X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Державне замовлення у сфері телерадіомовлення в контексті реформування суспільного мовлення в Україні

Завантажити презентацію

Державне замовлення у сфері телерадіомовлення в контексті реформування суспільного мовлення в Україні

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Державне замовлення у сфері телерадіомовлення в контексті реформування суспільного мовлення в Україні Презентація до круглого столу За підтримки Міжнародного фонду “Відродження”

Слайд 2

1. Фінансування державних телерадіоорганізацій та механізм державного замовлення: основні проблеми Невизначеність правового статусу Невизначеність місії Відсутність розмежування між комерційною діяльністю та діяльністю, пов'язаною з виконанням місії Низька фінансова спроможність Несамостійність Непрозорість Нечіткість критеріїв та механізмів формування державного замовлення Відсутність довгострокового планування, у т.ч. витрат

Слайд 3

2. Правовий статус державного телебачення і радіомовлення Державне телерадіомовлення Бюджетні установи Державні підприємства Неприбуткові організації Утримання з ДБ Комерційна діяльність ? (існуюча практика) (ст. 14 ЗУ “Про телебачення і радіомовлення”)

Слайд 4

3. Місія державного телерадіомовлення Місія державного ТБ і Р (ст. 13 ЗУ “Про телебачення і радіомовлення”) Оперативне інформування про поточні і надзвичайні події Оприлюднення офіційних повідомлень, роз'яснення рішень органів влади Створення і розповсюдження програм Зміцнення міжнародних зв'язків, підвищення авторитету України Наслідки Невизначеність критеріїв бюджетного фінансування Відсутність довгострокового планування Нечіткість відмежування місії від місії комерційного мовлення

Слайд 5

4. Місія суспільного мовлення: зарубіжний досвід Місія суспільного мовлення Інформування, створення і розповсюдження програм на основі принципів: універсальності плюралізму збалансованості неупередженості іноваційності Захист і розвиток офіційної мови, культури Доступ до європейського і світового культурного надбання Задоволення інформаційний потреб національних меншин, громадян з особливими потребами Інформування громадян, що проживають за кордоном Технологічні інновації Цифрове мовлення Цифрові архіви моральності

Слайд 6

5. Обсяги фінансування державного телерадіомовлення через механізм державного замовлення

Слайд 7

Кошти ДБУ 6. Джерела фінансування На практиці Кошти ДБУ через механізм державного замовлення Реклама і спонсорство Згідно із Законом “Про систему Суспільного ТБ і Р” Кошти ДБУ через механізм державного замовлення – не більше 20% Абонплата Власна комерційна діяльність (реалізація продукції, видавнича діяльність тощо) Кошти “громадського фонду”

Слайд 8

7. Основні джерела фінансування суспільного мовлення: країни Європи 1. Абонплата 1. Не передбачена: Іспанія Люксембург Нідерланди Португалія 2. Передбачена, не сплачується: Болгарія Латвія Литва Угорщина 2. Реклама Ставки: Max: 346 € (Ісландія) Min: 12 € (Румунія) ЦСЄ: ~ 40 - 50 € ЗЄ: ~ 200 € 1. Заборонена: Великобританія Данія (крім СР) Естонія Норвегія Фінляндія Швеція 2. Обмежена: Болгарія Ірландія Латвія Німеччина Румунія Угорщина Франція Чехія Типи обмежень Нижчі квоти Лише на окремих каналах Лише у певний час 3. Прямі субсидії Болгарія, Іспанія Нідерланди, Латвія, Литва, Люксембург, Македонія, Португалія

Слайд 9

8. Фінансування суспільного мовлення за рахунок абонплати: особливості У більшості випадків ставки визначаються за пропозиціями ОСМ, затверджуються парламентом або урядом Існує безвідносно до впровадження цифрового мовлення Суб'єкти сплати: фізичні та юридичні особи Фізичні особи – один з власників домогосподарства Юр. особи – за кожен приймач Критерії пільг Фізичні особи: Вік Стан здоров'я Рівень доходів Юридичні особи: Статус (органи влади, диппредставництва, бюджетні установи) Кількість приймачів Мета використання Суб'єкт стягнення Безпосередньо ОСМ або створеними ОСМ ор-ми Енергокомпанії Поштова служба Податкова служба Облік платників в окремому реєстрі Штраф, кратний розміру плати, за несплату або несвоєчасну сплату Використання надходжень лише на фінансування суспільного мовлення

Слайд 10

9. Бюджетне фінансування суспільного мовлення в Європі: основні принципи Практикується лише в окремих країнах Цільовий характер видатків Болгарія, Іспанія, Нідерланди, Латвія, Литва, Люксембург, Македонія, Португалія Основні фонди Підтримка національного аудіовізуального виробництва Супутникове мовлення офіційною мовою держави Створення і трансляція програм для нацменшин Трансляція парламентських засідань Визначається окремим Рядком в Держбюджеті Механізми запобігання політичним впливам на обсяг Затверджується на декілька років Обмежений вплив Мінфіну Відсутність обмежень граничного обсягу фінансування

Слайд 11

10. Механізм бюджетного фінансування суспільного мовлення Україна Країни Європи Державні замовники Держкомтелерадіо Мінекономіки Мінфін Комітет з питань б-ту Комітет з питань к-ри Комітет з св. слова ВРУ КМУ ОСМ Мінфін Комітет з питань бюджету Нацрада або Мінкультури Парламент

Слайд 12

11. Критерії бюджетного фінансування суспільного мовлення Україна Країни Європи Не передбачає виробництво і розповсюдження заборонених програм Максимальне охоплення населення Обсяг виробництва і розповсюдження, (год./рік, грн.) Ступінь відповідності місії Частка аудиторії Ступінь максимізації доходів від комерційної діяльності Співвідношення активів/пасивів Ефективність використання персоналу, коштів, технічної бази Ступінь виконання зобов'язань Відповідність багаторічному фін. плану

Слайд 13

12. Наслідки нечітких критеріїв (приклад 1)

Слайд 14

13. Наслідки нечітких критеріїв (приклад 2)

Слайд 15

14. Підзвітність та прозорість Строки оприлюднення визначено на законодавчому рівні (перший квартал року) Обов'язково оприлюднюється змістовний і фінансовий звіт (опублікування, веб-сайт) Змістовний і фінансовий звіт подається на розгляд парламенту Чітко визначено суб'єктів контролю Контрольні органи ОСМ: Данія Ірландія Кіпр Німеччина Фінляндія Нацради: понад 15 країн Органи виконавчої влади: Австрія Іспанія Італія Норвегія Португалія Франція Швейцарія Щорічний внутрішній аудит Зовнішній аудит (РП) – щорічно або в рамках перевірок До фін. звіту додається висновок незалежного аудитора Окрема звітність по виконанню місії суспільного мовлення і комерційній діяльності

Слайд 16

15. Відповідність національної практики фінансування державного телерадіомовлення стандартам РЄ Редакційна незалежність, інституційна автономія в частині управління фін. ресурсами Не дотримано 2. Адекватність і прозорість фінансування Не дотримано 3. Достатність джерел фінансування Не дотримано 4. Повноваження зовнішніх органів не використовуються для впливу на редакційну незалежність Не дотримано 5. Можливість здійснювати довгострокове фінансове планування Не дотримано Нац. практика Рекомендація КМ РЄ R (96)10

Слайд 17

16. Відповідність національної практики фінансування державного телерадіомовлення стандартам ЄС Місія суспільного мовлення чітко визначена законом 2. Створена система незалежного національного моніторингу виконання місії 3. Адекватність обсягу фінансування завданням СМ (принцип пропорційності) 4. Відмежування комерційної діяльності від діяльності щодо виконання місії 5. Окремий облік і звітність по комерційній діяльності і виконанню місії Частково Не дотримано Не дотримано Не дотримано Не дотримано Нац. практика

Слайд 18

17. Питання до обговорення Доцільність існування механізму державного замовлення, напрями його удосконалення Місія (у т.ч. зобов'язання з “висвітлення діяльності” органів влади), структура, організаційно-правова форма суспільного мовлення Напрями підвищення фінансової спроможності (доцільність запровадження абонентської плати, ставки, суб'єкти сплати, механізм справляння, доцільність фінансування за рахунок реклами) Механізм розподілу коштів – позабюджетний фонд, ДБУ, процедура погодження обсягів Критерії оцінки ефективності використання коштів Напрями забезпечення прозорості використання коштів Етапи реформування

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Різне