X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Формування позитивної мотивації до навчальної діяльності учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання

Завантажити презентацію

Формування позитивної мотивації до навчальної діяльності учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Позитивний настрій – запорука успіху!

Слайд 2

Формування позитивної мотивації до навчальної діяльності учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання Педагогічна рада заступник директора з НВР Карпенко В.М.

Слайд 3

Чому одні учні охоче йдуть до школи, а інші відмовляються вчитися й прогулюють уроки? Чому хтось успішно вписується в шкільний соціум, а у когось суцільні проблеми?

Слайд 4

Мотивація, її формування й корекція лежать в основі шкільних успіхів та негараздів

Слайд 5

Завдання узгодити та затвердити тактику педагогічної діяльності по формуванню позитивної мотивації до навчальної діяльності учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання для впровадження її в навчально-виховний процес

Слайд 6

ТЕЗАУРУС Мотиваційна сфера особистості – це сукупність стійких мотивів, що мають певну ієрархію і виражають спрямованість особистості Мотив – це внутрішнє спонукання особистості до того або іншого виду активності (діяльність, спілкування, поведінка), пов’язане із задоволенням певної потреби

Слайд 7

Прояви мотивів У прагненні до одержання нової інформації, у пошуку рішень задач, в успішності та відвідуваності занять, у прагненні до завдань заниженої чи підвищеної складності У вчинках, що свідчать про обов'язок і відповідальність; у прагненні до контактів, співробітництва; в ініціативі та допомозі одноліткам

Слайд 8

З психологічного погляду мотиви є внутрішніми рушіями навчальної діяльності Від рівня сформованості мотивів багато в чому залежить успішність і результативність учіння

Слайд 9

Психологічне дослідження “ Мотивація до навчання ” Петренко Н.А., психолог школи

Слайд 10

Слайд 11

Соціальні. Мають широкий спектр свого прояву. Передусім це прагнення особистості шляхом учіння утвердити свій соціальний статус – у суспільстві в цілому, у певному соціальному колективі (сім’ї, класі та інші)

Слайд 12

Спонукальні. Пов’язані з впливом на свідомість школяра певних чинників: вимог батьків, авторитету вчителів, колективу однолітків та інші

Слайд 13

Пізнавальні. Проявляються у пробудженні пізнавальних інтересів і реалізуються шляхом отримання задоволення від самого процесу пізнання і його результатів. Пізнавальна діяльність людини є провідною сферою в її життєдіяльності. Тому, формування в учнів пізнавальних мотивів – провідний фактор успішності пізнання, оскільки через нього реалізується природна потреба людини

Слайд 14

Професійно-ціннісні. Відображають прагнення школяра отримати професійну підготовку для участі у продуктивній сфері життєдіяльності. Ці мотиви вступають в дію на етапі вибору професії і безпосереднього оволодіння професійною освітою

Слайд 15

Меркантильні. Пов’язані з безпосередньою матеріальною вигодою особистості. Вони не є вирішальними, діють лише вибірково, залежно від індивідуальних психологічних особливостей конкретної людини

Слайд 16

ПОЧАТКОВА ШКОЛА Мотив до навчання Позитивне ставлення до школи – 28% Відношення до себе як до учня практично сформоване – 35% Сформовано відношення до себе, як до учня, висока навчальна активність – 35% Негативне відношення до школи - 2%

Слайд 17

СЕРЕДНЯ ТА СТАРША ШКОЛА МОТИВИ Середня Старша місце Пізнавальні 5 3 Комунікаційні 4 1 Емоційні 6 2 Саморозвитку 2 6 Позиція школяра 1 7 Досягнення 3 4 Зовнішні (нагороди, покарання) 7 5

Слайд 18

ПОРАДИ ТА ЗАСТЕРЕЖЕННЯ Дитину постійно критикують - вона вчиться ненавидіти. Дитину висміюють - вона стає замкнутою. Дитину хвалять - вона вчиться бути шляхетною. Дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе. Дитина росте в докорах - вона вчиться жити з почуттям провини.

Слайд 19

Дитина росте в терпимості - вона вчиться розуміти інших. Дитина росте чесності - вона вчиться бути справедливою. Дитина росте в безпеці - вона вчиться вірити в людей. Дитина живе у ворожнечі - вона вчиться бути агресивною. Дитина живе в розумінні і дружелюбності - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Слайд 20

Від сили і структури мотивації значною мірою залежать як навчальна активність учнів, так і їх успішність.

Слайд 21

Узагальнений портрет двох типів мотивації, орієнтованих, відповідно, на успіх та невдачу

Слайд 22

Якою буває мотивація? МОТИВАЦІЯ УСПІХУ МОТИВАЦІЯ ОСТРАХУ НЕВДАЧІ

Слайд 23

ТЕСТ - ОПИТУВАЛЬНИК

Слайд 24

Ситуаційна гра “ Учитель – психолог, учитель – стратег ”

Слайд 25

Завдання Які стратегії використав педагог, щоб сформувати в учня позитивну мотивацію до навчальної діяльності?

Слайд 26

Відповідь Учитель: використовує диференційований підхід до навчання; враховує здібності та можливості учня; враховує спеціальні потреби учня; пов’язує знання з різних складових навчального процесу; заохочує навіть самий маленький успіх; виявляє цікавість до роботи учнів, розмовляє з ними про це;

Слайд 27

Учитель: усвідомлює потенційну конфронтацію з боку учнів; є багатобічним і рухливим в підході до навчання учнів; заохочення учнів самим ставити перед собою цілі; привчає відповідальності окремого учня; тримає зв’язок з сім’єю; добивається зворотнього зв’язку з дітьми та батьками.

Слайд 28

Ретроспективна характеристика учня (до чого ми не повертаємося) Опорні питання 1. З чим не справлявся учень Х? Які симптоми неблагополуччя? 2. Які стереотипи (можливо, ярлики) підтримували негативний образ учня Х? 3. Які переконання сприяли появі цих стереотипів і вживанню ярликів такими, що оточують?

Слайд 29

Людина ніколи не зміниться. Якщо момент упущений, нічого зробити вже не можна. Якщо сім'я не виховує, жодна школа не допоможе. Якщо немає здібностей, не буде і успішності. Поганий учень не може бути хорошою людиною. Потрібно дивитися правді в очі, а не підтримувати ілюзії, що буде краще коли насправді все погано. Якщо поліпшення не настали відразу, то вони не настануть ніколи. Чим серйозніші зміни, тим більше болючіші вони для людини. Значні поліпшення вимагають непосильної праці і величезних витрат часу.