X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Політична, юридична та інституційна структура проектів ППП – проблеми в Україні

Завантажити презентацію

Політична, юридична та інституційна структура проектів ППП – проблеми в Україні

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

* Олена Маслюківська 25 березня, 2009 Політична, юридична та інституційна структура проектів ППП – проблеми в Україні

Слайд 2

* План Політика у сфері ППП Огляд законодавства Закони, які сприяють реалізації ППП Рамкові Для операційних угод (сервісні, управління, лізінг) Для інвестиційних угод (концесія, ВОТ) Чи потрібен Україні закон про ППП? Інституційна структура

Слайд 3

* 1. Політика у сфері ППП Довший час не було політичної волі на розвиток ППП Традиційними є угоди на виконання робіт (сервісні ППП) Донори робили перші кроки по поширенню ідеї ППП… USAID/PADCO: Програма "Реформування тарифів та реструктуризації комунальних підприємств в Україні" ПроООН: “Муніципальної програми врядування та сталого розвитку “, “Місцевий розвиток, орієнтований на громаду” … аж поки не з’явилася гостра потреба інвестувати у інфраструктуру (подяка за виграний конкурс на проведення Євро-2012!!!)

Слайд 4

* 2. Загальна характеристика національного законодавства Згідно чинного законодавства в Україні можна реалізовувати всі основні види партнерств ППП - альтернатива приватизації Заборонена приватизація інженерних інфраструктур та міських комунальних підприємств, навіть, якщо до їх діяльності залучені приватні компанії Але у законодавстві присутні розмиті, нечіткі і вхаємозаперечуючі положення

Слайд 5

* Основні законодавчі акти ЗУ “Про місцеве самоврядування” Господарський Кодекс (інститут управління майном) Цивільний Кодекс (сервісні угоди) “Про фінансовий лізінг” ЗУ “Про Концесії” ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»

Слайд 6

* Лізінг/Оренда ЗУ “Про фінансовий лізінг” ЗУ «Про оренду державного та комунального майна» Комунальне підприємство може надати лізингоодержувачу в користування на встановлений термін майно, що є власністю підприємства У випадку оперативного лізингу лізингоодержувач оплачує користування майном за фіксованою ставкою і отримує таким чином стимул до ефективної експлуатації майна і скорочення експлуатаційних витрат

Слайд 7

* Концесія: механізм 1/4 Регулятивна база для договорів концесій у сфері комунальних послуг практично не відрізняється від регулятивної бази договорів оренди/лізингу. Власник системи комунальних послуг (орган місцевого самоврядування) укладає на конкурсній основі договір концесії з приватним комерційним підприємством (надає йому ексклюзивне право на експлуатацію свого майна). Приватне підприємство заміщує існуюче комунальне підприємство і бере на себе всю відповідальність за здійснення інвестицій, експлуатацію і технічне обслуговування. Приватне підприємство звітує безпосередньо власнику або керівному органу, створеному ним для управління роботою за договором концесії. Власник або уповноважений ним орган залишається відповідальним за надання послуг споживачам, встановлення тарифів і забезпечення певних аспектів якості обслуговування споживачів.

Слайд 8

* Концесія: закони 2/4 ЗУ “Про концесію” – за оцінкою ЄБРР (2002) має оцінку нижче середньої відповідності світовим стандартам Указ ПУ “Про концесію на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг” Положення про проведення концесійного конкурсу та укладення концесійних договорів на об'єкти права державної і комунальної власності, які надаються у концесію Постанова КМУ ”Про затвердження Типового концесійного договору та Порядку переведення наданої у концесію автомобільної дороги до розряду платних”

Слайд 9

* Концесія: Об'єкти, які можуть надаватися у концесію 3/4 водопостачання, відведення та очищення стічних вод; надання послуг міським громадським транспортом; збирання та утилізація сміття; надання послуг, пов'язаних з постачанням споживачам тепла; будівництво та експлуатація автомобільних доріг, об'єктів дорожнього господарства; будівництво та експлуатація шляхів сполучення; будівництво та експлуатація вантажних і пасажирських портів; будівництво та експлуатація аеропортів; транспортування та розподіл природного газу; виробництво та (або) транспортування електроенергії; надання послуг у житлово-експлуатаційній сфері; будівництво та експлуатація готелів, туристичних комплексів, кемпінгів та інших відповідних об'єктів туристичної індустрії.

Слайд 10

* Концесія: закони 4/4 Постанова КМУ «Про затвердження Переліку об'єктів права державної власності, які можуть надаватися в концесію» Об'єкти, які можуть бути спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору для задоволення громадських потреб (Укравтодор) Об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, які можуть бути добудовані з метою їх використання для надання послуг із задоволення громадських потреб (обладміністрації)

Слайд 11

* Останні зміни 10 березня 2009 Закон “Про внесення змін до Закону України „Про концесії” щодо особливостей застосування концесійних угод для об’єктів права державної чи комунальної власності, що використовуються для здійснення діяльності з централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення”. … концесієдавець зобов’язаний погодити умови концесійного конкурсу щодо об’єктів права державної чи комунальної власності, що використовуються для здійснення діяльності з централізованого водо-, теплопостачання та водовідведення, з центральним органом виконавчої влади, що здійснює державне регулювання у відповідній сфері, до затвердження умов такого конкурсу.

Слайд 12

* Концесія: досвід 1998 р. – Укази Президента України: "Про концесію на будівництво та реконструкцію автомобільних доріг“ "Про концесію на будівництво і експлуатацію нової автомобільної дороги Львів-Краковець" 1999 р. – Закони України: "Про концесії" "Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг“ 1999-далі – майже два десятки постанов Кабінету Міністрів України та інших підзаконних актів

Слайд 13

* Чому концесії не працюють? Великі терміни окупності концесійних проектів, що не дозволяє спрогнозувати відшкодування інвестицій Нерентабельність комунальної сфери Відсутність розподілу ризиків між державою та приватними інвесторами Для автодоріг відсутність можливості застосування інших моделей відшкодування інвестицій, крім стягнення прямої плати за проїзд Відсутність гарантії з боку держави щодо покриття ризиків інвестора у разі недосягнення проектної інтенсивності руху по платній дорозі. Загальний інвестиційний клімат в країні

Слайд 14

* Існуючі правові бар’єри для розвитку ППП відсутність цілісної державної політики щодо ППП схема проведення державних закупівель статус та реєстр землі нестача типових документів (процедури проведення конкурсу, типового договору з приватним партнером, форми оцінки ризиків, моніторингу реалізації проекту) для створення та управління ППП відсутність достатніх гарантій приватним інвесторам та справедливого розподілу ризиків потреба оновлення концесійного законодавства та іншої нормативної бази (зокрема, особливості концесійної діяльності в сфері ЖКГ)

Слайд 15

* Проект закону про ППП Три варіанти законопроектів зареєстровано у ВРУ 25 грудня розглянуто ВРУ - на повторне перше читання публічно-приватне партнерство — система відносин, які складаються між державою та/або територіальною громадою, з однієї сторони, та суб'єктом господарювання, що діє на основі приватної форми власності, з іншої сторони, для взаємовигідної співпраці на строковій основі з метою реалізації суспільно значущих проектів, досягнення соціального та економічного ефекту концесії; оренди державного та комунального майна; лізингу; на управління державним та комунальним майном; інші договори.

Слайд 16

* Яким має бути законодавство? Чи має бути закон про ППП? Якщо так, то наскільки складний? 10 сторінок чи 80? 150? Чи достатньо просто допрацювати, де потрібно, існуючі закони?

Слайд 17

* 3. Інституційна структура для ППП в Україні Центральні органи виконавчої влади Розробка політики Створення рамкових умов Регулювання Моніторинг і контроль Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій Органи місцевого самоврядування

Слайд 18

* Центральні органи виконавчої влади Мінекономіки Мінфінансів Мінтранспорту Мінжитлокомунгосп Мінрегіонбуд …

Слайд 19

* Контролюючі органи Державна інспекція з контролю за цінами (Мінекономіки) Головне контрольно-ревізійне управління України (Мінфін) ДПА Держспоживастандарт Антимонопольнйи комітет Санітарно-епідеміологічна служба Місцеві ради

Слайд 20

* Органи місцевого самоврядування Громади є власниками активів Розпоряджаються майном від імені громади – ради прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації; прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

Слайд 21

* Компетенція сільських, селищних, міських рад затвердження та реалізація місцевих програм, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм встановлення цін/тарифів затвердження норм споживання та якості послуг, контроль за їх дотриманням управління об'єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості укладання договорів з підприємствами різних форм власності на вироблення та/або виконання житлово-комунальних послуг здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів

Слайд 22

* Інституційні бар’єри для розвитку ППП політична нестабільність в Україні, що перешкоджає зростанню довіри приватного сектору до укладання довгострокових контрактів мінливі умови для ведення підприємницької діяльності в Україні, а, отже, додаткові ризики для приватного партнера неузгодженість діяльності урядових інституцій, які координують політику щодо залучення інвестицій короткострокова практика бюджетного планування в Україні тривалість існуючої практики проведення конкурсу, ведення переговорів та укладання договору з приватними партнерами брак управлінських навичок та сучасних методик.

Слайд 23

* Питання Чи потрібно створити один окремий орган з просування та реалізації проектів ППП? При Мінекономіки? Мінфіні? Чи у кожному міністерстві свої департаменти? Хто має займатися ППП на місцях? Чи створити незалежний орган? Як розмежувати: хто виконавець, а хто контролер?

Слайд 24

Функції підрозділу ППП Примітки: 1- підрозділ є частиною міністерства чи управління; 2- автономний чи квазіавтономний підрозділ; 3- державна компанія (не комунальне підприємство); 4 – спільне державно-приватне підприємство   Рам-ковий закон При-рода органу ППП Право на затвердження проекту Консультації по проектам Роль розробника проекту Нагляд за проектом Ресурсний центр Інструкцій по впровадженню Фінансування підготовки проекту Австралія: Вікторія   1         X X   Канада: Британська Колумбія   3   Х X (f) X X   Ірландія х (с)   (d)     X X   Італія х 1         X X X Нідерланди   1   X   X X X (g) Філіппіни х 2   X   X X X X Південна Африка   1 х X     X X X Великобри-танія   4 е x x (f) X X  

Слайд 25

Інституційний розвиток ППП в ЄС (адаптовано з PwC Report 2004, WB Report 2004)

Слайд 26

* Легенда

Слайд 27

Інституційний розвиток ППП в нових країнах-членах ЄС (адаптовано з PwC Report 2004, WB Report 2004)

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Політика