X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Позика ЄІБ на реалізацію Програми муніципальної інфраструктури

Завантажити презентацію

Позика ЄІБ на реалізацію Програми муніципальної інфраструктури

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Позика ЄІБ на реалізацію Програми муніципальної інфраструктури - Підходи ЄІБ та реалізація Стівен Гарт Водопостачання і утилізація відходів Європейський Інвестиційний Банк Ялта, 3 червня 2013 року *

Слайд 2

Далі… ЄІБ в секторі водопостачання / Україна Що потрібно для того, щоб розглянути проекти Вимоги до закупівель ЗАПИТАННЯ та ВІДПОВІДІ Питання, які стосуються розробки Муніципальної програми: Підготовка проектів до стану готовності до фінансування Нагляд і контроль, у тому числі, закупівель та виконання робіт Розробка підходів до вирішення загальних питань сектора Людські ресурси та технічна допомога КРУГЛИЙ СТІЛ з розгляду ключових питань *

Слайд 3

ЄІБ: Банк державної політики Європи В ЄС: Згуртованість та зближення Малі та середні підприємства (МСП) Екологічна стійкість Економіка знань Транс’європейські транспортні мережі Стала, конкурентоспроможна та надійна енергетика * Створений у 1958 році у відповідності до Римського договору. Банк Європейського Союзу для довгострокового кредитування. Надає позики на суму до 50% від суми капітальних видатків по проекту Основні засади політики = Директиви /Політика ЄС Загальна сума кредитів у 2011 році: 60,9 мільярда євро Цілі кредитування відображають політику ЄС: За межами ЄС: Розвиток приватного сектора Розвиток інфраструктури Надійність енергопостачання Екологічна стійкість Підтримка присутності ЄС у країнах Азії та Латинської Америки шляхом здійснення прямих іноземних інвестицій (ПІІ) Банк та інститут ЄС “Кредитування, гармонізація, консультування”

Слайд 4

Політика ЄІБ щодо кредитування у секторі водопостачання і водовідведення Виконання Директив ЄС (або рух у напрямку Acqui) Інтегроване управління водними ресурсами (ІУВР) Досягнення ЦРТ у країнах, що розвиваються Надійність постачання Консолідація галузі для забезпечення ефективності та сталості Дослідження та інновації Адаптація до зміни клімату Підвищення ефективності: постачання споживачам використання водних та енергетичних ресурсів комунальних підприємств здійснення інвестицій * Директиви ЄС Політика ЄС Середня сума позики: 27 країн-членів ЄС: 121 млн. євро Країни-партнери: 47млн. євро

Слайд 5

Які вимоги ЄІБ для розгляду проектів? Базові критерії оцінки ЄІБ * * Економічно та фінансово обґрунтовані Чистий позитивний ефект для суспільства (майже все у водному секторі є необхідним/ для виконання) Економічна ефективність (вибір оптимального рішення з урахуванням витрат протягом всього періоду експлуатації) Відсутність негативного або наявність позитивного впливу на рух грошових коштів комунального підприємства та достатній рівень покриття операційних видатків та видатків на технічне обслуговування за рахунок тарифів для споживачів (чому..?) Технічно обґрунтовані Буде працювати надійно Оператор може забезпечити задовільну експлуатацію Відповідність екологічним та соціальним нормам Пом’якшення суттєвого впливу на довкілля Соціальні заходи по забезпеченню безпеки, наприклад, мінімізація примусового переселення, дотримання трудових стандартів та техніки безпеки

Слайд 6

Побіжний погляд на стійкість Вельми ненаукова ілюстрація відносної зміни і невизначеності * * Вибір на етапі планування +/- 50 – 200% Вибір технології / проектних рішень +/- 50 – 200% Термін служби активу (нагляд за якістю та виконанням робіт) +/- 50 – 100% Тарифи (політика, доступність, регулювання) +/- 50 – 100% Інфляція +/- 20 – 50% Вартість виконання (тендер) +/- 20 – 50% Витрати на технічне обслуговування (тендерів, якість монтажу) +/- 20 – 50% Валютний ризик +/- 20 - 50% Фінансування (різниця між, скажімо, позикою під гарантію держави та муніципальною позикою складає 500 базисних пунктів) +/- 25%

Слайд 7

Усі комунальні підприємства унікальні, але що передусім шукає ЄІБ? …рішення, а не проекти… Віддане справі та компетентне керівництво і колектив Усвідомлення стратегії / напрямку, планування та аналіз варіантів Серйозний підхід санітарних та екологічних інспекцій Серйозний підхід до відносин з громадськістю Залучення компетентних спеціалістів та організацій для визначення масштабів проекту і нагляду за його розробкою Достовірний аналіз потреб, а також добре розуміння варіантів ресурсів та питань якості води Належний баланс між ефективним використанням водних ресурсів та засобами регулювання їх пропозиції Прогнозування з метою поліпшення фінансової стабільності Вибір надійних технологій Маркери: інженерні знання керівництва / платіжна дисципліна як засіб оцінки діяльності керівництва / справжність та тяжкість основної проблеми / перехід на основі оцінки попиту до чи після впровадження проекту? / пропорція та відстань викачування / ґрунтові чи поверхневі води? / безперервність постачання / якість накопичувального вимірювання * *

Слайд 8

- репутаційні ризики, довгострокова стабільність та технічна цілісність/дієвість Усім потрібна вода, але…ЧЕРВОНІ та ЖОВТІ застережні знаки! Нечесність, марнування часу, брак/недостатність інформації, суперечливі дані Невідповідність цілей та плану реалізації проекту, деталі плану реалізації видають відсутність навичок, недостатній нагляд за виконанням робіт Варіанти рішень пропонуються не на тому рівні; напр., регіональному замість місцевого Надмірне зовнішнє втручання у планування/ визначення масштабу/ розробку/ діяльність чи закупівлі/впровадження, виведення активів чи відведення ресурсів Нездатність застосування законних інструментів чи небажання оспорювати місцеві корисливі інтереси (напр., посягання на санітарно-захисні зони, недостатнє прояснення відносин між постачальниками та споживачами) Неефективні, застарілі чи занадто масштабні технічні розробки (напр., відсутність оптимізації технічних рішень відносно гідравліки чи експлуатаційних витрат) Недостатня увага до ефективності діяльності або занадто низькі доходи для прийнятного технічного обслуговування без серйозного прагнення до поліпшення ситуації * * Від чого ЄІБ відмовляється, що відкладає чи намагається пом'якшити?

Слайд 9

Отже, які документи нам потрібні? Це залежить від обсягу і складності проекту ЄІБ має власних старших інженерів і економістів сектора водопостачання і водовідведення – нам не завжди потрібні складні дослідження Завжди добре провести техніко-економічне обґрунтування, якщо ви хочете звертатись до різних фінансистів, особливо донорів Для затвердження буде стандартна зведена форма з визначенням обсягів, бюджету, обов'язків - в той час як документи, на основі яких приймаються рішення, можуть бути різних типів * *

Слайд 10

Вимоги стосовно закупівель Корупція: Вилучені гроші еквівалентні зниженню якості або меншій кількості кінцевих продуктів Покладає провину на обидві сторони і жоден результат не заслуговує довіри з точки зору фінансистів Руйнує людей Значний ризик того, що ми отримуватимемо скарги Немає прийнятного рівня для ЄІБ, але деякі речі можуть не залежати від ЄІБ Нульова терпимість до тиску на ГРП або керівників Чіткі керівні принципи ЄІБ щодо шахрайства і корупції Для зупинки проекту достатньо підозри * *

Слайд 11

Вимоги стосовно закупівель Нагляд ЄІБ за проведенням закупівель Здійснюватиметься на основі Керівництва ЄІБ з проведення закупівель Може здійснюватись із застосуванням різних стандартних форматів, в тому числі, Світового банку, ЄС і т.п. Не замінює національне законодавство Ми можемо в будь-який момент змінити або звернути увагу * *

Слайд 12

Питання та відповіді * *

Слайд 13

Питання для розробки Програми муніципальної інфраструктури * *

Слайд 14

Підготовка проектів до стадії готовності до фінансування Результат підготовки проекту має бути таким: Зацікавлені сторони розуміють і приймають, що обране рішення і дизайн є необхідними і хорошими Отримані затвердження, земля придбана Задовільний прогноз руху грошових коштів для комунального підприємства План закупівель і тендерні документи високої якості Результат затвердження фінансування і підписання має бути таким: Всі сторони вважають, що вони отримали хороші умови * *

Слайд 15

Стратегії сприяння прийнятності проекту: Раннє втручання та розширена попередня оцінка Розбивка на етапи, визначення варіантів, які менше змусять шкодувати, та більш широких варіантів Паралельний підхід до короткострокових та довгострокових пріоритетів Залучення до підготовки проекту Умова про те що всі повинні вигравати Запобіжні заходи Синергії та взаємне збагачення: пілотні проекти / інституційна допомога / навчання / співпраця з іншими комунальними підприємствами Технічна допомога доступна на всіх етапах * *

Слайд 16

Необхідність створення синергії та оптимального узгодження Ключових кроків оцінки проектів ЄІБ та ключових контрольних документів, які надаються ЄІБ для отримання висновку про відсутність заперечень/ коментарів (ЄІБ) Українського проектного циклу і системи видачі дозволів (Українська державна експертиза) Кроків, які здійснюються урядом України при затвердженні фінансування (Мінфін, Мінрегіонбуд, Мінекономрозвитку) * * Підготовка проектів до стадії готовності до фінансування

Слайд 17

Закупівлі та фізичний нагляд Покращення для України Керівництво та контроль якості для тендерної документації Сильна присутність і фізичні обмеження під час оцінки Паралельні оцінки Незалежний аудит нагляду за виконанням робіт та всіх результатів Об’єднання для посилення контролю Збільшення кількості інформаційних каналів Безперервний моніторинг ключових співробітників Регулярні контрольовані засідання для обговорення виконання робіт * *

Слайд 18

Типові труднощі водних проектів Встановлення пріоритетів: мало грошей, багато проблем; потрібне спільне розуміння проблеми / стратегії та усвідомлення того, що не може бути досягнуто за короткий час – та іноді прийняття неекономічних варіантів / рішень з короткостроковою ефективністю Безперервність – кількість – якість; не може бути відмінної якості води без дуже істотних інвестицій, усунення перебоїв постачання – перший крок Якісні екологічні результати не завжди можливо отримати швидко; поетапне виконання чи узгоджена невідповідність екологічним стандартам Недостатньо доступна чи надійна інформація на ранніх етапах: залучення як місцевих, так і закордонних операційних експертних ресурсів необхідне на ранніх етапах Недостатня довіра до комунальних підприємств та усіх інших органів державної влади, відсутність довіри до зовнішньої співпраці; залучення та інформування громадськості, використання справжніх експертів Довга підготовка ставить під загрозу визначення та пріоритети проекту; забезпечуйте додану цінність кожного кроку, відкритість до різних джерел фінансування / попереднє фінансування / уникайте помилок / подвійної роботи у юридичних діях Обслуговування боргу за допомогою тарифів обмежує масштаби схем; часто вимагає поетапної розробки з розбивкою на кілька субкредитів та використання грантів. * *

Слайд 19

Типові труднощі водних проектів Встановлення пріоритетів: мало грошей, багато проблем; потрібне спільне розуміння проблеми / стратегії та усвідомлення того, що не може бути досягнуто за короткий час – та іноді прийняття неекономічних варіантів / рішень з короткостроковою ефективністю Безперервність – кількість – якість; не може бути відмінної якості води без дуже істотних інвестицій, усунення перебоїв постачання – перший крок Якісні екологічні результати не завжди можливо отримати швидко; поетапне виконання чи узгоджена невідповідність екологічним стандартам Недостатньо доступна чи надійна інформація на ранніх етапах: залучення як місцевих, так і закордонних операційних експертних ресурсів необхідне на ранніх етапах Недостатня довіра до комунальних підприємств та усіх інших органів державної влади, відсутність довіри до зовнішньої співпраці; залучення та інформування громадськості, використання справжніх експертів Довга підготовка ставить під загрозу визначення та пріоритети проекту; забезпечуйте додану цінність кожного кроку, відкритість до різних джерел фінансування / попереднє фінансування / уникайте помилок / подвійної роботи у юридичних діях Обслуговування боргу за допомогою тарифів обмежує масштаби схем; часто вимагає поетапної розробки з розбивкою на кілька субкредитів та використання грантів. * *

Слайд 20

Стратегії відмови від постачання за графіком і переходу до постачання у відповідності до потреб Стратегії енергоефективності Встановлення пріоритетів Інструкція з проектування і монтажу для мереж і фітингів Прогноз руху грошових коштів і обґрунтування тарифів Питання відносин між комунальними підприємствами і клієнтами Консультування з громадськістю / залучення * * Розробка загальних підходів до вирішення питань сектора

Слайд 21

Чітке визначення сторін, що залучені до / беруть участь у прийнятті рішень стосовно проекту Відповідальне міністерство, промоутер і місцеві органи влади мають чітко визначити, хто має право контролювати і втручатися у весь процес розробки проекту і на якій стадії Офіційна інструкція для ГРП, узгоджена з Міністерством, має відповідати ТЗ для ГРП, та підтвердження складу ГРП та тендерного комітету як затверджено банком. Офіційне підтвердження згоди щодо обраної тендерної процедури, або у відповідності до умов банку / фінансової угоди. Інструкція з тендерної процедури розробляється для ГРП / промоутера і затверджується посадовими особами України. Чинний мандат представників / консультантів Банку визнається підписантами фінансової угоди * * Чіткий розподіл обов'язків і стратегія управління персоналом

Слайд 22

Круглий стіл: - Основні загальні питання сектора та співробітництво для їх вирішення - Вдосконалення процесу затвердження і реалізації - Як оптимізувати використання коштів технічної допомоги * *

Слайд 23

www.eib.org *

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне