X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Психологічні аспекти сучасного уроку

Завантажити презентацію

Психологічні аспекти сучасного уроку

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Психологічні аспекти сучасного уроку Практичний психолог Мельник Ольга Олексіївна

Слайд 2

“Натхнення – це така гостя, що не любить відвідувати ледачих, вона приходить до тих, хто кличе” П. Чайковський

Слайд 3

Ключові слова Індивідуальний підхід Увага на уроці Засвоєння та запам’ятовування інформації Мотивація навчальної діяльності

Слайд 4

Психологічна складова уроку Урок проводиться не заради самого уроку, а заради того, щоб впливати на особистість учня Зміни в структурі особистості відбуваються лише тоді, коли учень діє за внутрішнім покликанням Центральним компонентом будь-якого уроку - організація пізнавальної діяльності учнів Успіх навчання залежить не тільки від зовнішніх чинників, а й від інд.-психологічних особливостей

Слайд 5

Увага на уроці: Задати гарний темп роботи учнів Забезпечити чіткість і стислість пояснень Активізація розумової діяльності Різноманітні форми роботи Включення всіх учнів класу

Слайд 6

Коливання уваги протягом уроку: Через 14-18 хв. з початку уроку знижується концентрація уваги На 31-34 хв. На 44-46 хв. На 55-64 хв.

Слайд 7

Зорове сприйняття – 80% інформації; Слухове сприйняття – 10% інформації; Нюхове, смакове і тактильне у сукупності - 10%. Треба пам'ятати:

Слайд 8

Активізація процесів мислення: Постійно формулювати перед учнями проблему; більше давати завдань, які перед-бачають порівняння, узагальнення, систематизацію; використовувати письмове мовлення, яке сприяє розвитку мислення пропонувати брати участь у дискусіях.

Слайд 9

Запам”ятовування інформації: Три види пам’яті: Сенсорна(миттєва) пам’ять Короткочасна пам’ять Довгострокова

Слайд 10

Вид пам’яті Час зберігання інформації Сенсорна(миттєва) пам’ять 0.25-1 секунда Короткочасна пам’ять 1-30 хв Довгострокова Дні, роки

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Слайд 19

Слайд 20

Слайд 21

Мотивація навчальної діяльності

Слайд 22

Академічна успішність школяра визначається не тільки й не стільки його здібностями, скільки його бажанням учитися.

Слайд 23

Схема роботи вчителя для підвищення мотивації на уроці: .Організація самостійної постановки завдань учнями .Організація дій щодо планування й розв’язання завдань учнями .Пояснення змісту і мети завдання, щоб учні зрозуміли їхню значущість .Постановка проблемних ситуацій .Указувати учням на необхідність шукати нові шляхи розв’язання завдань . дій школярами, враховуючи їх можливості .Формування в учнів активного, небайдужого становлення до знань

Слайд 24

Індивідуальний підхід

Слайд 25

Навчальні ситуації, які ускладнюють діяльність учнів зі слабкою нервовою системою Тривала напружена робота, бо такий учень швидко стомлюється. Відповідальна, яка потребує емоційного,нервово-психічного напруження (самостійна, контрольна) Ситуація, коли вчитель у швидкому темпі ставить запитання і ставить учня у положення негайної відповіді Робота в шумній обстановці Ситуація, коли потрібно на уроці засвоїти великий за обсягом матеріал Робота після невдалої відповіді, оціненої негативно

Слайд 26

Правила для вчителя Не ставити такого учня в ситуацію несподіваного запитання і швидкої відповіді на нього Бажано, щоб відповідь була в письмовій формі Не змушувати таких учнів відповідати новий матеріал цього уроку У мінімальному ступені відволікати учня, намагатися не переключати його увагу Заохоченням підвищувати впевненість у своїх силах Обережно оцінювати невдачі учнів

Слайд 27

Ситуації, які викликають ускладнення в інертних учнів Пропонування завдань, різноманітних за змістом і способами роботи Викладання матеріалу у високому темпі Вимога швидкого переключення уваги з одного виду роботи на інший Оцінювання рівня засвоєння матеріалу від початку знайомств з ним Виконання завдань на кмітливість за високого темпу роботи

Слайд 28

Правила для вчителя Не вимагати негайного включення в роботу Не слід проводити їхнє опитування на початку уроку У момент виконання завдань не треба їх відволікатти, переключати увагу на що-небудь інше

Слайд 29

Висновки

Слайд 30

Учитель-опікун Учитель-менеджер Позиція стосовно дітей Любить дитину та намагається зробити її такою, якою хоче її бачити Поважає дитину й орієнтується на потреби її розвитку Стратегічний підхід Вимагає робити так, як він сказав Узгоджує з дітьми правила, попереджує про наслідки пропонує зробити свій вибір Вибір методів впливу на дітей Керується власним здоровим глуздом Керується статутом школи, виробленим на основі визначених правил і процедур Вибір способу подання навчального матеріалу Орієнтований переважно на навчальну програму та підручники Орієнтований на інтереси учнів і пристосування до них способу подання матеріалу

Слайд 31

Учитель-опікун Учитель-менеджер Підхід до поурочного оцінювання Порівнює дітей один з одним чи з установленим стандартом Порівнює успіхи дітей з їх минулими успіхами Спосіб підсумкового оцінювання Оцінка, заснована на особистому враженні, використання оцінки для контролю поведінки Тест погоджений з навчальним планом, думка вчителя не впливає на результат

Слайд 32

Відповідь учня Реакція вчителя Правильна й упевнена Схвалити, поставити наступне запитання Правильна, але невпевнена Пояснити, чому відповідь правильна Частково чи цілком невірна. Відмова від відповіді Запитати іншого, запропонувати “ключ”, спростити питання, повернутися до пройденого матеріалу Нерозумна чи поспішна Виправити і продовжити урок

Слайд 33

Довідка: Учитель-опікун – орієнтований на використання особистого впливу на учнів Учитель-менеджер – орієнтований на використання влади закону

Слайд 34

Анкета “Сучасний урок очима учнів” Урок має проводитись у теплій обстановці між педагогом та учнями, Використовувати мультимедію; Щоб не питали матеріал, якщо бачать, що учень не вивчив; Щоб на уроці була взаємоповага; Більше практики та часу для вивчення матеріалу; Щоб на уроці вчителі не принижували учнів.

Слайд 35

Анкета “Вчитель очима дітей” 1.Мені важко знайти спільну мову з учителем 36,4% 2.Учитель – справедлива людина 31,2% 3.Учитель уміло готує мене до контрольної та іспитів 45,8% 4.Слово вчителя для мене – закон 13,5% 5.Я цілком задоволений учителем 20,8% 6.Учитель завжди може дати розумну пораду 60,4% 7.Я цілком довіряю вчителеві 38,5% 8.Працювати з учителем – задоволення 7,3% 9.Учитель приділяє мені мало уваги 36,4%

Слайд 36

Анкета “Вчитель очима учнів” 10.Учитель погано відчуває мій настрій 73% 11.Учитель завжди враховує мою думку 13,5% 12.Учитель карає мене за найменшу провину 30,2% 13.Я можу поділитися з учителем своїми думками 14,5%

Слайд 37

Анкета “Перевір свої педагогічні здібності” 86,7% - відмінні задатки, щоб ефективно впливати на інших, ви маєте здібності вчити, виховувати, управляти людьми, маєте силу переконання, можете бути хорошим учителем, вихователем. 13,3% - надто стримані, а це іноді трактується як байдужість. Маєте можливість потренуватися, щоб виробити швидку і правильну реакцію на те, що відбувається, і тоді ваша педагогічна майстерність підвищиться

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Психологія