X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Етапи вивчення художнього твору

Завантажити презентацію

Етапи вивчення художнього твору

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Етапи вивчення художнього твору на уроках світової літератури Пономаренко Г. В., методист лабораторії методики викладання мов і літератур МОІППО Пономаренко Г. В.

Слайд 2

І етап вивчення художнього твору в школі Підготовка до сприйняття художнього твору. Мета – зацікавити учнів, пробудивши в них бажання прочитати певний твір. * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 3

ІІ етап вивчення художнього твору в школі Читання тексту. Головна мета вчителя на цьому етапі - керувати процесом читання (в класі) і спостерігати й контролювати (вдома) * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 4

ІІІ етап вивчення художнього твору в школі 5 – 8 класи – словникова робота. 9 – 11 класи – підготовка до аналізу твору. (До аналізу художнього твору можна братися лише тоді, коли учні не тільки прочитали текст, а й глибоко усвідомили зміст прочитаного). * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 5

ІV етап вивчення художнього твору в школі 5 – 8 класи – використання окремих елементів аналізу 9 – 11 класи – аналіз твору * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 6

V завершальний етап роботи з художнім текстом Творчі усні та письмові роботи учнів Мета: навчити учнів узагальнювати й використовувати здобуті на попередніх етапах роботи знання – самостійно давати оцінку окремим частинам і всьому твору в цілому; мати власне судження про вчинки дійових осіб; спираючись на зміст і форму художнього твору, розвивати навички усного та писемного мовлення. * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 7

Види навчальної діяльності (за Л. Ф. Мірошниченко) * Пономаренко Г. В. Читання вдома і в класі, заучування напам'ять, активне слухання під час художнього читання, пошук слів, які вказують на національну специфіку твору, ілюстрування прочитаного та ін. Близькі до тексту перекази, перекази з елементами порівняння, складання плану, читацьких відгуків, художні перекази, створення сценаріїв, твір з елементами порівняння, структурне порівняння творів, порівняння підрядника, перекладу й переспіву та ін. Аналіз художнього тексту різними шляхами, порівняльний аналіз, порівняння творів у тематичному, проблемно-ідейному, історику-літературному планах, аналіз двох точок зору, порівняння літературного твору з його екранізацією, самостійна оцінка вистави, кінофільму, твору живопису та ін. Уважне слухання розповіді, лекції вчителя, запис плану, тез або конспекту лекцій учителя, складання плану, таблиці, підготовка усних відповідей, повідомлень, доповідей, написання різних видів творів Пономаренко Г. В.

Слайд 8

Аналіз – розклад, розбір, розслід, метод наукового дослідження предметів, явищ та іншого через розклад, розчленування їх подумки на складові частини; протилежне синтезу; розгляд чогось; визначення складу та властивостей якоїсь речовини, дослідження їх. (Словник сучасної української мови) * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 9

“Вчити учнів аналізувати художній твір означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обґрунтовану оцінку”. (Л. Ф. Мірошниченко) * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 10

Шкільний аналіз будується на літературознавчих і специфічних прийомах роботи з художнім текстом Прийоми аналізу – це засоби осмислення художнього твору * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 11

Прийоми аналізу художнього твору постановка запитань для тексту; уміння виділяти головне і другорядне; складання плану, конспекту, тез; уміння підбирати цитати; різні види коментарів; переказ тексту; зіставлення різних редакцій твору; порівняння головних героїв з прототипами; усне словесне малювання; інсценування; виразне читання; складання кіносценаріїв; зіставлення текстів з творами інших видів мистецтва. * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 12

Види літературного аналізу Методологічна основа шкільного аналізу художнього твору * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 13

Л. Ф. Мірошниченко “Вчити учнів аналізувати твір – означає виокремлювати його складові, досліджувати їх, робити аргументовані висновки; синтезувати окремі частини, щоб побачити твір у цілому: відчути його естетичну цінність, усвідомити зміст, дати самостійну, критичну, обгрунтовану оцінку”. * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 14

В основу шкільного аналізу покладено Структуру й елементи змістової організації твору Структуру і елементи внутришньої форми твору Зовнішню форму твору Тема, проблема, фабула, характер, пафос, ідея Система образів, сюжет Художньо-мовленнєва організація твору, композиція * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 15

Шлях – це послідовність розбору “Услід за автором” Пообразний Проблемно-тематичний Комбінований * Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Слайд 16

Література: Мірошниченко Л. Ф. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах/ Л. Ф. Мірошниченко. – К.:”Вища школа”, 2007. – 415 с. Штейнбук Ф. М. Методика викладання зарубіжної літератури в школі/ Ф. М. Штейнбук. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 280 с. Пономаренко Г. В. * Пономаренко Г. В.

Слайд 17

* Пономаренко Г. В. Пономаренко Г. В.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне