X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Григір Тютюнник "Климко"

Завантажити презентацію

Григір Тютюнник "Климко"

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Григір Тютюнник «Климко»

Слайд 2

«Ціна життю пізнається тоді, коли у людини залишається одна можливість –дихати». Гр. Тютюнник

Слайд 3

Автобіографічна трилогія Гр. Тютюнника: «Облога» - початок війни. «Климко» - роки фашистської окупації. «Вогник далеко в степу» - повоєнні часи.

Слайд 4

1976 року побачила світ повість «Климко». У 1980р. за повісті «Климко» і «Вогник далеко в степу» Г. Тютюннику присуджено премію імені Лесі Українки.

Слайд 5

Тема повісті: зображення тяжких поневірянь Климка у часи фашистської окупації рідного краю.

Слайд 6

Ідея повісті: прокляття війни, уславлення доброти, милосердя, чуйності, щирості.

Слайд 7

Основна думка: маленькі громадяни нашої країни – діти війни – виявляли таке милосердя, яке й дорослим інколи було не до снаги.

Слайд 8

Жанр твору: Повість автобіографічної трилогії. По вість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Слайд 9

Проблематика повісті: Добро і зло. Відповідальність за доручену справу. Патріотизм. Милосердя.

Слайд 10

Обговорення ситуацій між героями твору, де виявилися доброта, чуйність, турботливість, щирість Климко і дядько Кирило. Тітка Мотя і Климко. Климко і Зульфат. Хлопці, дідусь Гордєєв і вчителька з немовлям. Зульфат і його дідусь. Климко, швець і дівчинка.

Слайд 11

Бесіда про головного героя: Хто такий Климко? В який скрутний для країни час живе наш герой? Як Климко ставиться до Зульфата, Наталі Миколаївни, інших героїв повісті? Чим це пояснити? Чому хлопець вимушений був вирушити у подорож? Які труднощі долав Климко-мандрівник? Чому Климко захистив дівчину від поліцаїв?

Слайд 12

Через що хлопець не залишився жити у тітки Мокрини? Як це його характеризує? Що свідчить про відповідальне ставлення Климка до дорученої справи? Чим вам подобається герой твору?Чи хотіли б ви мати такого друга? У чому полягає виховне значення цього героя? Бесіда про головного героя:

Слайд 13

План характеристики образу Климка: 1. Климко – сирота. 2. Портрет і зовнішність героя. 3. Риси характеру: а) чуйний і добрий; б) благородний і щирий; в)винахідливий, мужній, вольовий; г) уважний і працьовитий. 4. Поведінка і прагнення хлопця: а) бажання навчатися; б)турботливий, співчутливий) в) відповідальний за доручену справу; г)шанобливе ставлення до дружби. 5. Значення образу Климка.

Слайд 14

Самостійна робота з картками Картка №1 Дослідіть, посилаючись на зміст твору, як військові події вплинули на життя мешканців станції, що згоріла? Чому Наталя Миколаївна відчула себе щасливою,коли хлопці запропонували їй оселитися у них? Коли шахту затопили водою, то коней, які в ній працювали: а)віддали циганам; б) забрали на війну; в) продали заможним селянам.

Слайд 15

Картка №2 1.Чи можна, на вашу думку, вважати Климка і Зульфата справжніми друзями? Доведіть, посилаючись на факти з твору. 2.Прокоментуйте рішення Климка вирушити у подорож до Слов’янська. Це самопожертва, добрий вчинок, ентузіазм? Свої думки обгрунтуйте, посилаючись на текст. 3.Який художній засіб використано у творі «…не встигло ще й сонце заховатися, а земля вже холоне…»? а)епітет; б) порівняння; в) метафора.

Слайд 16

Картка №3 1. Для чого, на ваш погляд, Гр. Тютюнник у творі докладно описує базар та людей на ньому? 2.Висловіть власне ставлення до зрадників народу в роки Великої Вітчизняної війни, які стали поліцаями? Що з цього приводу можна прослідкувати у творі? 3.Климко зробив собі взуття із шматків плащ-палатки і: а)сіна; б)сухого гілля; в) соломи.

Слайд 17

Картка №4 1.Дослідіть, як у творі Гр. Тютюнник одночасно зображує милосердя і жорстокість, щирість і підступність, добро і зло. Наведіть переконливі приклади з повісті. 2. Чим пояснити те, що Климко, долаючи свій хворобливий стан, продовжує шукати сіль. Як би ви повели себе в цій ситуації? 3.Зробивши собі взуття, Климко згадав фразу діда Горєєва: а)»Так триматися!»; б) «Життя – серйозна річ!»; в)«Можна жить!»

Слайд 18

Сторінками повісті «Климко»   1.             2.                 3.                 4.             5.                   6.                                

Слайд 19

По горизонталі: 1. Прізвище діда Зульфата. 2. Зброя,яка була у поліцаїв. 3. Кого врятували швець і Климко на базарі під час німецької облави? 4. Що запропонував Климко жінці за сіль? 5. Риса характеру, яка притаманна Климку і Зульфату. 6. Що дав Бочонок Климку в дорогу? *По вертикалі: 1. Ім’я Тютюнника. 6. Харч, за яким Климко подорожував до Слов’янська.

Слайд 20

Перевір себе: «Сторінками повісті «Климко»   1.г  а  р  є  є  в   2.к  а  р  а  б  і  н  и   3.д  і  в  ч  и  н  у     4.г  р  о  ш       5.л  ю  д  я  н  і  с  т  ь   6.с  у  х  а  р  і    і          л    ь     і

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література