X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Читання як стратегічно важлива компетентність для сучасної молодої людини

Завантажити презентацію

Читання як стратегічно важлива компетентність для сучасної молодої людини

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Педрада-конференція Читання як стратегічно важлива компетентність для сучасної молодої людини

Слайд 2

План проведення педради: 1. Виступ заступника директора з НВР «Читання як стратегічно важлива компетентність для сучасної молодої людини» : а) сучасні підходи до трактування читання як складного виду діяльності; б) опанування читацькими стратегіями як спосіб формування комунікативної компетентності. Виступ бібліотекаря «Моніторинг читацької активності учнів школи». 3. Виступи вчителів початкових класів, суспільно-гуманітарного, природничо-математичного циклів щодо практичного застосування стратегій читання на уроках у різних класах.

Слайд 3

Читают все, но далеко не все умеют читать. Варан Читання - ось краще навчання. Чтение для ума – то же, что физическое упражнение для тела. Аддисон Якщо ви хочете, щоб молодь тягнулася до знань, турбуйтеся про головні , найважливіші джерела духовної культури – бібліотеки. В.Сухомлинський Случайная встреча с хорошей книгой может навсегда изменить судьбу человека. Марсель Прево

Слайд 4

Що розуміють у сучасному світі під грамотним читанням? Уміння, що оцінюються при вимірюванні грамотності в читанні, становлять 3 групи: знаходження в тексті заданої інформації; інтерпретація тексту; рефлексія та оцінка тексту.

Слайд 5

Розділяють два підходи до характеристики читацької діяльності. Умовно їх називають когнітивним та комунікативним.

Слайд 6

Когнітивний підхід Вид пізнавальної діяльності, що включає смислове сприймання повідомлення, розумову переробку та інтерпретацію інформації, що здобувається з тексту.

Слайд 7

Комунікативний підхід Розгляд читання як специфічної форми спілкування автора і читача за допомогою друкованого повідомлення.

Слайд 8

Читання за принципом володіння Читання за принципом буття

Слайд 9

Класифікація видів читання: Оглядове Аналітичне Вибіркове Пошукове Читання-перегляд Повне (з переробкою, записами)

Слайд 10

Для успішного володіння читанням учитель повинен сформувати в учнів низку умінь: зосереджувати увагу на певних питаннях змісту прочитаного; передбачати під час читання те, про що йтиметься далі; визначати ключові слова; вичленяти основну думку висловлювання; відділяти головну інформацію від другорядної; знаходити зайву інформацію, зайві деталі в прочитаному; ставити запитання в процесі сприймання тексту; робити висновки і формулювати їх своїми словами; критично оцінювати одержану інформацію, реагувати на неї та використовувати в різних життєво необхідних ситуаціях.

Слайд 11

Прийоми діалогічної взаємодії з текстом : Прогляньте текст, налаштуйтесь на діалог з автором. У процесі читання ставте проблемні запитання до тексту. Читаючи текст, ведіть діалог з автором, ставте запитання до тексту, висловлюйте власні коментарі. Прочитайте текст, ведучи діалог з автором. Попрацюйте у парах, продумуючи проблемні запитання до тексту. Приклади запитань: - Яким чином можна використати для…? - Що мається на увазі під…? - Чому важливо? - Що, на ваш погляд, є причиною?

Слайд 12

Стратегія №1. Спрямоване читання Мета. Формувати уміння цілеспрямовано читати навчальний текст,ставити проблемні запитання, вести обговорення в групі.

Слайд 13

Стратегія №2. Читання в парах – узагальнення в парах Мета. Формувати уміння, виділяти головне, узагальнювати прочитане у вигляді тези, ставити проблемні запитання, здійснювати еквівалентні заміни.

Слайд 14

Стратегія №3. Читаємо та запитуємо Мета. Формувати уміння вчитися самостійно працювати з друкованою інформацією, формулювати запитання, працювати в парах.

Слайд 15

Стратегія №4. Щоденник подвійних записів Мета. Формувати уміння ставити запитання під час читання, критично оцінювати інформацію, зіставляти прочитане з власним досвідом.

Слайд 16

Стратегія №5 . Читання з позначками Мета. Формувати уміння читати вдумливо, оцінювати інформацію,,формулювати слова автора іншими словами. знайома інформація + нова інформація --- я думала(в) інакше ? це мене зацікавило(здивувало), хочу дізнатися більше

Слайд 17

Стратегія №6. Читання зі складанням діаграми Ейлера-Венна Мета. Формувати навички порівняння і класифікації, структурування інформації.

Слайд 18

Стратегія №7. Сенкан Мета. Розвивати уміння учнів визначатися з ключовими поняттями прочитаного, головними ідеями, синтезувати отримані знання, виявити творчі здібності. Іменник (тема) Два прикметника (опис) Три дієслова (дія) Фраза з 4 слів (ставлення) Іменник (перефразування теми) Зразок сенкану Шевченко Великий і геніальний Учить, пророкує, закликає «Став володарем у царстві духа» Кобзар

Слайд 19

Рішення педради : 1. Учителям-предметникам : вибирати найбільш раціональні види читання для засвоєння учнями нового матеріалу; формувати в учнів інтерес до читаня шляхом впровдження ефективних форм і методів роботи з текстом; визначати характер діяльності різних груп учнів під час роботи з підручником; передбачати можливі труднощі учнів у тих чи інших видах навчальної діяльності; збільшувати рівень самостійності учнів у читанні по мірі їх просування вперед; організовувати різні види діяльності учнів з метою розвитку у них творчого мислення; навчати самоконтролю і самоорганізації в різних видах діяльності. 2. Бібліотекарю школи: на бібліотечних уроках, виховних заходах формувати інтерес учнів до читання; здійснювати моніторинг читацької активності учнів.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне