X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Третій зайвий

Завантажити презентацію

Третій зайвий

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Дієслово» Мета: відновити в пам’яті учнів, систематизувати та узагальнити вивчене з теми, удосконалювати вміння визначати морфологічні ознаки дієслова, його синтаксичну роль, правильно писати дієслова в різних особових формах, розвивати логічне мислення, мовлення, уяву, творчі здібності учнів, уміння зіставляти, аналізувати; виховувати почуття національної гордості, моральні цінності

Слайд 2

Коли поглянеш у небо нічне, Око помітить красу зірок. Серпик яскравий ніжно моргне — це Місяць промінь шле на дашок Оселі, в якій дитя мале Спить і у сні летить до зірок.

Слайд 3

Зорі, очі весняної ночі! Зорі, темряви погляди ясні! То лагідні, як очі дівочі, То палкії, мов світла прекрасні. Леся Українка

Слайд 4

Слайд 5

Інтерв’ю

Слайд 6

«Третє зайве» 1) думають, говорять, пишуть; 2)не говорити, не розказувати, не хтувати; 3)намагатися, вчити, отримати.

Слайд 7

«Мікрофон» Я бачу… Я відчуваю… Я знаю… Я впевнений…

Слайд 8

Меркурій І група «Знайди помилку» Знайдіть помилки, поставте замість крапок потрібні букви. .Доберіть синоніми до підкресленого слова. Пишут...ся, мов...т...ся, робитеся, диви...ся, заспокоївся, стелит...ся, набираєт.хя, торкає...ся, струшуєт...ся, відцаляєт...ся, дивує...ся. ІІ група – «Ти – редактор» Напишіть вірно дієслова (Не) відвідав, (не) прийшов, (не) зчувся, (не) волити, (не) дописати, (не) здужати, (не) бачити, (не) притомніти, (не) покоїти, (не) вивчив, (не) кладіть, (не) хтувати. Вмиваю…ся, вітає…ся, посміхаю…ся, починає…ся, стели…ся. ІІІ група – «Знайди помилку» Завдання: записані слова із помилками напишіть правильно, замість крапок поставте потрібні букви і поясніть орфограми. Мовчете, ловете,кажиш,пишите; куп.ш, зігн.ш, дума.ш, стукот.ш, знайд.ш, хова.ш, ліч.ш, поліч.ш, крут.ш, в’яж.ш

Слайд 9

Венера «Творча» Під кожним листочком напишіть дієслова, які у вас асоціюються з тим чи іншим кольором.

Слайд 10

Земля

Слайд 11

І група. Прочитайте. Дієслова яких способів ужито в значенні наказового? Яких відтінків надають вони наказові, проханню, побажанню? Чи в простім конверті, чи по Інтернету написав би, сину, з ким ти там і де ти (В. Бровченко). 2. Поспав би ще. Чого так рано? (Григорій Тютюнник). 3. Чи не продали б ви тієї ялинки, що росте у вашім садочку? (М. Коцюбинський). 4. Після уроків ви готуєтеся до тематичної контрольної роботи! А завтра після екскурсії повертаєтеся до школи і знову-таки готуєтесь! (З розмови). ІІ група. Прочитайте вислови семикласників. Дієслова якого способу вжито у значенні дійсного? Поясніть. Прийди я сюди вчасно, нічого б цього не було. 2. А я й скажи під гарячу руку, що не виконав завдання. 3. Я візьми й підкажи йому на уроці, а вчителька візьми й почуй мою підказку. Що тут почалося! ІІІ група. Прочитайте. У значенні якого способу вжито дієслова у неозначеній формі?   Стояти струнко! Дивитися прямо! Не озиратися! Не розмовляти! Слухати мою команду! • Прочитайте речення, дотримуючи правильної інтонації.

Слайд 12

Марс «Гра із сигналами» Підніміть картку зеленого кольору, якщо дієслово І дієвідміни, червоного – якщо ІІ дієвідміни. І дієвідміна ІІ дієвідміна

Слайд 13

Юпітер За 2 хвилини складіть послання-представлення українського народу для інопланетян, використовуючи подані дієслова. Знаємо, мають, відображають, ґрунтуються, лежить, забезпечує, уособлює, поділитися, зберегти, усвідомити, відчути, відкривається, дозволяє.

Слайд 14

Сатурн Снігова куля Назвавши будь-яке дієслово, кинь м’ячик комусь із однокласників. Отримавши м’яч, поясни, перехідне чи неперехідне дієслово, і передай м’яч іншому.

Слайд 15

Уран Нептун

Слайд 16

Прослухайте текст, запишіть в зошит ті дієслова, які запам’яталися

Слайд 17

Коли у другій половині XVIII ст. за наказом Катерини II російське військо підступно зруйнувало Запорозьку Січ, легендарне козацтво задумало лишити по собі світлу пам’ятку. І нею став прекрасний собор у Новомосковську - символ духовного генія запорозького лицарства і нетлінна пам’ятка козацького зодчества. Наші предки увічнили себе в неповторній красі цієї споруди, яка зачаровувала колись, чарує і тепер кожного, хто заглибиться в мудрий задум цієї «гордої поеми степового козацького зодчества». Він «ще повен далекою музикою, гримить обвалом літургій, перелунює православними месами, піснеспівами, шепоче жагою спокут, він ще повен гріхами, в яких тут каялись, і сповідями, і сльозами, і екстазом людських поривів, надій..». Собор став символом душі людської, символом духовної краси. - Собори душ своїх бережіть, друзі… Собори душ!.. - каже закоханим Миколі і Єльці старий учитель Хома Романович. (За романом “Собор” О.Гончара)

Слайд 18

Виконайте морфологічний розбір дієслів у групах (за алгоритмом) Назва частини мови. З’ясувати значення, яке позначає аналізоване слово - дія; - стан як процес. Початкова форма (неозначена форма). Морфологічні ознаки: - Вид (доконаний, недоконаний); - перехідність; - спосіб (дійсний, умовний, наказовий); - час (теперішній, минулий, майбутній); - особа (для дієслів дійсного способу теп. і майб. часу та дієслів наказового способу): - рід (для дієслів дійсного способу мин. часу та дієслів умовного способу); - число. Дієвідміна. Спосіб творення дієслова. Синтаксична роль: - у словосполученні; - у реченні. Особливості вимови і написання.

Слайд 19

Проблемне питання - Що нам, землянам, слід робити, щоб наш дім був затишним, спокійним?

Слайд 20

Продовжіть речення: З цього уроку я запам’ятала, що… Я дізналася, що… Я впевнена, що… Ми повторили, що дієслово… - Дієслова роблять нашу мову…

Слайд 21

Жити слід так, щоб побачити У жорстокому – ніжне, У гіркому – солодке, У мотлосі – милість, У буйнощах – смак, В отруті – поживу, У смерті – життя, У безчесті – славу. Григорій Сковорода

Слайд 22

Домашнє завдання: Підготуватися до контрольного оцінювання з теми «Дієслово»

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне