X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Роль бібліотек у сприянні соціальній адаптації юнацтва

Завантажити презентацію

Роль бібліотек у сприянні соціальній адаптації юнацтва

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Вудмаска Т. М., заст. директора по роботі з юнацтвом

Слайд 2

Соціальна адаптація – активний процес пристосування до соціального середовища, спрямований на збереження й формування оптимального балансу між особою, її внутрішнім станом і навколишнім середовищем у даний час та з перспективою на майбутнє.

Слайд 3

Процес соціалізації молоді характеризується загостренням молодіжних проблем, про що свідчать: •Втрата ідеалів і життєвого оптимізму; •Посилення стану тривожності; •Нерівні можливості в отриманні освіти; •Збільшення числа молоді серед безробітних; •Значна економічна залежність від батьків; •Кризові явища в шлюбно-сімейних стосунках; •Низький рівень загальної культури; •Незадовільний стан здоров’я; •Зростання рівня соціальних відхилень.

Слайд 4

Загрозливого поширення серед підлітків набули такі соціально небезпечні хвороби як: туберкульоз, СНІД, наркоманія, хвороби, що передаються статевим шляхом. Скоротилася кількість юнаків та дівчат, що займаються фізичною культурою та спортом. Рівень злочинності та правопорушень серед юнацької молоді зріс.

Слайд 5

Завдання бібліотек на сучасному етапі — не залишити молоду людину сам на сам з інформаційною агресивністю сучасного суспільства, дати кожній молодій людині соціальні знання.

Слайд 6

Мета бібліотечного праців-ника – своєчасно озброїти підлітків необхідною просвітницькою, пра-вовою, медичною інформацією, зробити бібліотеку ланкою довіри, психологічної підтримки, соціаль-ного порятунку.

Слайд 7

Вміння спілкуватися — основна професійна риса бібліотекаря сьогоднішнього дня. Через спілкування ми встановлюємо рівноправні партнерські стосунки з читачами, створюємо атмосферу психологічного комфорту, довіри, відкритості, усвідомлено будуємо взаємини з молодими людьми на засадах взаємоповаги та взаєморозуміння.

Слайд 8

Основними формами вивчення інтересів, запитів користувачів є: - бесіди; - письмове опитування; - анкетування; - тестування; соціологічні вивчення; бліц-опитування.

Слайд 9

Профорієнтаційна робота серед юнацтва – один з пріоритетних напрямків роботи бібліотек. Надійними партнерами є міські й районні служби зайнятості.

Слайд 10

Самостійне тестування в Інтернет-мережі на сайтах: how-to-do.org/yak-vybraty-profesiyu/  http://www.bestreferat.ru/referat-148904.htm http://how-to-do.org/yak-vybraty-profesiyu/ http://kariera.in.ua/ua/dovidka/useful/best/

Слайд 11

Актуальними є картотеки професій, які мають попит на ринку праці регіону, теки прес-досьє „Приміряємо професію”, де доцільно вести рубрики щодо нових професій (ландшафтний дизайнер, мерчандайзер, онлайн-рекрутер та інші).

Слайд 12

Форми наочної профорієнтаційної допомоги юнацтву: - тематичні стенди „Запрошують навчальні заклади”, „Професії необхідні сьогодні”; - цикли тематичних поличок; - виставки-пропозицій, - рекомендацій, - панорам, - знайомств, - роздумів: „Робота, покликання, хобі”, „Отримай професію у рідному місті”, „Зроби правильний вибір!”; „Знайомтесь, нові професії”, „З поглядом у майбутнє”.

Слайд 13

На допомогу випускникам, бібліотеці варто готувати експрес-інформації щодо вибору ВНЗ, умов вступу та навчання, можливості репетиторства тощо. Доцільно створювати конволюти, в яких накопичувати видання з практичними порадами: як психологічно настроїтися на іспит, провести психологічне розвантаження, як відповісти на здавалося б, безнадійне запитання тощо.

Слайд 14

Формування правової освіти молодих користувачів та морально-етичне виховання Вступаючи у доросле життя, в умовах радикальних змін у державі, юнаки і дівчата повинні знати і суворо дотримуватись правових норм життя, знати законодавчу базу, нормативні документи.

Слайд 15

Бібліотеки – одне з місць, де юнаки та дівчата можуть отримати допомогу у вирішенні своїх проблем. У цих випадках велику моральну та юридичну підтримку юнацькій молоді надає робота клубів соціально-психологічної допомоги.

Слайд 16

2003 року у ЗОДЮБ спільно із Закарпатським обласним центром соціальних служб для сім΄ї, дітей та молоді заснований клуб соціально-психологічної допомоги підліткам „Діалог”. З 2012 року - цільовий проект соціально-психологічної та правової допомоги підліткам та юнацтву „Діалог”.

Слайд 17

Цільовий проект соціально-психологічної та правової допомоги підліткам та юнацтву «ДІАЛОГ» Термін реалізації: 2012 рік Координатор проекту: Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва Керівник проекту: Вудмаска Тетяна Михайлівна Розробники: Варга Марія Євгенівна Палаташ Іванна Михайлівна 1.Загальний опис проекту. Підростаюче покоління часто діє всупереч суспільним нормам, випробовуючи та підбираючи для себе найбільш оптимальні шляхи у житті. Та часто вони перетинаються із законними. Актуальними протягом багатьох років залишаються такі проблеми як, алкоголізм, наркоманія, тютюнопаліня, торгівля людьми, ігрові автомати, комп’ютерна залежність (втеча у віртуальне комп’ютерне середовище), телефонний терроризм, тощо. 2.Основна мета проекту. Мета – своєчасно надавати підліткам та юнацтву необхідну просвітницьку, інформаційну, юридичну, правову, медико-консультаційну, психологічну допомогу.

Слайд 18

3. Основні завдання проекту: – виховання почуття громадянської самосвідомості; – формування морально-правової культури та профілактики негативних явищ в молодіжному середовищі; – розкриття особливостей життєдіяльності підлітків та юнацтва, забезпечення інформацією про їх права та обов’язки; 4. Учасники проекту та соціальні партнери – Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва – Ужгородський міський центр зайнятості – Регіональне молодіжне екологічне об’єднанням ЕКОСФЕРА – Ужгородська загальноосвітня спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів – Закарпатський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді – Медико-соціальний реабілітаційний центр „Дорога життя” – Центр профілактики та боротьби зі СНІДом – Закарпатський наркологічний диспансер – Відділ кримінальної міліції у справах дітей Ужгородського МУ УМВС України в Закарпатській області – Ужгородський Національний – Закарпатська організація «Пласт» – Лінгвістична гімназія ім. Т.Г. Шевченка – Ужгородське вище комерційне училище КНТЕУ – Ужгородський АНВК (колишня ЗОШ №2) – Ужгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів №15

Слайд 19

Заняття: січень – «Екологія. Здоров’я. Гармонія» – екологічний тренінг «Довкілля і людина – права і обов’язки» – відеолекторій лютий – «Кохання – забава чи сенс життя?» – відкритий діалог «Кохання: ще раз і відверто» – мультимедійна консультація «Кохання: знайти і не втратити» – тренінг березень – «Сучасне рабство. Торгівля людьми» – Зустріч з працівниками ЦСССДМ «Торгівля людьми: що Ви знаєте про це?» – перегляд відеофільму «Торгівля людьми: як цього уникнути?» – бліц- опитування квітень – «Скільки коштує наш час?» – години спілкування з фахівцем «Вільний час – простір для розвитку» – анкетування травень – «Шлях до свого майбутнього» – консультація працівників УжМЦЗ «Професії нашого часу» – бібліоярмарок актуальних професій вересень – «Правда про алкоголь, тютюн, наркотики» – відеолекторій «Шкідливі звички чи життя в своє задоволення» – мультимедійна консультація «Наркоманія: злочин чи хвороба?» – анкетування жовтень – «Їдеї гендерної рівності сучасної молоді» – година спілкування «Поняття гендер та тендерна ідентичність» – тренінг листопад – «Юридичний компас молоді» – година правових знань «Обов’язок. Відповідальність. Совість» – полілог (бесіда,дискусія) грудень – «СНІД: новий погляд» – зустріч за круглим столом «СНІД: знання і розуміння» – перегляд документальних фільмів «Мінздрав попереджає, міліція застерігає» – шок-виставка «Толерантність до ВІЛ – позитивних» – тренінг

Слайд 20

6. Очікувані результати виконання проекту: – соціалізація підлітків та молоді, оволодіння суспільно необхідними знаннями, нормами та цінностями, залучення її до культури; – протидія асоціальним проявам особистості; – підвищення мотивації підлітків до здорового способу життя; – утвердження загальнолюдських цінностей; – розширення кола інноваційних форм і методів просвітницької роботи з підростаючим поколінням; – реалізація найголовнішої функції бібліотеки щодо забезпечення вільного доступу до інформації і права людини на її одержання; – підвищення значення просвітницької та інформаційної ролі бібліотеки в молодіжному середовищі; – висвітлення діяльності бібліотеки, як інформаційного центру.

Слайд 21

Зразок У Г О Д А м. Ужгород "__" _________ 2012 р. Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва в особі директора Чіка Валентини Дмитрівни з однієї сторони і Ужгородська загальноосвітня спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської Обласної Ради в особі директора Іщенко Олени Тимофіївни з другої сторони склали дану угоду про наступне: І. Предмет угоди ІІ. Завдання угоди ІІІ. Зобов'язання сторін 3.2. Обласна бібліотека для дітей та юнацтва зобов'язується: ІV. Особливі умови V. Адреси сторін 3.1. Ужгородська загальноосвітня спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської Обласної Ради зобов'язується:

Слайд 22

Продовжується партнерство бібліотеки з медичними закладами, а саме: - обласним центром Здоров’я; - обласним наркологічним диспансером; - центром профілактики та боротьби зі СНІДом.

Слайд 23

Зацікавленість у молоді викликають нестандартні форми роботи: рольові ігри, години спілкування, тренінгові заняття, круглі столи, брейн – ринги, корекційно-розвивальні заняття, тестування, анкетування.

Слайд 24

Молоді, яка прагне виїхати за кордон стає все більше Часто в цих намаганнях молодь наражає себе на небезпеку. Сьогодні дуже часто можна почути слова: рабство, торгівля людьми. Тому варто запрошувати працівників правоохоронних закладів, представників консульств, вести просвітницько-інформаційну роботу з даного питання. Цій темі було присвячено березневе заняття проекту із старшокласниками лінгвістичної гімназії на тему „Сучасне рабство. Торгівля людьми”.

Слайд 25

Актуальною та інтригуючою темою для юних є кохання, інтимні відносини. Особливо коли ця сторона життя пізнається вперше, спочатку на теоретичному та платонічному рівні, а з часом – через перший особистий досвід до формування моделей сексуальної поведінки. В рамках проекту відбулося чергове заняття проекту на тему „Кохання – забава чи сенс життя? ”. Молоді було запропо-новано пройти арт-тренінг „Кохання: знайти і не втра-тити”, одним із завдань якого було намалювати символ, що відображає особисте уявлення кожного учасника про любов.