X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ким має бути лікар

Завантажити презентацію

Ким має бути лікар

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Ким має бути лікар: І-спеціалістом чи Т-спеціалістом? д.мед.н., професор Самарін Д.В.

Слайд 2

Самарін Дмитро Вікторович Доктор медичних наук, професор Лікар дитячий інфекціоніст, імунолог Сфера інтересів: дитячі інфекційні хвороби, імунологія, алергологія Контактні дані: kafpediatrii.kmuuanm@gmail.com

Слайд 3

Суспільні зміни у сучасному світі відбуваються набагато швидше ніж у минулому. перше подвоєння загальної кількості знань на Землі відбулося за період від початку нашої ери до приблизно 1750 року друге подвоєння сталося вже через 150 років тоді як кількість знать подвоїлася втретє лише за 50 років. Існування вчених-енциклопедистів (полімати) - мали знання у всіх існувавши тоді галузях вільне поєднання заняття різними науками сьогодні зустріти настільки різнобічно обізнану людину практично не можливо. у 70-х роках минулого сторіччя подвоєння кількості знань відбувалося кожні 5 років, а у 90-х роках – вже щорічно.

Слайд 4

Медицина – частина суспільства Раніше студент під час додипломного навчання підготовки отримував знання, якими користувався упродовж усього професійного життя Сьогодні – упродовж життя лікар не один раз стикається із змінами існуючих концепцій, новими уявленнями про хвороби та підходи до їх лікування.

Слайд 5

Парадокс навчання Інформація так швидко оновлюється, що людині потрібно постійно вчитися інакше вона не зможе адаптуватися до сучасних умов. Але поки людина підлаштовується під той рівень інформації який почав на неї тиснути і завершує адаптацію до цього рівня, на неї вже впливає наступний, за яким людина не встигає

Слайд 6

людина керується марною інформацією, що не дозволяє використовувати її продуктивний потенціал. величезна кількість інформації перевантажує сенсорні можливості особистості => гальмування => людина вже не може сприймати нову інформацію. переважна більшість цієї інформації не має першочергового значення для діяльності фахівця

Слайд 7

закон Лемана Harvey Lehman “Age and achievement”, 1953 середньостатистична крива професійної активності фахівців залежить від їхнього віку. у віці 20-35 років активність швидко підвищується, а потім йде на спад до 70 річного віку

Слайд 8

Одна динаміка професійної активності – дві групи фахівців І група - швидкій підйом професійної активності у віці від 20 до 35 років, потім рівень їхньої компетентності стрімко знижується Рівень професійної непридатності вже у 40 років. Відразу від початку трудової діяльності демонструють стабільні професійні результати. ІІ група - деяке зниження рівнів професійної компетенції у віці старше 35 років, але воно є незначним. Упродовж тривалого часу підготовка цих фахівців відповідає вимогам сучасності лише після 60 років істотне зниження рівнів професійної компетенції. Підготовка фахівців потребувала певного періоду адаптації до конкретних умов праці, після цього ефективність не поступається навіть молодим представникам І групи.

Слайд 9

Ефективність перепідготовки І група - спроби оновити знання мало ефективні: для того, щоб відповідати вимогам сучасності - потрібна повна ґрунтовна перепідготовка її вистачає не на довго. ІІ група - самостійне оновлення знань достатньо короткотермінових курсів перепідготовки присвячених конкретним фаховим проблемам сучасності.

Слайд 10

Чому так? І група - фахівці, які отримали вузьку спеціальність і весь час працювали за фахом. І-спеціалісти - вузька спеціалізація ІІ група – особи що отримали освіту яка передбачала формування широкого кругозору або вузьку спеціалізацію але працювали не за фахом змінюючи декілька спеціальностей або взагалі галузей. Т-спеціалісти - поєднання вузьких фахових знань з широким світоглядом

Слайд 11

Що таке Т-спеціаліст в медицині? Наявність вузької спеціалізації в певній галузі Реалізація своїх бажань та мрій Широкий світогляд Обізнаність не лише в своїй галузі, але й в суміжних – необхідність проведення диференційної діагностики Коло інтересів не закінчується лише медициною – профілактика професійного вигорання Хто в медицині має справу з усім пацієнтом в цілому? з усіма можливими і неможливими захворюваннями? усіх вікових груп? Загальний практик!!! Етап лікаря загальної практики та робота за цим фахом є критичною для підготовки лікаря будь-якого профілю

Слайд 12

Якою має бути освіта? Традиційна система освіти - засвоєння певних фіксованих обсягів фактичної інформації спрямованої на вирішення фахових завдань. Рівень підготовки фахівця визначається саме здатністю до відтворення заздалегідь відомих (детермінованих) положень Професійний світогляд формується одного разу і назавжди Сучасна освіта під час процесу навчання не можливо не лише охопити увесь об’єм інформації, якої буде потребувати спеціаліст упродовж професійного життя, але навіть окреслити ці межі. Має бути підготовка самовдосконалюючихся фахівців на додипломному рівні закладається певний набір базових знань не лише в якійсь певній галузі (вимальовується горизонтальна літери Т) але й формується внутрішня потреба до самостійного оволодіння інформацією (що дозволить сформувати її вертикальну частину) формування культури роботи з інформаційними потоками, коли людина може класифікувати інформацію на першочергову та другорядну професійний світогляд – це матриця, яка заповнюється упродовж життя, підлаштовуючись під актуальні вимоги суспільства

Слайд 13

Невігласами 21-го століття будуть не ті, хто не вміє читати і писати, а ті, хто не вміє вчитися, розучуватися і переучуватися

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне