X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ІСТОРИЧНИЙ ЕКСКУРС - ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА НАЩАДКАМ

Завантажити презентацію

ІСТОРИЧНИЙ ЕКСКУРС - ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА НАЩАДКАМ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ІСТОРИЧНИЙ ЕКСКУРС - ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА Підготував викладач вищої категорії, викладач-методист Холодна Світлана Григорівна

Слайд 2

ЕПІГРАФ "Великі ідеї здобуваються із загального казана інтелектуального розвитку. Вони рідко випікаються на індивідуальних вогнищах за звичайним рецептами". Пьоришкін Олександр Володимирович

Слайд 3

Ян Амос Коменській Чеський педагог-гуманіст, суспільний діяч, основоположник науки. Посилено займався розробкою ідей пансофії (навчання всіх і всьому), які викликали великий інтерес європейських учених. Прагнучи зробити освіту доступною всім дітям, розробив класно-урочну систему навчання, яка замінила індивідуальну. (28 березня 1592— 15 листопаду 1670)

Слайд 4

«Вчитель повинен володіти педагогічною майстерністю і любити свою справу, будити самостійну думку учнів, готувати з них діяльних людей, що піклуються про загальне благо». Я. А. Коменский Закликав давати всій молоді широку універсальну освіту. Змінив і зміст самих «вільних мистецтв», пов'язавши їх з практичними потребами. Зробив величезний вплив на розвиток світової педагогіки і шкільної практики. Багато його дидактичних положень увійшли до сучасної теорії навчання. 9 правил мистецтва навчання наукам, 16 правил мистецтва розвивати моральність. Меморіальне зображення Я. А. Коменського в Берліні

Слайд 5

Піфагор Самосській Старогрецький філософ і математик, творець релігійно-філософської школи піфагорійців . Геродот називав його «найбільшим еллінським мудрецем». За словами античних авторів Піфагор зустрівся мало не зі всіма відомими мудрецями тієї епохи, греками, персами, халдеями, єгиптянами, ввібрав в себе все накопичене людством знання. Його філософія розповсюдилася, вся Еллада стала захоплюватися їм, і кращі і наймудріші мужі приїжджали до нього на Самос, бажаючи слухати його навчання. Піфагор проповідував етичне облагороджування неосвіченого народу, досягти якого можливо там, де влада належить касті мудрих і знаючих людей, і яким народ покоряється в чомусь беззастережно, як діти батькам, а в іншому свідомо, підкоряючись етичному авторитету. В основі речей лежить число, учив Піфагор, пізнати світ — значить пізнати числа, які ним управляють. Вивчаючи числа, вони розробили числові відносини і знайшли їх у всіх областях людської діяльності. Числа і пропорції вивчалися з тим, щоб пізнати і описати душу людини, а пізнавши, управляти процесом переселення душ з кінцевою метою відправити душу в якийсь вищий божественний стан. 570 - 490 рр. до н.е.

Слайд 6

Мішель Ейкем де Монтень В своїй педагогічній теорії він виступає сміливим і надзвичайно симпатичним новатором. На чолі неї він ставить принцип можливого різностороннього розвитку. Монтень висловлювався проти суворої дисципліни середньовічних шкіл, за уважне відношення до дітей. «Розвиваюче навчання не мислимо без встановлення гуманних відносин до дітей. Для цього навчання повинне здійснюватися без покарань, без примушення і насильства». (28 лютого 1533 — 13 вересня 1592)

Слайд 7

Жан-Жак Руссо Суть його світогляду: «освіта шкідлива і сама культура — брехня і злочин». З Руссо починається століття відчуття: exister, роur nous — c’est sentir, вигукує він: у відчутті полягає суть і значення життя. «Я відчував раніше, ніж мислив; така загальна доля людства; я відчував це сильніше за інших». Відчуття не тільки опереджає розум, воно і переважає над ним: «якщо розум складає основну властивість людини, відчуття ним керує». Руссо проголошує, що та «краща людина, яка краще і сильніше за інших відчуває». «Страждання — перший урок життя, якому научається дитина; страждання є зміст всієї історії людства. Така чуйність до страждання, така хвороблива чуйність на нього є співчуття». В цьому слові — розгадка сили Руссо і його історичного значення. (28 червня 1712 — 2 липня 1778)

Слайд 8

Григорій Савич Сковорода Український філософ, поет, педагог. Сковороду називають «першим філософом Російської імперії». За незвичайний спосіб життя, він отримав також прозвання «російського Сократа». Сучасний дослідник А. В. Малинов приходить до висновку, що у Сковороди взагалі не було філософської системи або філософського навчання в строгому значенні слова: «Він мудрець і вчитель життя, в творчості якого виявляється шкільний синкретизм філософських, богословських, філологічних проблем і мов». У цієї людини було смішне прізвище і дивне життя. Чи дійсно світ гнався за ним так, як йому здавалося, або інші причини примушували його все життя бути в русі — хто знає. Проживши довгу навіть по наших мірках, а тим більше за мірками XVIII сторіччя життя, любитель Біблії і син Сави Григорій, по прізвиську Сковорода, яскраво освітив небосхил південноросійського неба. Світло це було видне далеко і багато кого примусило із здивуванням подивитися вгору. Відправною крапкою для Сковороди є теза «пізнай самого себе». (22 листопаду (3 грудня) 1722 — 29 жовтня (9 листопаду) 1794

Слайд 9

Іоганн Генріх Песталоцци - знаменитий швейцарський педагог Песталоцци народився в сім'ї лікаря. В школі він вважався нездібним учнем і був предметом насмішок своїх товаришів. Але став вчителем. Вважав, що якнайбільше його допомозі потребують селянські діти, що залишаються без нагляду і виховання. Песталоцци зібрав у себе близько 50 дітей, яким самовіддано присвятив всі свої сили і матеріальні засоби, навчаючи літом польовим роботам, а взимку — ремеслу. (12 січня 1746 — 17 лютого 1827)

Слайд 10

Це був народник в кращому значенні слова «Заткнути діру, з якої течуть народні біди» можна тільки тоді, коли підніметься рівень утворення народу. Але оскільки у народу немає ні засобів, та ні сил для облаштування великої кількості шкіл, освіта, на переконання Песталоцци, повинна бути передана матерям. Послідовніше за все Песталоцци висловив свої педагогічні погляди в книзі: «Як Гертруда вчить своїх дітей». Просте накопичення знань Песталоцци вважає шкідливим: знання повинне вести до дії. Вірний принципу наочності, Песталоцци бажає, щоб і навики, і вправність отримувалися тим же шляхом, як і знання — шляхом наочності. Песталоцци і його дружина Ганна на заняттях

Слайд 11

Фрідріх Вільгельм Август Фребель Німецький педагог-новатор, теоретик дошкільного виховання. Народився в сім'ї пастора. Первинну освіту отримав в сільській школі для дівчаток. «Відданий в міську школу, він погано займався і вважався мало здатним». 13 листопаду 1816 року відкрив в Грісгейме перший навчальний заклад, організований за його системою. 1840 року в Бланкенбург відкрив перший навчальний і виховний заклад для дітей дошкільного віку, названий «дитячим садом». В Росії послідовниць Фрідріха Фребеля в кінці XIX — початку XX століть називали «фребьоличками». (21 квітня 1782 — 21 червня 1852)

Слайд 12

Джозеф Ланкастер Творець Ланкастерської системи взаємного навчання, при якій молодшим учням допомагали старші, більш підготовлені. Ланкастер приймав дітей, що сповідали будь-яку релігію. По сімейному переказу, серед предків педагога були і євреї. З 1812 р. він намагався упровадити систему взаємного навчання в середню школу, але потерпів невдачу і виїхав до Америки, де теж пропагував і поширював школи взаємного навчання. (1778-1838)

Слайд 13

Фрідріх Адольф Вільгельм Дістервег Німецький педагог-демократ. Виступав проти станових і національних обмежень в області освіти, проти конфесійного навчання і опіки церкви над школою, проти виховання юнацтва у дусі релігійної нетерпимості. Розробив дидактику розвиваючого навчання, сформулювавши її основні вимоги у вигляді 33 законів і правил. Висунув ряд вимог, що стосуються наочного навчання, встановлення зв'язку між спорідненими навчальними предметами, систематичності викладання, міцності засвоєння знань, виховуючого характеру навчання. (29 жовтня 1790— 7 липня 1866)

Слайд 14

Костянтин Дмитрович Ушинський – російський педагог, засновник наукової педагогіки в Росії. В 1864 року він написав і видав підручник «Рідне слово», а також книгу «Дитячий Світ». Це були перші масові і загальнодоступні російські підручники для початкового навчання дітей. Видав особливе керівництво для батьків і вчителів до свого «Рідного Слова» — «Керівництво з викладання по „ Рідному слову “ для вчителів і батьків». Це керівництво надало величезний, широкий вплив на російську народну школу. Свою актуальність, як посібник з методики викладання рідної мови, воно не втратило і до цього дня. Достатньо сказати, що до 1917 року воно витримало 146 видань. Один із засновників способу наочного навчання. (19 лютого (2 березня) 1824 — 22 грудня 1870 (3 січня) 1871)

Слайд 15

«Канцелярія і економія вгорі, адміністрація в середині, навчання під ногами, а виховання — за дверима будівлі». Сирітський інститут — навчальний заклад в Гатчині, діючий до 1917 року. На сьогодні в будівлі сирітського інституту розташовується школа-інтернат. В січні 1854 року, завдяки допомозі колеги по Демідовському ліцею, Д. Ушинському вдалося перейти на роботу викладача російської словесності в Гатчинській Сирітський інститут, який знаходився під заступництвом імператриці. Задачею Гатчинського сирітського інституту було виховання людей, вірних «царю і вітчизні», а методи які для цього вживалися славилися своєю строгістю. За п'ять років викладацької роботи в цьому навчальному закладі (1854—1859) Д.Ушинському вдалося змінити старі і запровадити нові порядки і традиції в інституті, які зберігалися в ньому аж до 1917 року. Меморіальна дошка (Сирітський інститут)

Слайд 16

Основа його педагогічної системи — вимога демократизації народної освіти і ідея народності виховання. В 1859 році Д. Ушинського запросили на посаду інспектора класів Смольного інституту благородних дівчат, де йому вдалося провести значні прогресивні зміни. Виходячи з свого головного принципу демократизації народної освіти і народності виховання, йому вдалося прибрати існуюче до цього розділення контингенту учнів на «благородних» і «неблагородних» (тобто з міщанського стану), він ввів практику викладання навчальних предметів на російській мові і відкрив спеціальний педагогічний клас, в якому здійснювалася підготовка учениць для роботи виховательками. Д.Ушинський ввів в практику педагогічної роботи наради і конференції педагогів, а вихованки отримали право проводити канікули і свята у батьків.

Слайд 17

Микола Гаврилович Чернишевський Відстоював рішучу, революційну переробку суспільства, для якого необхідно готувати сильних, розумних, волелюбних людей. Педагогічний ідеал для Чернишевського — це всесторонньо розвинута особа, готова до саморозвитку і самопожертвування ради суспільного блага. Відстоював антропологічний підхід, вважаючи людину вінцем творіння, мінливою, діяльною істотою. (12 (24) липня 1828 — 17 (29) жовтня 1889)

Слайд 18

Георг Кершенштайнер Сприяв введенню активних методів навчання з широким використовуванням наочних додаткових засобів, практичних робіт, екскурсій. Увагу багатьох педагогів привернули організація і методи трудового навчання, запропоновані Кершенштайнером. Його реформаторські ідеї зробили вплив на розвиток педагогічної теорії і шкільної практики в Європі перших десятиріч 20 в. Вони дали імпульс для розвитку уявлень про суспільне виховання і роль професійної підготовки в житті кожного його члена. (29.07.1854- 15.01.1932)

Слайд 19

Софія Федорівна Русова Засновник української дошкільної педагогіки, просвітитель, видатна суспільна і державна діячка України В історію Софія Русова ввійшла як видатний український педагог, автор концепції національного виховання, яка за її словами полягала у наступному: «Кохаючи свою національну культуру, дитина поважатиме і другі нації і цікавитиметься їхнiм життям, навчиться шукати і знаходити у вселюдській культурі ті скарби художні, наукові й моральні, які можуть стати їй найріднішими, бо не нав’язані з боку, а органічно прищеплені до її душі». Софія з сестрою Марією організовують в Києві дитячий садок, перший в Україні. (18 лютого 1856 р. - 5 лютого 1940 р.)

Слайд 20

Джон Дьюї «Найважливіша функція вчителя в тому, щоб стимулювати різноманітними шляхами самодіяльність учнів, будити і розвивати їх допитливість, прагнення до самостійної творчості». Американський філософ і педагог. Автор більше 30 книг і 900 наукових статей з філософії, соціології, педагогіки і ін. дисциплін. Під час Другої світової війни виступав проти нацистського насильства над педагогікою. Він був членом Першого гуманістичного суспільства Нью-Йорка . Заснував експериментальну школу-лабораторію для практичної перевірки своїх ідей, які зробили помітний вплив на педагогічну теорію і практику в США. Надання школі функції соціальної реконструкції - одна з головних тез д'юізму. Виступав проти канонів традиційної педагогіки, вважав - головною умовою успішної діяльності школи повинне стати визнання пріоритету інтересів, потреб і здібностей дитини. Не заперечуючи ролі природних здібностей, вважав за необхідне всіляко розвивати їх, сприяючи досягненню дитиною все більш високого рівня мислення і діяльності. Найважливіша умова реалізації цієї мети - активізація навчального процесу. Велике місце в ході навчального процесу необхідно відвести виконанню дітьми проектів, практичних завдань, які поступово ускладнюються, під час роботи над якими виникають різні ситуації і труднощі. Вважав за необхідне систематично включати в навчальний процес ігрову діяльність. Великий внесок вніс в розробку принципів і методів проблемного навчання. 20 жовтня 1859 — 1 червня 1952

Слайд 21

Марія Монтессори Італійський педагог, творець педагогічної системи, заснованої на ідеї вільного виховання. Ще на початку XX століття вона створила педагогічну систему, рівної якої в світовій практиці немає дотепер. До кінця століття в світі налічувалися тисячі шкіл послідовників Монтессори. Значення системи в тому, щоб підштовхнути дитину реалізувати свою індивідуальність, знайти свій унікальний шлях. Девізом Монтессори - педагогіки сталі слова дитини, звернені до вчителя: "Допоможи мені зробити це самому". (1870—1952)

Слайд 22

Петро Олексійович Знаменський Перші програми-мінімуму для єдиної трудової школи (1918 р.), в якій була заснована ідея двоступінчастої фізичної освіти. В цій програмі реалізовані основні методичні принципи, які отримали подальший розвиток: науковість, систематичність, зв'язок теорії з практикою, східчаста побудови шкільного курсу фізики, посилення ролі теорії і фізичного експерименту. (1878-1968)

Слайд 23

Олександр Калістратович Бабенко Відомий український фізик-методист. Працював над організацією самостійних спостережень учнів. «Розвитку мислення сприяє формування у учнів узагальнених умінь, вмінь спостерігати, ставити досліди, систематизувати і узагальнювати знання, пояснювати і передбачати явища, виходячи з фізичних теорій. Важливу роль грає осмислення мотивів навчання, позитивне відношення до навчання і інтерес до предмету. Складовою частиною розвитку мислення є розвиток творчих здібностей учнів». (1881-1959)

Слайд 24

Антон Семенович Макаренко «.. Наша методика виховання повинна ґрунтуватися на загальній організованості життя, на підвищенні культурного рівня, на організації тону і стилю всієї роботи, на організації здорової перспективи, ясності, особливо ж на увазі до окремої людини, до його успіхів і невдач, до його утруднень, особливостей, прагнень». “Кожна, навіть невелика, радість, що стоїть перед колективом попереду, робить його міцнішим, дружним, бадьорим ”. (1 (13) березня 1888 1 квітня 1939)

Слайд 25

Юрій Костянтинович Бабанський Доктор педагогічних наук, професор. Член-кореспондент АПН СРСР з 26 лютого 1971 р., дійсний член АПН СРСР з 4 березня 1974 р., дійсний член РАО. З 9 серпня 1987р. працював у Відділенні теорії і історії педагогіки, автор більше трьохсот наукових робіт . Розробив загальну теорію оптимізації навчально-виховного процесу, що обґрунтовує принципи і способи діяльності вчителів щодо вибору оптимальних педагогічних рішень. В його роботах сформульовані критерії відбору оптимального об'єму змісту основ сучасної науки які вивчаються в школі, особливо багато уваги уділено психологічно обґрунтованим процедурам вибору найраціональніших методів і форм навчання. (7 січня 1927г - 9 серпня 1987г )

Слайд 26

Леонід Володимирович Занков Розглядав проблему чинників навчання і розвитку учнів, зокрема взаємодії слова і наочності в навчанні. Автор розвиваючої системи навчання Занкова. (1901-1977)

Слайд 27

ПЕТРО ЯКОВИЧ ГАЛЬПЕРІН Створив світогляд про людину який не знає аналогів в сучасній психологічний науці, який не тільки відкриває радикально нові перспективи для переосмислення психічної реальності, але і є надійною основою для якісного поліпшення навчання різним предметам, на різних вікових рівнях. Загальнопсихологічний підхід Гальперіна, висунуті там теорії (і перш за все - теорія планомірно-поетапного формування розумової діяльності людини) є на сьогоднішній день основоположними. (1902-1988)

Слайд 28

Олександр Васильович Пьоришкін Російський педагог, член-кореспондент АПН РФСР (1950) і АПН СРСР (1968). Державна премія СРСР (1978). «Система роботи вчителя по активізації пізнавальної діяльності учнів повинна будуватися з урахуванням поступового і цілеспрямованого розвитку творчих пізнавальних здібностей учнів, розвитку їх мислення. Методи і прийоми активізації, які застосовує вчитель, повинні враховувати рівень пізнавальних здібностей учнів, так непосильні задачі можуть підірвати віру учнів в свої сили і не дадуть позитивного ефекту. стійкий інтерес учнів до предмету йде через цікавість і допитливість і значною мірою визначає успіх учнів в навчанні». (1902-1983)

Слайд 29

Джон Равен Тест Равена — це тест, призначений для диференціювання осіб по рівню їх інтелектуального розвитку. Запропонований в 1936 році. Тест "Прогресивні матриці Равена" відноситься до числа невербальних тестів інтелекту і ґрунтується на двох теоріях, розроблених гештальт - психологією: теорією перцепції форм і так званою "теорією неогенеза Г.Спірмена." Одна з методик для дослідження інтелекту, за наслідками якої судять не стільки про інтелектуальний рівень, скільки про здатність до планомірної, методичної, систематизованої розумової діяльності складається з серії завдань (таблиць) зростаючої складності. В кожній таблиці є пропуск, який обстежуваний повинен заповнити, уловивши закономірність розташування деталей малюнка. Оцінка результатів кількісна. (13.12.1914 – 05.03.1980)

Слайд 30

Василь Олександрович Сухомлинський Сухомлинський створив оригінальну педагогічну систему, що ґрунтується на принципах гуманізму, на визнанні особи дитини вищою цінністю, на яку повинні бути орієнтований процеси виховання і освіти. Сухомлинський розробив комплексну естетичну програму «виховання красою». (28 вересня 1918 — 2 вересня 1970)

Слайд 31

Ніна Федорівна Тализіна Доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент АПН СРСР, дійсний член АПН СРСР, дійсний член РАО. В 60-е р.р. з появою програмованого навчання проводить аналіз загальної теорії управління, досліджує можливості її використовування в навчанні (при розробці принципів програмованого навчання). Нею була сформульована діяльнісна концепція програмованого навчання, відмінна від американського аналога, побудованого на основі біхевіорізму (Тализіна, 1969). Розробка методу моделювання різних видів пізнавальної діяльності і формулювання принципів управління процесом їх формування, допомогли зрозуміти співвідношення психологічного і логічного підходів до вивчення мислення. (народилася 28 грудня 1923 р.)

Слайд 32

Віталій Кузьмич Дьяченко Російський педагог і психолог. Кандидат педагогічних наук, професор, академік, дійсний член Міжнародної Педагогічної академії (з 1996 р.), сучасний теоретик колективного способу навчання (КСО). Автор 13 монографій по дидактиці і проблемам створення колективного способу навчання. Завідуючий кафедрою Нові педагогічні технології Красноярського крайового ІПК. Провідний науковий співробітник лабораторії методології і нових освітніх технологій ІПК, сучасний теоретик колективного способу навчання. (1923 – 2008 рр.)

Слайд 33

МІРЗА ІСМАЇЛОВІЧ МАХМУТОВ Досліджував питання проблемного навчання і його роль в розвитку творчих здібностей учнів. Автор праць по дидактиці, теорії і практиці освіти: "Проблемне навчання" (1975), "Сучасний урок: питання теорії" (1981); склав шкільний російсько - татарський словник (1975). (народився 01.05.1926 р.)

Слайд 34

Віктор Федорович Шаталов. Педагогіка співпраці - «роби, як я» Вчений педагог, народний вчитель СРСР, викладач математики, директор школи. З 1987 р. завідуючий лабораторією проблем інтенсифікації навчально-виховного процесу НДІ змісту і методів навчання АПН СРСР в Донецьку. Розробив систему навчання з використанням опорних сигналів - взаємозв'язаних ключових слів, умовних знаків, малюнків і формул з коротким висновком. Про те, куди і як зникли трійки у донецького педагога Віктора Шаталова, знала вся країна. Його книги відразу зникали не тільки з прилавків магазинів, але і з бібліотек. Широко використовуються ігрові форми навчальних занять. Мета всієї діяльності В.Ф.Шаталова - НАВЧАТИ ШВИДШЕ, ЯКІСНО, ДЕШЕВШЕ. «Методична система донецького педагога В.Ф. Шаталова дозволяє успішно вирішити одну з найважчих педагогічних задач - залучити кожного школяра до щоденної напруженої розумової праці, виховати пізнавальну самостійність як якість особи, укріпити в кожному учні відчуття власної гідності, впевненості в своїх силах і здібностях». (Народився в 1927 році)

Слайд 35

Георгій Петрович Щедровицький Запропонував нову форму організації колективних мислення і діяльності — організаційно – діяльнісні ігри (ОДІ), які об’єднують в собі властивості навчально-ділових ігор і інтелектуального методологічного дискурсу (з 1979 по 1993 роки організував і провів 93 ігри). (23 лютого 1929— 3 лютого 1994)

Слайд 36

Симон Львович Соловейчик Головна робота життя — книга «Педагогіка Для Всіх» (1977—1986), де він висловив філософські погляди на мету, засоби, і умови виховання дітей; показав як виховується серце, розум і дух вільної людини і показав недоліки традиційного виховання дітей. (1 жовтня 1930 —18 жовтня 1996)

Слайд 37

Василь Васильович Давидов Розробив теорію навчальної діяльності, яка спирається на поняття змістовного узагальнення. В рамках концепції навчальної діяльності сформульований ряд логіко - психологічних положень, які можуть бути використаний під час побудови навчальних предметів, що розкривають свій зміст "від загального до приватного", тобто згідно принципу сходження від абстрактного до конкретного. (1930-1998)

Слайд 38

ШАЛВА ОЛЕКСАНДРОВИЧ АМОНАШВІЛІ Принципи гуманної педагогіки, які розробляються Ш. А. Амонашвілі, зрозумілі і близькі всім творчо працюючим педагогам, які хочуть позбутися в своїй роботі від рутини і шаблонів авторитарної педагогіки. На питання «Що таке гуманна педагогіка?» ми знаходимо у Шалви Олександровича такі слова: «Ця педагогіка приймає дитину такою, якою вона є, погоджується з її природою. Вона бачить в дитині її безмежність, усвідомлює її космічність і веде, готує її до служіння людству протягом всього життя. Вона затверджує особу в дитині шляхом виявлення її вільної волі і будує педагогічні системи, процесуальність яких зумовлюють вчительська любов, оптимізм, висока духовна моральність. Вона заохочує педагогічну творчість і закликає до педагогічного мистецтва. Гуманне педагогічне мислення прагне обійняти неосяжне, і в цьому сила освітніх систем і процесів, народжених в його надрах». «Гра — це модель реального процесу, а тому найпростішим прийомом ігробудівництва стає моделювання процесу в класі. УРОК ПОМЕР... ХАЙ ЖИВЕ ГРА!» (народився в 1931 році)

Слайд 39

Герман Костянтинович Селевко В своїх дослідженнях послідовно розробляє технологічний підхід в освіті. Одна з них технологія саморозвитку і самовдосконалення особи учня. Головною справою життя Г.К. Селевко є «Енциклопедія освітніх технологій», яка вийшла в двох томах в 2006 році . Кредо Г.К.Селевко «Треба бігти в два рази швидше, щоб залишитися тут». (народився 15 лютого 1932)

Слайд 40

Євгенія Семенівна Полат Доктор педагогічних наук, професор, завідуюча лабораторією дистанційного навчання ІСМО РАО. Автор досліджень з навчання іноземним мовам, методу проектів, теорії і практики дистанційного навчання; педагогічним технологіям особисто-орієнтованого підходу, використовуванню Інтернет - технологій і ресурсів в системі освіти. (12 лютого 1937 — 28 травня 2007)

Слайд 41

Леонід Якович Аверьянов Активно займається проблемою контент - аналізу, запропонував нове його розуміння як смислового виразу шуканого показника, укладеного в обов'язковому порядку в закінчену смислову форму, зокрема, пропозиція. Контент - аналіз розглядається як одна з двох форм фіксації знання. В цьому плані текст (в будь-якій його формі) має свою оригінальну структуру і логіку побудови. Нова методика і методологія контент - аналізу дозволяє здійснювати багатошарову і багатовимірну інтерпретацію тексту, значно розширюючи пізнавальні можливості свідомості. (народився 10 квітня 1944 р.)

Слайд 42

Олександр Наумович Тубельській Президент Асоціації демократичних шкіл, директор московського науково-педагогічного об'єднання «Школа самовизначення», кандидат педагогічних наук. «Школа Тубельського» — одна з самих відомих в Росії і в світі демократичних шкіл, має свою конституцію. Семінари, збори, ролеві ігри, нічні десанти по прибиранню школи, зимові і літні трудові табори, індивідуальні освітні плани, творчі і проектні роботи, експерименти і експертизи, проблемні групи і педагогічні пленуми, нові видання шкільних збірок — ось далеко не повний список того чим живе «Школа самовизначення». (2 жовтня 1940 — 31 травня 2007)

Слайд 43

Андрій Вікторович Хуторський Доктор педагогічних наук, член-кореспондент Російської академії освіти, академік Міжнародної педагогічної академії, директор Центру дистанційної освіти «Ейдос». Розробив і реалізував ряд інноваційних концепцій і технологій — особисто-орієнтоване навчання, компетентносний підхід, модель школи вільного розвитку. Розробив методологічні і педагогічні основи дистанційного утворення особисто-орієнтованого типу. Автор дидактичної евристики — теорії креативного навчання, концепції педагогіки російського космізму. Засновник авторської Школи вільного розвитку, на базі якої проведений 5-річний педагогічний експеримент по проектуванню і реалізації людинозгідної освіти. Засновник дистанційної (розподіленої) наукової школи. Керує науковими дослідженнями в області людинозгідного, особисто-орієнтованого, евристичного, дистанційного навчання. Головний редактор Інтернет - журналу «Ейдос». Засновник і голова оргкомітету Всеросійських дистанційних евристичних олімпіад. Його прогноз: «В нинішньому сторіччі кращі вчителі будуть саме дистанційні, вміючи взаємодіяти зі всім світом за допомогою електронних телекомунікацій». Створив діючу систему розвитку обдарованості школярів за допомогою Всеросійських дистанційних евристичних олімпіад. За 10 років в олімпіадах взяло участь більше 120 тис. школярів Росії і інших країн. Заснував Всеросійський конкурс «Дистанційний вчитель року», Всеросійські дистанційні серпневі педагогічні конференції (проводяться щорічно з 1999 року). Розробник і організатор дистанційних курсів, проектів, конференцій для школярів і дорослих. Провів з колегами більше 30 дистанційних освітніх проектів: «Герб мого роду», «Мій Пушкін», «Моя Перемога», «Феномен», «Мій віртуальний будинок», «Літній Інтернет -фестиваль» і ін. (народився 6 жовтня 1959 р.)

Слайд 44

«Я не хочу, щоб наставник один все вирішував і лише один говорив; я хочу щоб він теж слухав свого вихованця». Мішель Ейкем де Монтень

Слайд 45

“Поганий вчитель підносить істину, добрий вчить її знаходити. Найважливішим явищем в школі, самим повчальним предметом, найживішим прикладом для учня є сам вчитель. ” Фрідріх Адольф Вільгельм Дістервег

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка