині.

Слайд 27

«Зрештою, життя моє не було убогим, і сором було б мені плакатись на нього». Оптимізм — життєве кредо поетеси. Підсумок

Слайд 28

“Включи уяву” Створи літературно-психологічний портрет. Які провідні риси характеру, на твою думку, виявилися у Лесі Українки ще в дитинстві?

Слайд 29

Освіченість Терпіння Любов до України Оптимізм Сила волі Працелюбність Талановитість Нескореність Мужність Стійкість

Слайд 30

Автобіографічна основа вірша “Як дитиною, бувало…”

Слайд 31

Словник 1)Драма - п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі. 2) Епіграма - жанр сатиричної поезії, дошкульного змісту з несподіваною кінцівкою .

Слайд 32

Поясніть, як ви розумієте значення таких рядків: «А тепер, коли для мене Жартом злим кінчиться драма І от-от зірватись має Гостра, злобна епіграма,..»

Слайд 33

Тема: болючі переживання поетеси з приводу власного здоров’я; намагання героїні боротися через силу з примхами долі, яка їй послала тяжкі випробування. Визначити тему твору

Слайд 34

Ідея: уславлення сили волі, терпимості, наполегливості ліричної героїні в боротьбі з життєвими труднощами. Визначити ідею твору

Слайд 35

Основна думка: тільки сильна духом людина здатна подолати будь-які труднощі. “Щоб не плакать, я сміялась…” Яка головна думка твору? У яких рядках вона виражена?

Слайд 36

Будова поезії 1.На які частини можна умовно поділити вірш? 2.Які часові періоди охоплюють розповіді у цих частиних? 3.З якою метою автор протиставляє ці частини одну одній?

Слайд 37

Образ героїні. Якою постає перед нами? Які автобіографічні риси простежуємо в цьому образі? Зображений у динаміці І частина - перед нами маленька дівчинка, яка намагається навчитися терпіти біль у житті і ніколи не плакати. ІІ частина - перед нами доросла людина, яка знає, що таке страждання і здатна все прощати людям, тому і плаче, щоб не сміятись над людськими вадами.

Слайд 38

1.Сила духу, 2.Воля до життя, 3.Стійкість до незгод, 5.Мужність, 6. Витримка, 7.Терплячість, 8. Нескореність перед лихом, Синонімічний ланцюжок Дібрати епітети-синоніми, які характеризують Провідну рису характеру ліричної героїні.

Слайд 39

Сенкан 1рядок – 1іменник (схема) 2рядок – 2 прикметники 3рядок – 3дієслова 4 рядок – речення з ідейним центром 5 рядок – 1 іменник (головне значення)

Слайд 40

1.Сьогодні на уроці я дізнався…. 2. Я буду в собі виховувати… Наш урок – крок до вашого успіху!

Слайд 41

Слайд 42

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література