X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Наталя Миколаївна Заяць

Завантажити презентацію

Наталя Миколаївна Заяць

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

вчитель - логопед, ДНЗ-ясла-садок №15 комбінованого типу, педагогічний стаж 9 років. Наталя Миколаївна Заяць

Слайд 2

Он мыслящий, серьезный, дальновидный И на любой вопрос сумеет дать ответ, Он увлеченный, ищущий, активный, Он творческая личность — ЛОГОПЕД. Он разъяснит, нацелит, обоснует, Расскажет и покажет тет-а-тет, Запишет, уточнит, рекомендует Внимательный, тактичный ЛОГОПЕД. Работает он тонко, терпеливо, Слагая результат из маленьких побед, Работает умело, эффективно Интеллигентный, деликатный ЛОГОПЕД. Он любит свое дело беззаветно, И для него работы лучше нет. Свои стремленья посвящает детям, Достоин уваженья ЛОГОПЕД! Теперь знакомы вы с профессией прекрасной, Вам лишь осталось постучаться в кабинет (В больнице, школе или детском садике) С табличкой скромной «ЛОГОПЕД». Вірш про логопеда Возможно, у ребенка есть проблемы с речью, Тогда могу вам дать практический совет: Решение вопроса обеспечит Лишь только профессиональный ЛОГОПЕД. Он учит речи: чистой, плавной, внятной. Он знает красноречия секрет: Как говорить и ясно и понятно, — Квалифицированный мастер — ЛОГОПЕД. Он учит речевой коммуникации, Грамматика и лексика его предмет. Дыханию, фонации, артикуляции Со знаньем дела вас научит ЛОГОПЕД. Он педагог, учитель и психолог, Филолог он и он языковед, Он воспитатель, доктор, дефектолог, Актер, оратор — это ЛОГОПЕД. Исследователь, методист, новатор, Он диагност, корректор и эксперт, И консультант, и наблюдатель — Специалист разносторонний — ЛОГОПЕД.

Слайд 3

  Багато батьків, записуючи дітей до школи,зіштовхуються з несподіваними труднощами. Психолог, спілкуючись з дитиною, здивовано дивиться на маму і запитує: «Мамочко, а Ви чули про логопеда?» Після спілкування з батьками дітей, які потребують логопедичної допомоги, часто чуєш таку відповідь: «А, нічого, виговориться!!!». Виявляється, у майбутнього першокласника є проблеми. Цю проблему можна обминути, якщо хоча би, 1 раз на рік приводити дитину на обстеження до логопеда. Тому що, тільки спеціаліст вчасно виявить порушення в розвитку мови дитини. Мамочко, а Ви чули про логопеда?

Слайд 4

Це може бути фонетичне порушення мовлення - порушення вимови деяких звуків, фонетико-фонематичні порушення мовлення- дитина не тільки погано говорить, а й сприймає неправильно звуки рідної мови, і накінець - загальний недорозвиток мовлення, коли порушені і вимова, і сприйняття, і граматика, бідний словниковий запас, відсутнє зв’язне мовлення.

Слайд 5

Практика свідчить, що своєчасне логопедичне втручання є одним із сучасних засобів запобігання невстигання дітей у школі і водночас ефективним способом стимуляції психічного розвитку дитини вцілому. Неоцінене значення корекції мовленнєвих вад має для становлення особистості у дітей. Завдяки їй вдається попередити формування багатьох небажаних рис особистості : комплексу неповноцінності, надмірної невротизації, замкнутості, тривожності, відмови у спілкуванні, зниження рівня домагань, в подальшому – дисграфія (порушення письма).

Слайд 6

Дуже часто ви задумуєтеся над майбутнім своєї дитини, намагаєтеся зрозуміти чи буде вона успішною у шкільному, а потім і в дорослому житті. Основи успішності закладаються ще у ранньому дитинстві. Формування правильної мови дитини – це складний і тривалий процес. Дитині потрібно навчитися сприймати мову, спрямовану до неї, керувати своїми органами артикуляції, повноцінно спілкуватись з оточуючими. Перш за все, дорослі звертають увагу на те, чи правильно дитина вимовляє звуки, чи вміє читати ідучи в 1 клас. Але проблеми розвитку мови не обмежуються тільки цим… Логопед допоможе виявити проблему в розвитку мови, усунути її , проведе профілактику порушень читання і письма.

Слайд 7

В яких випадках необхідно звертатися до логопеда? 1 рік – вашу дитину оглядав невропатолог. 2 роки – словник не перевищує 10 слів. 3 роки – у мові відсутні фрази, мова незрозуміла для оточуючих. 4 роки – порушення вимови таких звуків: Ш,Щ,Ж,Ч,Л,Р 5 років – порушення вимови будь-яких звуків, дитина неправильно будує речення, не може скласти оповідання за картинкою, погано запам’ятовує букви, з трудом вивчає вірші

Слайд 8

Сучасні вимоги поступлення дітей у вищі навчальні заклади включають висновки лікаря-отоларинголога , який в свою чергу, не допускає дитину з порушеною вимовою тих чи інших звуків до вступу у ВНЗ. Тому, слід наголосити, що заняття з логопедії є обов’язковими для дітей логопатів, вони включені в навчальний процес, так як і інші дисципліни. Сучасні вимоги поступлення дітей у вищі навчальні заклади включають висновки лікаря-отоларинголога , який в свою чергу, не допускає дитину з порушеною вимовою тих чи інших звуків до вступу у ВНЗ. Тому, слід наголосити, що заняття з логопедії є обов’язковими для дітей логопатів, вони включені в навчальний процес, так як і інші дисципліни.

Слайд 9

Про логопедичну групу В Україні поширена система логопедичної допомоги дітям дошкільного віку. У зв’язку із збільшенням кількості дітей, які потребують ранньої логопедичної допомоги, у 2006 році було створено спеціальну групу для дітей з порушенням мовлення і в Куп’янському дошкільному навчальному закладі № 15 „Дельфін” . Для занять з дітьми обладнано логопедичний кабінет. Головна мета корекційного навчання – виховання у дітей правильного, чіткого, виразного мовлення з урахуванням лексичної та граматичної будови мовлення. В цій групі все налаштоване на розвиток мовлення. Логопедична група – це колективний вплив на дитину з боку учителя-логопеда, вихователів, психолога, музичного керівника, інструктора з фізичного виховання, медичної сестри. Всі заняття проводяться в ігровій формі. Дитина навіть не помітить, що навчається. В логопедичній групі

Слайд 10

проводиться спеціально організоване навчання і виховання за планом, який охоплює всі напрямки корекційної роботи з дошкільнятами. В логопедичну групу приймаються діти з 4-річного віку. До цієї групи можуть бути зараховані дошкільнята в тому випадку, коли у них, окрім порушення фонетичного боку мовлення, є відхилення у формуванні лексико-граматичних компонентів мови. Термін перебування від 1-го до 2-х років залежно від часу зарахування і від складності мовного дефекту. Режим дня й сітка занять логопеда й вихователя будується з урахуванням вікових, мовних й індивідуальних особливостей дітей, а також розв’язуваних у процесі навчання й виховання корекційних завдань.

Слайд 11

    Нормативна наповнюваність логопедичної групи 12-16 дітей. Учитель-логопед працює з дітьми щодня чотири академічні години. Логопедичні заняття є основною формою корекційного навчання, на яких систематично здійснюється розвиток всіх компонентів мовлення й підготовка дітей до шкільного навчання. За роки існування логопедичної групи від батьків було чути тільки слова подяки, адже до школи пішло вже більше стадітей із повністю виправленим і сформованим мовленням.

Слайд 12

Якщо ви сумніваєтесь, чи у вашої дитини правильно і вчасно формується мовлення, обов’язково проконсультуйтесь з логопедом. Навіть як вашій дитині і запропонують відвідувати логопедичну групу, не хвилюйтесь, що ваша дитина „якась не така” У садочку з вашою дитиною працюватиме логопед, використовуючи спеціальні корекційно – розвивальні програми, що дозволить виправити чи значно зменшити мовленнєвий дефект.

Слайд 13

Не варто хвилюватись і з приводу того, що дитина буде знаходитись в колективі дітей, які теж щось не вимовляють правильно. В логопедичній групі все так влаштовано для заохочення дітей, що вони починають виправляти не тільки себе, а й одні одних.

Слайд 14

Знайомтесь з логопедичним кабінетом

Слайд 15

Дитсадок веселий дім - грати добре нам усім

Слайд 16

У веселі ігри з логопедом граємо, Гарно розмовляти починаємо

Слайд 17

Ігри корисні й цікаві книжки, Усе це у логопеда діти можуть знайти Тема: “ фрукти і овочі ” Тема: “професії”

Слайд 18

Час нам, діти відпочити, фізхвилинку запросити. Артикуляційна гімнастика, моторика дрібна – для дітвори забавна гра.

Слайд 19

Звуки читко вимовляємо та склади ми вже читаємо Книжечок багато маємо, залюбки у театр ми граємо. Раз, два! Раз, два, три! Беремося ми до гри.

Слайд 20

Корисні поради логопеда, або що таке логопедична группа. Діти – це наша радість, щастя й надія, це наше майбутнє. Кожен із нас мріє виростити свою дитину здоровою, інтелектуально розвиненою, виховати цікавого співрозмовника з багатим словниковим запасом і чітким правильним мовленням. Слід пам’ятати, що з народження дитина поступово опановує фонетичну систему рідної мови і на цьому шляху робить багато помилок: плутає, замінює, спотворює або пропускає звуки.

Слайд 21

Частіше за все у дітей страждають свистячі звуки ([с], [з], [ц]), шиплячі ([ш], [ж], [ч],[шч]) та сонорні ([л], [р]). Це природно до досягнення дітьми 4-5ти років, коли закінчується формування правильної звуковимови. Та часто буває так, що з певних причин дошкільник і в 5-6 років самостійно не може засвоїти вимову певних звуків.

Слайд 22

Як показує практика, такій дитині обов’язково потрібна допомога фахівця, бо невтручання у процес формування дитячого мовлення майже завжди стає причиною відставання дитини в розвитку. Мовленнєві недоліки обростають різноманітними психологічними вадами і з великими труднощами переборюються у наступні роки. Вчасне невиправлення мовленнєвих вад призводить до порушення та затримки загального розвитку дитини. Тому логопеди завжди попереджають батьків та застерігають їх від легковажного ставлення до проблем мовлення їхнього малюка.

Слайд 23

1-2 міс. Дитина починає спілкування з дорослим. Малюк намагається спілкуватися за допомогою міміки та активних рухів. Посміхається при спілкуванні з дорослим. Виникає “комплекс пожвавлення”. З 3-4 міс. повертається на голос дорослого. З 3-6 міс. з’являється гуління, яке відрізняється від початкового різноманітністю звуків. Подовжуються ланцюжки звуків та з’являються сполучення губних звуків з голосними (па, ба, ма). Відбувається перехід до наступного етапу – лепету, який є дуже важливим в розвитку малюка. В період лепету (6-8 міс.) окремі артикуляції поєднуються в певній послідовності. ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ Перший рік життя

Слайд 24

Спочатку дитина повторює звуки, а пізніше вона починає наслідувати звукам дорослого. Одночасно з лепетом малюк починає проявляти емоційні скрикування, проявляти радість або невдоволення. Промовляючи гучні звуки дитина намагається привернути до себе увагу або виявляє спротив, коли їй щось не подобається. В цей час з’являється здатність до наслідування. Малюк вже може наслідувати дії, наприклад: махати ручкою на прощання, плескати в долоні. В період 6-12 міс. лепет складається з 4-5 та більше складів. Дитина повторює склади, змінює інтонацію. У деяких дітей в цьому віці з’являються перші слова.