X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Формування мотивації до навчання в учнів середнього шкільного віку

Завантажити презентацію

Формування мотивації до навчання в учнів середнього шкільного віку

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Формування мотивації до навчання в учнів середнього шкільного віку Підготувала учитель світової літератури Хитрій О.М.

Слайд 2

Формування мотивації у навчальній діяльності - Чому одні учні охоче йдуть до школи, а інші відмовляються вчитися й прогулюють уроки? - Чому хтось успішно вписується в шкільний соціум, а в когось у школі суцільні проблеми? Мотивація, її формування й корекція лежать в основі шкільних успіхів та негараздів.

Слайд 3

Причина низького рівня успішності полягає не в тому, що учень немає здібностей, а, передусім, у мотивації. Часто справа не в професійних знаннях, уміннях чи навичках учителя. Все ніби гаразд – вчитель знає свою справу, добре володіє методичними навичками, а учні думають лише про оцінку та про те, як би швидше закінчився урок. У чому ж проблема? Адже не в побутовому уявленні, що один предмет – цікавий, інший – ні? Не може один предмет бути нецікавим усім учням. Очевидно, причина глибша. На нашу думку, брак внутрішньої мотивації учнів тісно пов’язаний з тим, що такої мотивації немає вчитель!

Слайд 4

Що таке мотиви? Мотиви — це те, що спонукає людину до тої чи іншої дії. Вони характеризують спрямованість діяльності, ставлення людини до неї. У навчанні велика роль належить як соціальним, так і пізнавальним мотивам. Мотиви пов´ язані з віковими періодами розвитку дитини, мають як позитивні, так і негативні риси. Кожен шкільний вік характеризується домінуванням тих чи інших мотивів.

Слайд 5

В початковій школі дитина може досить успішно вчитися, орієнтуючись на оцінку вчителя або думку батьків. Якщо домінуючим мотивом у цьому віці у більшості дітей є прагнення зробити приємність дорослому, що є авторитетним для дитини, порадувати його своїми успіхами або небажання вислуховувати докори, то в старших класах вплив такого мотиву втрачає свою актуальність. На перший план виходить прагнення бути кращим або хоча б не гіршим за інших. До негативних особливостей цього віку відносять такі: незрілість оцінки підлітка самим собою, байдужість до думки вчителя тощо.

Слайд 6

Однією з проблем, що заслуговує особливої уваги, є відсутність інтересу до навчання, небажання дитини ходити до школи. Найчастіше і досить прогнозовано на запитання «Навіщо ти ходиш до школи?» відповідають: «Навчатися!». Сенс слова «навчатися» в підлітковому розумінні може бути значно ширшим, ніж просто набування знань. Бажання побачити друзів, поспілкуватися.

Слайд 7

Якщо такі бажання дитина не може реалізувати, шкільна освіта може втратити для неї свою привабливість і перестане цікавити. Відповідно до психологічної формули «інтерес - стимул - реакція на стимул - мотив дії - сама дія», позбавивши дитину стимулу, не варто чекати від неї успішного вирішення навчальних завдань.

Слайд 8

Що може бути стимулом до певного виду діяльності? Є.Ільїн під мотивом навчальної діяльності розуміє всі фактори, що обумовлюють виявлення навчальної активності: - мета; - настанови; - почуття обов'язку; - інтереси.

Слайд 9

Фактори мотивації навчання за Г.Розенфельдом: 1. Навчання заради навчання, без задоволення від діяльності або без інтересу до предмета викладання. 2. Навчання без особистих інтересів та користі. 3. Навчання для соціальної ідентифікації. 4. Навчання заради успіху або страху невдач. 5. Навчання з примусу або під тиском. 6. Навчання, що ґрунтується на поняттях і моральних зобов'язаннях або на загальноприйнятих нормах. 7. Навчання для досягнення мети у повсякденному житті. 8. Навчання, що ґрунтується на соціальній меті, вимогах та цінностях.

Слайд 10

Найкращий стимул до навчання: Найзначущішим, найдієвішим і найефективнішим внутрішнім стимулом є прагнення до пізнання нового, що ґрунтується винятково на інтересі до предмета пізнання. Якщо за можливості вибору певного навчального предмета дитина не обирає той предмет, який обрала більшість її друзів, а йде на урок, який їй самій цікавий, то таким чином вона демонструє яскравий приклад внутрішньо вмотивованої поведінки.

Слайд 11

Надто складні навчальні завдання, як і надто прості, негативно впливають на формування та зростання внутрішньої мотивації, оскільки не дають дитині змоги реалізуватися, виявити ефективність і майстерність у виконуваному, внаслідок чого руйнується почуття компетентності, знижується самооцінка й самоповага. Ще однією важливою умовою зростання внутрішньої мотивації є така характеристика навчальних завдань як новизна і непередбачуваність, що, як правило, викликає внутрішній інтерес дитини.

Слайд 12

Способи формуванню   внутрішньої мотивації до навчання: 1. За можливості скасувати нагороди і призи за правильно виконанні завдання, обмежуючись лише оцінюванням та похвалою. 2. Якомога менше використовувати на уроках ситуацію змагання. Краще привчати дитину до аналізу і порівняння своїх особистих результатів та досягнень. Ситуацію змагання можна переключити на ігрові види діяльності. 3. Намагатися не нав'язувати навчальної мети «зверху». Спільна робота з дитиною стосовно вироблення мети і завдань може виявитися значно ефективнішою.

Слайд 13

4. Необхідно пам'ятати й про те, що покарання за неправильне вирішення навчальних завдань є найостаннішим і найменш ефективним заходом, який завжди викликає негативні емоції й негативно впливає на ставлення дитини до навчання. 5. Намагатися уникати встановлення часових обмежень там, де це можливо, тому що це не лише пригнічує розвиток творчості, а й перешкоджає розвиту внутрішньої мотивації. 6. Стежити за тим, щоб навчальні завдання не лише відповідали віковим обмеженням, а й мали рівень оптимальної складності, сприяли виявленню майстерності та компетентності дитини. Регулювати рівень складності завдань, щоразу підвищуючи її.

Слайд 14

7. Надавати дитині право вибору навчального завдання, не обмежуючи при цьому її свободи. 8. Бажано підбирати навчальні завдання з елементом новизни та непередбачуваності, що сприяє формуванню внутрішнього інтересу під час його виконання. 9. І на завершення хотілося б нагадати, що підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, вищий рівень освоєння теоретичного матеріалу стає неможливим у ситуації, коли будь-які стимули, що не стосуються навчання, стають основними.

Слайд 15

Аргументи, що мотивують учня до здобуття нових знань: зростай у своїх знаннях;  умій відстояти себе;  заявити про себе своїми знаннями;  пам’ятай, що ваші знання – це шлях до успіху.

Слайд 16

Інтернет - ресурси: http://eslovnik.com http://politik.org.ua http://tvori.at.ua https://www.google.com.ua

Слайд 17

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Педагогіка