X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Подушне фінансування загальної освіти та його роль у створенні стимулів для ефективної шкільної системи: міжнародний досвід

Завантажити презентацію

Подушне фінансування загальної освіти та його роль у створенні стимулів для ефективної шкільної системи: міжнародний досвід

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Семінар щодо політики в галузі освіти “Ефективне використання ресурсів: об'єднання шкільної мережі в Україні. Які є виклики і варіанти?” Київ, 25-26 лютого 2010 року Розалінда Левачік, міжнародний консультант, Світовий банк заслужений професор у відставці, спеціалізація - економіка і фінанси галузі освіти Інститут освіти, Університет Лондона * Подушне фінансування загальної освіти та його роль у створенні стимулів для ефективної шкільної системи: міжнародний досвід

Слайд 2

Зміст презентації Що таке подушне фінансування? Які його переваги? Як воно сприятиме більш ефективним шкільним мережам? *

Слайд 3

Що таке подушне фінансування (ПФ) освіти? *

Слайд 4

Основні характеристики ПФ Можна дати такий короткий опис: “фінансування слідує за учнем”. Зараз прийняте в багатьох країнах, включаючи країни з перехідною економікою. Постачальнику освітніх послуг з державного бюджету виділяються кошти на надання освіти певної якості, відповідно до кількості учнів, які отримують цю освіту. Субсидія = сума на одного учня X кількість учнів Постачальником освітніх послуг може бути: місцевий адміністративний підрозділ (засновник школи), який здійснює управління кількома або багатьма школами (зазвичай орган місцевого самоврядування або громада) державна школа приватна школа *

Слайд 5

Подушне фінансування передбачає фінансування за формулою Центральний уряд використовує певну формулу (набір об'єктивних правил) для визначення субсидій на освіту для муніципалітетів, які у свою чергу також можуть використати формулу для визначення бюджетів шкіл. Кількість учнів є основним показником у формулі. Учні диференційовані в залежності від характеристик, які спричинюють різницю у вартості навчання цих учнів: напр., клас/вік, навчальний план, місцезнаходження, мова національної меншини, приналежність до соціально незабезпечених верств населення. У формулу можуть бути включені й інші фактори: напр., тип опалення школи, розмір школи, щільність населення. *

Слайд 6

Основна увага приділяється системі подушного фінансування (ПФ), яка включає 3 основні рівні * Центральний уряд Міністерство фінансів Міністерство освіти Орган місцевого самоврядування 1 Орган місцевого самоврядування і Орган місцевого самоврядування N Школа Школа Школа Школа Школа Школа

Слайд 7

Місцеве самоврядування: 3 рівні (де обласний рівень є першим рівнем місцевого самоврядування) , * Область Район і місто Місто, містечко або село Школи Область Район Місто обласного під-порядкування Школа Школа

Слайд 8

Повністю розвинена система ПФ Складається з трьох суттєвих елементів: Центральний уряд використовує подушну формулу, щоб визначити обсяг субсидій на освіту для місцевих адміністративних підрозділів, які керують школами. Органи місцевого самоврядування використовують місцеву формулу, щоб виділити спеціалізовані бюджети (які виплачуються одноразово) своїм школам для витрат на усі основні ресурси, включаючи персонал. Школи мають фінансову автономію (управляють своїми власними бюджетами) (директор школи + шкільна рада): кількість вчителів визначається школою відповідного до того, які витрати на персонал може дозволити собі ця школа зі свого бюджету. *

Слайд 9

Міністерство освіти Міністерство фінансів Орган місцевого самоврядування школа школа школа школа Державна формула Державна формула Місцева формула * Потоки фінансування на освіту між трьома основними рівнями: через Міністерство фінансів

Слайд 10

Міністерство освіти Міністерство фінансів Орган місцевого самоврядування школа школа школа школа Державна формула Місцева формула * Потоки фінансування на освіту між трьома основними рівнями: через Міністерство освіти

Слайд 11

Обсяг подушного фінансування в Європі Часткове ПФ Повне ПФ Використовуються деякі елементи : Національна формула для асигнування ресурсів з центру органам місцевого самоврядування + Деякі засновники шкіл (напр., великі міські муніципалітети) використовують місцеву формулу для визначення бюджетів шкіл Приклади: Польща, Естонія, Македонія, Швеція, Фінляндія. Використовуються усі три елементи : Національна формула для асигнування ресурсів з центру органам місцевого самоврядування + Усі засновники шкіл використовують місцеву формулу для визначення бюджетів шкіл + Школи управляють власними бюджетами. Приклади: Великобританія, Нідерланди, Литва, Словакія, Болгарія. *

Слайд 12

Приклади формул ПФ для загальної освіти: основні підходи, де існують органи місцевого самоврядування 1. Єдина формула асигнування коштів з центру органам місцевого самоврядування, основана на показниках на рівні органів місцевого самоврядування (напр., Польща, Швеція, Фінляндія). 2. Єдина формула асигнування коштів з центру органам місцевого самоврядування або іншим власникам шкіл на основі показників на рівні шкіл (напр., Литва, Словакія, Нідерланди (без змін)). 3. Дві різні формули. Одна для фінансування з центру органам місцевого самоврядування, друга (обов'язкова) - від органів місцевого самоврядування школам. (напр., Англія, Уельс, Болгарія, Косово). *

Слайд 13

Якими є переваги ПФ галузі освіти? *

Слайд 14

* ефективність об'єктивність прозорість підзвітність Подушне фінансування порівняно з системою, яку воно замінює (тобто порівняно з фінансуванням на основі матеріально-технічних ресурсів), покращує:

Слайд 15

Поліпшена ефективність завдяки ПФ органів місцевого самоврядування Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Фінансування зарплат визначається кількістю персоналу на посадах та/чи розміром класів В міру зменшення кількості учнів співвідношення учнів і учителів знижується: витрати на одного учня збільшуються. Фінансування залежить від кількості учнів: витрати на одного учня залишаються постійними в міру зменшення кількості учнів. Стимул для органів місцевого самоврядування раціоналізувати шкільну мережу шляхом зменшення кількості класів та закриття деяких шкіл. *

Слайд 16

Поліпшена ефективність завдяки ПФ шкіл Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Директори шкіл мають стимул максимально збільшувати кількість класів, щоб зберегти чи збільшити кількість вчителів. Директори шкіл обмежені шкільним бюджетом, який диктує, скільки персоналу директори можуть найняти. Організовують класи відповідно до кількості вчителів, яким можна заплатити зі шкільного бюджету. *

Слайд 17

Поліпшена ефективність завдяки тому, що школи самі вирішують, як витрачати свої бюджети Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування У шкіл немає стимулу заощаджувати на комунальних послугах. Органи місцевого самоврядування не купують товари і послуги, які найбільше потрібні школам. Школи можуть витрачати менше на комунальні послуги і використовувати заощаджені кошти на інші статті витрат, напр., на навчальні матеріали, косметичні ремонти. Школам простіше купувати потрібні їм товари і послуги. *

Слайд 18

Поліпшена ефективність завдяки тому, що оплата визначається на місцевому рівні з урахуванням результатів роботи Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Зарплати основані на кваліфікації та стажі роботи: результати не впливають на оплату праці Учителі можуть бути мотивовані доплатами за ефективне навчання та більшу старанність у роботі *

Слайд 19

Поліпшена об'єктивність на горизонтальному рівні: учні зі схожими потребами фінансуються однаково Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Школи, схожі за етапом навчання та кількістю учнів, витрачають різні суми в розрахунку на одного учня. Схожі органи місцевого самоврядування отримують різні суми в розрахунку на одного учня. Школи, схожі за етапом навчання та кількістю учнів, витрачають однакові суми в розрахунку на одного учня. Схожі за своїми характеристиками органи місцевого самоврядування отримують однакові суми в розрахунку на одного учня. *

Слайд 20

Поліпшена об'єктивність на вертикальному рівні: учні з різними потребами фінансуються по-різному Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Може забезпечити об'єктивність на вертикальному рівні, якщо учні з особливими потребами розподіляються у менші класи або якщо є інші додаткові ресурси: напр., для учнів з інвалідністю, яким складно навчатися, учнів, які розмовляють мовою національної меншини, учнів, які мешкають у віддалених сільських місцевостях Формули фінансування враховують об'єктивність на вертикальному рівні шляхом асигнування більшого обсягу коштів на одного учня для спеціальних категорій учнів. Додаткова увага до: - особливих потреб - мов національних меншин - несприятливого соціального стану - місцезнаходження в ізольованому сільському районі *

Слайд 21

Поліпшення прозорості Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Непрозора Відсутність інформації про те, який обсяг фінансування на одного учня отримує кожен орган місцевого самоврядування та кожна школа і чому. Прозоре Фінансування на основі формули чітко показує, який обсяг фінансування отримує кожен орган місцевого самоврядування та кожна школа і чому. *

Слайд 22

Поліпшена підзвітність Система, основана на матеріально-технічних ресурсах Подушне фінансування Відсутність підзвітності Часто від місцевих чиновників або директорів шкіл не вимагається публічно обґрунтовувати те, як асигнуються і витрачаються кошти. Підзвітність Управління фінансами здійснює школа: директор школи несе відповідальність за те, як витрачається бюджет школи і які результати це дає. Шкільна рада відіграє дуже важливу роль у забезпеченні підзвітності директора школи. *

Слайд 23

* Як ПФ сприяє більш ефективним шкільним мережам?

Слайд 24

Здійснюється раціоналізація шкільної мережі на рівні органу місцевого самоврядування Орган місцевого самоврядування великою мірою фінансується з розрахунку на кожного учня. Може зменшити витрати на кожного учня шляхом зменшення кількості шкіл і класів за умови, що транспортування учнів до іншої школи коштує дешевше, ніж заощаджені витрати на вчителів та будівлі. В результаті раціоналізації шкільної мережі фінансування не зменшується. Якість освіти може бути поліпшена за рахунок інвестицій у покращення умов навчання та у навчання за системою, коли учитель навчає не багато класів, а один. *

Слайд 25

Підтримка доступу до шкільної освіти Коли шкільні мережі раціоналізовані, важливо підтримувати діяльність малих шкіл і класів, які потрібні, щоб зберегти доступ до шкільної освіти. *

Слайд 26

Коригування формули на додаткові потреби учнів і витрати шкіл Критерії розподілу додаткових вчителів для: малих шкіл (напр., відстань від альтернативної школи, якість дорожнього зв'язку) класів, які навчаються мовами національних меншин учнів із соціально неблагополучних прошарків населення *

Слайд 27

Литва: кошик учня * Центральний уряд Орган місцевого самоврядування Фінансує навчальний процес Фінансує навчальне середовище

Слайд 28

Литва: навчальний процес, включаючи витрати (2007 р.) * Зарплати вчителів Управління Підвищення кваліфікації Підручники Навчальні посібники Психологи тощо Когнітивний розвиток Профорієнтація Бібліотеки

Слайд 29

Литва: формула кошика учня. Коефіцієнт на одного учня варіюється в залежності від: * діапазону класів (класи 1-4, 5-8, 9-10, 11-12) середнього розміру класів, який в залежності від типу поселення варіюється від 10 до 25 характеристик учнів – звичайні учні або учні з особливими потребами (меншини, багатомовні, інтегровані) типу закладу (не загальноосвітнього): дошкільний, для дорослих, лікарня, спеціалізована школа

Слайд 30

Литва: зміна середнього розміру школи Кількість учнів Об'єднання шкільної мережі завдяки Проекту посилення освіти (Education Improvement Project) та запровадженню фінансування кошика учня * Початкова Базова Середня Гімназія Усі

Слайд 31

Англія: об'єднання початкових шкіл у 1970-2008 рр. - підйоми і падіння кількості учнів * Англія: кількість учнів початкових шкіл (віком 5 – 11 років)

Слайд 32

Англія: об'єднання початкових шкіл у 1970-2008 рр. Введення місцевого управління у школах * Англія: кількість початкових шкіл

Слайд 33

Англія: об'єднання початкових шкіл у 1970-2008 рр. Введення місцевого управління у школах * Англія: середній розмір початкових шкіл

Слайд 34

Розмір шкіл залишився тим же, що і у 1970 році, але кількість учнів зменшилася на 20 відсотків ‘ * Англія: кількість учнів початкових шкіл Англія: середній розмір початкових шкіл

Слайд 35

Подушне фінансування не обов'язково приводить до об'єднання шкіл Розмір школи: кількість учнів % шкіл * Зміна кількості початкових шкіл за розміром: Польща 1998/1999 рр. - 2006/2007 рр. Примітка: реформи 2000 р. забрали два останні класи з початкових шкіл

Слайд 36

Висновки Як часткове, так і повне ПФ дає стимули для створення ефективної шкільної мережі. Повне ПФ є більш ефективним, оскільки гарантує, що усі школи, підпорядковані органу місцевого самоврядування, будуть фінансуватися на основі однакових критеріїв. ПФ саме по собі не є достатнім: потрібна сильна політика, яку проводитиме Міністерство освіти. Потрібне поетапне впровадження ПФ, щоб забезпечити збереження доступу до освіти для усіх учнів. *

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Різне