X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Пошуки методів та форм роботи загальноосвітнього навчального закладу щодо збереження та зміцнення здоров'я школярів

Завантажити презентацію

Пошуки методів та форм роботи загальноосвітнього навчального закладу щодо збереження та зміцнення здоров'я школярів

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров'я: Знання повинні стати реально дійсними (підвищення рівня викладання предметів: охорона здоров’я, валеологія) «Паспорти здоров 'я»—для кожного учня. Це визначення індивідуального рівня здоров'я. Розробляється індивідуальна програма фізичного розвитку й оздоровлення. Контроль по класних кімнатах за повітряно-тепловим режимом; Фізкультхвилинки, мішечки із сіллю певної ваги, масажери — каштани, масажні рукавички, дерев'яні масажери для профілактики плоскостопості — для збереження високої працездатності протягом уроку. Стоячі парти Музикотерапія Фітоциндарії Колір приміщень,інтер'єру Танці аромотерапія Магічна сила каменю охоплення оздоровчою фізкультурою, масажем.

Слайд 2

ЗДОРОВІ УЧНІ - УСПІШНА НАЦІЯ Головним скарбом життя є здоров 'я, і щоб його зберегти, потрібно багато чого знати. Авіценна Здоров'я дітей і підлітків у будь-яких соціально-економічних і політичних ситуаціях є найактуальнішою проблемою і предметом першочергової важливості. Нація, що не дбає про здоров'я своїх дітей, приречена на вимирання. Дитяче здоров'я не може бути принесеним у жертву — ні хворій економіці, ні руйнуванню моральних основ суспільства. Серед завдань реформування освіти особливо актуальною є проблема забезпечення в школі умов для реалізації її оздоровчої функції.

Слайд 3

Аналіз стану здоров'я дітей Погіршенням стану здоров'я дітей (50 % — функціональні відхилення в роботі різних систем організму; 26 % — відхилення в роботі серцево-судинної системи; 17 % — захворювання органів травлення; 10,2 % — захворювання ендокринної системи). За статистичними даними, в Україні практично здоровими закінчують школу лише 5—7 % учнів. За останні п'ять років захворюваність дітей 7—14 років збільшилася майже на 45 %. 50 % учнів мають хронічні захворювання, третина з яких обмежують вибір професії; від 20 до 80 % учнів загальноосвітніх шкіл мають поєднану патологію 2—4-х систем організму; 15 млн чоловік проживає на екологічно забруднених територіях; вживання алкоголю, наркотиків.

Слайд 4

За результатами обстеження дітей по школі виявлено:   Захворювання органів зору - 6% Лор патології - 31% Захворювання ендокринної системи - 48% Захворювання органів дихання - 10% Захворювання серцево-судинної системи - 41% Захворювання нервової системи - 8% Захворювання шлунково-кишкового тракту - 53% Захворювання опорно-рухового апарату - 66%   Аналіз стану здоров'я дітей

Слайд 5

Слайд 6

Фактори, що впливають на здоров'я учнів нерухомість сидіння під час навчання (сколіоз і поганий зір); постійне напруження під час письма кульковою ручкою (ознаки стенокардії); контрольних чи екзаменаційних робіт (неврастенія, короткозорість і порушення осанки); навчальне середовище із негативною екологією (закриті приміщення, обмежений простір, заповнені одноманітними і штучно створеними предметами) (імунно-захисні функції); інформаційний принцип будови навчального процесу, вплив електронних засобів масової інформації (підірвана психіка); нестабільність — постійне експериментування над системою освіти (брак глибоких медико-гігієнічних, психофізіологічних досліджень впливу системи освіти на здоров'я дітей); перевантаження, розумова втома; меблі: занадто маленькі або великі парти; потрібні такі меблі, щоб забезпечити (застосувати) режим зміни динамічних поз (пишуть і сидячи, і стоячи). сімейні негаразди, незбалансоване харчування, ранні шкідливі звички (куріння, алкоголізм, наркоманія);

Слайд 7

Поняття „здоров’язберігаючі технології” об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу щодо формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів. Мета усіх здоров’язберігаючих технологій - сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отриманні знання у повсякденному житті. Здоров’язберігаючі технології створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі, раціональну організацію виховного процесу з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм, відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини. До таких методів належать: диспансеризація учнів; профілактичні щеплення; забезпечення рухової активності; організація здорового та дієтичного харчування, вітамінізація; заходи санітарно-гігієнічного характеру, пов’язані з респіраторно-вірусними інфекціями. Методи здоров’язберігаючих технологій

Слайд 8

Під час уроку школярі на кілька хвилин кладуть собі на голівки білі торбинки з йодованою сіллю. У великої кількості дітей виявлено порушення функції щитовидної залози, а йодована сіль якраз позитивно впливає на відновлення її функцій. До того ж, коли дитина тримає на голові соляний мішечок, вона випростується, відстань від ока до парти стає оптимальною, формується правильна постава.

Слайд 9

Функціонування соціально-психологічної служби Мета — здійснення заходів із збереження психічного здоров'я дітей із ослабленим здоров'ям; соціально-психологічний супровід дітей та їх батьків; створення максимально сприятливих умов для полегшення життєвої ситуації дитини. Завдання: вивчення психічних станів та соціального оточення дітей; допомога вихованцям в адаптації до умов навчально-реабілітаційного закладу; приведення в дію соціально-правових, юридичних, психологічних механізмів для захисту прав та інтересів дитини; попередження та профілактика негативних наслідків поведінки та діяльності вихованців; сприяння гармонійному розвитку особистості через роботу розвиваючих та корекційних груп.

Слайд 10

Обов'язки членів соціально-психологічної служби Практичний психолог бере активну участь в організації освітньої, виховної, реабілітаційної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров'я, проводить психологічну діагностику готовності до навчання в період переходу з однієї вікової групи до іншої, планує та розробляє розвивальні та корекційні програми з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей вихованців; Соціальний педагог турбується про благополуччя у мікросоціумі, проводить соціальну паспортизацію класів, співпрацює із психологом, класними керівниками та логопедом; здійснює патронажну роботу з дітьми, їх сім'ями; проводять за рекомендаціями психолога корекційну та профілактичну роботу серед дітей, що мають проблеми соціально-психологічного характеру; піклуються про матеріальне забезпечення, харчування, матеріальну допомогу, дозвілля сиріт, напівсиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування; Логопед допомагають дитині виправляти вроджені або набуті вади мовлення, розширюючи психофізичні можливості, розвивають зорово-просторову уяву, боряться з заїкуватістю, здійснюють логопедичне обстеження дітей, що приходять до школи, допомагають ліворуким дітям в адаптації до шкільного життя.

Слайд 11

Використання діагностичних комплексів

Слайд 12

Використання діагностичних комплексів

Слайд 13

Використання діагностичних комплексів

Слайд 14

Напрями реалізації здоров’язберігаючих технологій Здоров’язберігаючі технології в освітніх закладах реалізуються через слідуючі напрями освітньо-виховної діяльності: створення умов для зміцнення здоров’я школярів та їхнього гармонійного розвитку; організацію навчально-виховного процесу з урахуванням його психологічного та фізіологічного впливу на організм учня; розробку і реалізацію навчальних програм з формування культури здоров’я і профілактики шкідливих звичок; корекцію порушень здоров’я з використанням комплексу оздоровчих і медичних заходів; медико-психолого-педагогічний моніторинг стану здоров’я, фізичного і психічного розвитку школярів; функціонування служби психологічної допомоги вчителям і учням щодо подолання стресів, тривожності; гуманного підходу до кожного учня, формування доброзичливих і справедливих відносин у колективі; контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних норм організації навчально-виховного процесу, нормування навчального навантаження і профілактики стомлюваності учнів; організацію збалансованого харчування учнів у школі; відпрацювання нормативноправових документів, що регламентують діяльність шкіл сприяння здоров'ю (на рівні країни,а не за рахунок місцевих бюджетів).

Слайд 15

1. Філіпчук Валентина Іванівна. Правила дорожнього руху. Тестові завдання для учнів 1-11 класів: Методичний збірник. – Ірпінь, 2007. – 43с. 2. Філіпчук Валентина Іванівна. Протипожежна безпека. Тестові завдання для учнів 1 – 11 класів. Методичний збірник. – Ірпінь, 2007. – 24с. 3. Будинська Людмила Василівна. Застосування ігрових ситуацій на уроках з курсу «Основи здоров’я» в початкових класах. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. – 44 с. 4. Рогачкова Ірина Яківна. Абетка безпечної поведінки. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. – 56 с. 5. Уховська Л.М., Будинська Л.В., Орнст О.М., Нікітіна В.В., Романченко Г.В., Луценко І.В., Філіпчук В.І., Смик Т.Р., Кошова Т.М. Протипожежна безпека. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. – 71 с. 6. Нікітін Микола Анатолійович. Позакласна робота з фізичного виховання. Методичний збірник. Ірпінь, 2009. – 40 с. 7. Уховська Людмила Миколаївна. Твій друг – дорожній рух. Виховна година з мультимедійним супроводом для учнів початкових класів. Методичний збірник. Ірпінь, 2008. – 59 с. 8. Алексєєва Людмила Іванівна. Здоровим бути здорово. Розробки уроків та позакласних заходів з основ здоров’я для учнів 5-7 класів. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. - 44 с. 9. Алексєєва Людмила Іванівна, Боднар Наталія Дмитрівна. Шкідливі звички і здоров’я. Методичний посібник, - Ірпінь, 2009. - 60 с.

Слайд 16

1. Філіпчук Валентина Іванівна. Правила дорожнього руху. Тестові завдання для учнів 1-11 класів: Методичний збірник. – Ірпінь, 2007. – 43с.1. Філіпчук Валентина Іванівна. Правила дорожнього руху. Тестові завдання для учнів 1-11 класів: Методичний збірник. – Ірпінь, 2007. – 43с.2. Філіпчук Валентина Іванівна. Протипожежна безпека. Тестові завдання для учнів 1 – 11 класів. Методичний збірник. – Ірпінь, 2007. – 24с. 3. Будинська Людмила Василівна. Застосування ігрових ситуацій на уроках з курсу «Основи здоров’я» в початкових класах. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. – 44 с.4. Рогачкова Ірина Яківна. Абетка безпечної поведінки. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. – 56 с.5. Уховська Л.М., Будинська Л.В., Орнст О.М., Нікітіна В.В., Романченко Г.В., Луценко І.В., Філіпчук В.І., Смик Т.Р., Кошова Т.М. Протипожежна безпека. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. – 71 с. 6. Нікітін Микола Анатолійович. Позакласна робота з фізичного виховання. Методичний збірник. Ірпінь, 2009. – 40 с.7. Уховська Людмила Миколаївна. Твій друг – дорожній рух. Виховна година з мультимедійним супроводом для учнів початкових класів. Методичний збірник. Ірпінь, 2008. – 59 с.8. Алексєєва Людмила Іванівна. Здоровим бути здорово. Розробки уроків та позакласних заходів з основ здоров’я для учнів 5-7 класів. Методичний збірник. – Ірпінь, 2008. - 44 с.9. Алексєєва Людмила Іванівна, Боднар Наталія Дмитрівна. Шкідливі звички і здоров’я. Методичний посібник, - Ірпінь, 2009. - 60 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка