X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Доповідь про загальні підходи до формування робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів на 2010-2011 навчальний рік

Завантажити презентацію

Доповідь про загальні підходи до формування робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів на 2010-2011 навчальний рік

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Про загальні підходи до формування робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів на 2010-2011 навчальний рік Ходос Наталя Феодосіївна, Заступник начальника відділу освіти

Слайд 2

Лист Міністерства освіти і науки України від 05.03.10 № 1/9-143 Робочі навчальні плани на 2010/2011 навчальний рік складаються: для початкової школи – за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 29.11.2005 № 682; для 5-10-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів 12-річної школи, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66 ;

Слайд 3

для 11-х класів – за Типовими навчальними планами для організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженими наказом МОН України від 20.05.2003 № 306;

Слайд 4

для спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів, класів з поглибленим вивченням окремих предметів: 5-10 класи – за Типовими навчальними планами 12-річної школи, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 р. № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66 ; 11 класи – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів на 2001/02 - 2004/05 навчальні роки, затвердженими наказом МОН України від 25.04.2001 № 342 ;

Слайд 5

для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням окремих предметів – за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 18.02. 2008 № 99 ; для білінгвальних класів спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов — за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН від 07.07.2009 № 626;

Слайд 6

для вечірніх (змінних) загальноосвітніх шкіл – 5-10 класи – за Типовими навчальними планами 12-річної школи, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66 ; 11-12 класи - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів на 2001/02 – 2004/05 навчальні роки, затвердженими наказом МОН України від 25.04.2001 № 342

Слайд 7

для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку: І ступінь — за Типовими навчальними планами спеціальних шкіл цього типу, затвердженими наказом МОН України від 03.11.2004 № 849 (зі змінами внесеними наказом МОН від 11.09.2009 № 852), 5-7 класи — за Типовими навчальними планами спеціальних шкіл цих типів, затвердженими наказом МОН України від 26.08.2008 № 778 (зі змінами внесеними наказом МОН від 11.09.2009 № 852); 8-11 (12) класи — за Типовими навчальними планами спеціальних шкіл цих типів, затвердженими наказом МОН України від 02.11.2004 № 842, з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 22.08.2005 № 489

Слайд 8

Структура 2010-2011 навчального року Відповідно до статті 16 Закону України “Про загальну середню освіту” 2010/2011 навчальний рік розпочинається 1 вересня святом - День знань - і закінчується не пізніше 1 липня. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр - з 1 вересня по 24 грудня 2010 року, ІІ семестр - з 10 січня по 27 травня 2011 року. Впродовж навчального року для учнів проводяться канікули: орієнтовно, осінні - з 25 по 31 жовтня 2010 року, зимові - з 27 грудня 2010 року по 9 січня 2011 року, весняні - з 21 по 27 березня 2011 року.

Слайд 9

Закінчується навчальний рік проведенням навчальних екскурсій у 1-4 класах, навчальних екскурсій та практики у 5-8 і 10 класах, підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів усіх класів та державної підсумкової атестації випускників початкової, основної і старшої школи.

Слайд 10

Залишається незмінною загальна тривалість навчального року, що встановлена Законом України „Про загальну середню освіту”: у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня – не менше 175 робочих днів, ІІ-ІІІ ступенів - 190 робочих днів (з урахуванням навчальних екскурсій, навчальної практики, підсумкового оцінювання та державної підсумкової атестації навчальних досягнень учнів).

Слайд 11

У робочих навчальних планах на 2009-2010 навчальний рік допущені недоліки: у пояснювальних записках до робочих навчальних планів не зазначені документи, які регламентують порядок проведення державної підсумкової атестації, навчальних екскурсій і навчальної практики; невірно визначено спрямування годин варіативної складової (додаткові години на предмети інваріантної складової, спецкурси, курси за вибором, факультативи, індивідуальні та групові заняття);

Слайд 12

на сторінках – додатках робочих навчальних планів вказані назви навчальних предметів, які не відповідають Типовим навчальним планам; не виконувався рівень стандарту освіти: - в 11 класах був відсутній навчальний предмет «астрономія»; - на «Захист Вітчизни» відведено 0,5 години замість 2 годин або 1 години; - скорочена кількість годин на профільні предмети у класах відповідного профілю навчання;

Слайд 13

- в 11 класах вносились зміни до переліку навчальних предметів інваріантної складової, які суперечили Типовим навчальним планам; - здійснювалась заміна годин «трудового навчання» на «інформатику»; - проводився перерозподіл 15% годин інваріантної складової у загальноосвітніх класах; викладання спецкурсів, курсів за вибором, факультативів проводилось з порушенням діючих програм. УВАГА! Вищезазначені помилки призвели до порушень у режимі роботі навчальних закладів

Слайд 14

При складанні робочих навчальних планів на 2010-2011 навчальний рік Необхідно забезпечити умови для реалізації у повному обсязі інваріантної та варіативної складових робочих навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів у 2010-2011 навчальному році (на виконання ст. 15, 16, 22, 33 Закону України “Про загальну середню освіту”, враховуючи вимоги додержання Державного стандарту загальної середньої освіти ).

Слайд 15

Забезпечити безумовне виконання п.2.10 розділу 2 «Організація індивідуального навчання», п.4.2. розділу 4 «Фінансування закладів освіти» » Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах ( заняття проводити відповідно до передбаченої кількості годин для організації індивідуального навчання: 1-4-ті класи - 5 годин на тиждень на кожного учня; 5-9-ті класи - 8 годин на тиждень на кожного учня; 10-12-ті класи - 12 годин на тиждень на кожного учня за умови виконання вимог Державного стандарту).

Слайд 16

забезпечити виконання Державного стандарту освіти (розподіл годин на всі предмети інваріантної складової); проводити ознайомлення батьків з розкладом занять учнів, які навчаються за індивідуальною формою; кількість годин на індивідуальне навчання понад установлену норму може бути збільшена шляхом надання платних послуг навчальним закладом згідно з переліком платних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.1997 N 38.

Слайд 17

Відповідно до завдань галузевої Програми поліпшення вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних на 2008-2011 роки у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською мовою та мовами національних меншин частину годин варіативної складової використовувати для паралельного вивчення окремих предметів українською мовою. Забезпечити виконання заходів Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки

Слайд 18

УВАГА! Не допускати перевищення гранично допустимого навчального навантаження школярів, яке передбачено чинними державними санітарними правилами і нормами Забезпечити викладання спецкурсів, курсів за вибором, факультативів за відповідними програми

Слайд 19

Спецкурси визначаються загальноосвітнім навчальним закладом у межах гранично допустимого навчального навантаження з урахуванням інтересів та потреб учнів, а також рівня навчально-методичного та кадрового забезпечення закладу та обов’язково оцінюються Факультативи, індивідуальні заняття плануються за рахунок годин варіативної складової, не входять у межі гранично допустимого навчального навантаження та не оцінюються УВАГА! Не допускати внесення до основного розкладу факультативів, індивідуальних, групових занять та консультацій.

Слайд 20

Забезпечити оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня, а також правильне чергування протягом дня і тижня предметів природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками музики, образотворчого мистецтва, трудового навчання та основ здоров’я і фізичної культури. Не допускати проведення спарених уроків для учнів 5-9 класів з порушенням державних санітарних правил і норм.

Слайд 21

Створити відповідні умови навчально-виховного процесу для учнів початкових класів (ігрові кімнати, спальні приміщення, окремі внутрішні санітарні вузли, які не передбачені в закладах; виділити приміщення для гардеробу). Для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, організувати денний сон.

Слайд 22

Забезпечити затвердження та погодження з територіальною установою державної санітарно-епідеміологічної служби режиму роботи (у т.ч. навчального розкладу) загальноосвітніх навчальних закладів на 2010-2011 навчальний рік до 1 вересня поточного року.

Слайд 23

УВАГА! Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснювати відповідно до нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 р. № 128. Не допускати до використання у навчальному процесі програм, які не мають грифа Міністерства освіти і науки України, авторських програм, які не затверджені Головним управлінням освіти і науки обласної державної адміністрації.

Слайд 24

Подати до відділу освіти Верхньодніпровської районної державної адміністрації робочі навчальні плани на 2010-2011 навчальний рік: 13 та 14 квітня 2010року

Слайд 25

Зразок оформлення пояснювальної записки до робочого навчального плану Пояснювальна записка до робочого навчального плану Верхньодніпровської СЗШ №1 на 2010-2011 навчальний рік І. Загальні засади 1. Вказати основні нормативні документи, відповідно до яких здійснюється планування (Закони України, Концепції, накази та листи Міністерства освіти і науки України, накази Головного управління освіти і науки та відділу освіти). 2. Визначити, за якими Типовими навчальними планами здійснюється діяльність: у початкових класах – наказ, додаток; у 5-10 класах – наказ, додаток; у 11 класах – наказ, додаток.

Слайд 26

3. Зазначити, в яких класах здійснюється допрофільне та профільне навчання (конкретно клас – профіль). 4. Вказати мову навчання. ІІ. Порядок вивчення окремих навчальних предметів 1. Виконання Державного стандарту освіти (забезпечення викладання навчальних предметів інваріантної складової у повному обсязі годин, які передбачені Типовими навчальними планами). 2. Регламентувати зміни 15% інваріантної складової в 5-11 класах (для ліцеїв, гімназій, колегіумів, спеціалізованих шкіл). 3. Аргументувати розподіл годин варіативної складової. Визначити спрямування та кількість цих годин по кожному класу. 4. Зазначити як викладатимуться години інваріантної та варіативної складових, що не мають повної кількості годин (0,5; 1,5; 2,5; 3,5…) за семестрами. 5. Дотримання вимог наказу МОН України від 20.02.2002 р. № 128 (вказати клас – предмет).

Слайд 27

ІІІ. Структура навчального року 1. Початок та закінчення навчального року. 2. Поділ на семестри. 3. Орієнтовні канікули. 4. Проведення навчальних екскурсій та навчальної практики (нормативні документи, кількість днів та годин за класами). 5. Проведення державної підсумкової атестації учнів 4, 9, 11-х класів (нормативні документи). 6. Режим роботи навчального закладу. На останній сторінці пояснювальної записки, сторінках-додатках проставляється підпис керівника навчального закладу та печатка

Слайд 28

Зразок оформлення додатків до робочих навчальних планів Додаток 1 складений відповідно до додатку 2 Типового навчального плану (наказ Міністерства освіти і науки України від 29.11.2005 № 682) РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН для 1-4 класів з українською мовою навчання з вивченням російської мови

Слайд 29

Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах 1 2 3 4 Українська мова (навчання грамоти) Українська мова Українська мова (читання) 7 - 4 2 - 3 2 - 3 2 Російська мова 2 2 2 2 Я і Україна : Громадянська освіта Природознавство 1 - - 1 - - - 1 1 - 1 1 Р а з о м 19+3* 19+3* 19+3* 19+3* Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації : Українська мова Українська мова (читання) Логіка (спецкурс) Індивідуальні заняття - - - 1 - - 1 1 1 - 1 1 1 1 1 - Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без урахування часу на заняття з фізичної культури, індивідуальні та групові заняття) 20 22 23 23 Всього фінансується з бюджету (сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових) 23 24 25 25 Граничний обсяг домашнього завдання - 45 хв. 70 хв. 90 хв.

Слайд 30

Зразок оформлення додатків до робочих навчальних планів Додаток 2 складений відповідно до додатків 1 Типового навчального плану (наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2009 № 66) РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН для 5-9 класів з українською мовою навчання

Слайд 31

Для ЗНЗ з українською мовою навчання (додаток 1) Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах 5 6 7 8 9 Інваріантна складова 24,5 26,5 29,5 28,5 30,5 Додатковий час на навчальні предмети інваріантної складової, введення спецкурсів 1 1 0 1,5 0,5 Гранично допустиме навчальне навантаженняна учня 23 25 27 27 28 Додатковий час на факультативи, індивідуальні заняття та консультації 1 ,5 1 ,5 1 ,5 4 3 Всього (без урахування поділу класів на групи) 27 29 31 34 34

Слайд 32

Увага! У 2010-2011 навчальному році особливу увагу приділити організації навчально-виховного процесу в 10-х класах, які будуть навчатися за програмами 12-річної школи. Особливості навчального процесу: вивчення навчальних предметів за різними рівнями змісту освіти (рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень); введення нових предметів: правознавство, художня культура, технології (незалежно від профілів та рівнів навчання).

Слайд 33

Зразок оформлення додатків до робочих навчальних планів Додаток 3 складений відповідно до додатку 10 Типового навчального плану (наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2009 № 66) РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН для 10 класу з українською мовою навчання (економічний профіль)

Слайд 34

Навчальні предмети Кількість годин на тиждень Українська мова 1 . . . Правознавство 2 Економіка 2 Художня культура 1 Алгебра та початки аналізу 4 Геометрія 2 Технології 1 Інформатика 1 Фізична культура 2 Захист Вітчизни 1 Разом 31 Додатковий час на навчальні предмети інваріантної складової, введення спецкурсів: . . . 1 Гранично допустиме навантаження на учня 30 Додатковий час на введення факультативів, індивідуальне навчання 2 Всього (без урахування поділу класу на групи) 34

Слайд 35

Зразок оформлення додатків до робочих навчальних планів Додаток 4 складений відповідно до додатку 1 Типового навчального плану (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.05.2003 № 306) РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН для 11 класів з українською мовою навчання (філологічний профіль)

Слайд 36

Навчальні предмети Кількість годин на тиждень Українська мова 2 Українська література 3 . . . . . . Основи безпеки життєдіяльності 0,5 Фізична культура 1,5 Захист Вітчизни 1 Разом 30 Додатковий час на навчальні предмети інваріантної складової, введення спецкурсів: Фізична культура Іноземна мова (англійська) Астрономія Країнознавство (спецкурс) 0,5 1 0,5 1 Гранично допустиме навантаження на учня (5 денний робочий тиждень) 33 Додатковий час на введення факультативів, індивідуальне навчання Всього (без урахування поділу класу на групи) 5 38

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка