X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
"Музичні Ритми"

Завантажити презентацію

"Музичні Ритми"

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Презентація на тему Музичні Ритми Америки- Джаз Підготувала Величко Анастасія учениця 11-А класу

Слайд 2

Джаз (англ. jazz ) - форма музичного мистецтва , що виникла наприкінці XIX - початку XX століття в США в результаті синтезу африканської та європейської культур і отримала згодом повсюдне поширення. Характерними рисами музичної мови джазу спочатку стали імпровізація , витончений ритм , заснований на синкопованих фігурах і унікальний комплекс прийомів виконання ритмічної фактури - свінг . Подальший розвиток джазу відбувався за рахунок освоєння джазовими музикантами і композиторами нових ритмічних і гармонійних моделей. Джаз (англ. jazz ) - форма музичного мистецтва , що виникла наприкінці XIX - початку XX століття в США в результаті синтезу африканської та європейської культур і отримала згодом повсюдне поширення. Характерними рисами музичної мови джазу спочатку стали імпровізація , витончений ритм , заснований на синкопованих фігурах і унікальний комплекс прийомів виконання ритмічної фактури - свінг . Подальший розвиток джазу відбувався за рахунок освоєння джазовими музикантами і композиторами нових ритмічних і гармонійних моделей.

Слайд 3

Піджанри: Авангардний джаз Бібоп Диксиленд Класичний джаз Кул Ладовий джаз Латиноамериканський джаз Афро-кубинський джаз Свінг Смус-джаз Соул-джаз Фрі-джаз Фьюжн Хард-боп Циганський джаз M-Base Third Stream

Слайд 4

Історія розвитку джазу. Основні течії Джаз виник як з'єднання декількох музичних культур різних народів і національних традицій. Спочатку він прибув з африканських земель. Для будь африканської музики характерний дуже складний ритм, музика завжди супроводжується танцями. На цій основі в кінці XIX століття склався ще один музичний жанр регтайм. Згодом ритми регтайма в поєднанні з елементами блюзу дали початок новому музичному напрямку - джазу.

Слайд 5

Витоки джазу пов'язані з блюзом . Він виник наприкінці XIX століття як злиття африканських ритмів і європейської гармонії , але витоки його слід шукати з моменту завезення рабів з Африки на територію Нового Світу. Перевезення раби не були вихідцями з одного роду і зазвичай навіть не розуміли один одного. Необхідність консолідації призвела до об'єднання безлічі культур і , як наслідок - до створення єдиної культури ( в тому числі і музичної ) афроамериканців. Процеси змішування африканської музичної культури та європейської (яка теж зазнала серйозних змін в Новому Світі ) відбувалися , починаючи з XVIII століття , і в XIX столітті привели до виникнення « протоджаза » , а потім і джазу в загальноприйнятому розумінні. Витоки джазу пов'язані з блюзом . Він виник наприкінці XIX століття як злиття африканських ритмів і європейської гармонії , але витоки його слід шукати з моменту завезення рабів з Африки на територію Нового Світу. Перевезення раби не були вихідцями з одного роду і зазвичай навіть не розуміли один одного. Необхідність консолідації призвела до об'єднання безлічі культур і , як наслідок - до створення єдиної культури ( в тому числі і музичної ) афроамериканців. Процеси змішування африканської музичної культури та європейської (яка теж зазнала серйозних змін в Новому Світі ) відбувалися , починаючи з XVIII століття , і в XIX столітті привели до виникнення « протоджаза » , а потім і джазу в загальноприйнятому розумінні.

Слайд 6

Новоорлеанський джаз Терміном новоорлеанський , або традиційний , джаз зазвичай визначають стиль музикантів , які виконували джаз в Новому Орлеані в період між 1900 і 1917 роками , а також новоорлеанском музикантами , які грали в Чикаго і записували платівки починаючи приблизно з 1917 -го і протягом 20 -х років . Цей період джазової історії відомий також , як «Епоха джазу». І це поняття також використовується для опису музики, що виконується в різні історичні періоди представниками новоорлеанского відродження , що прагнули виконувати джаз в тому ж самому стилі , що й музиканти новоорлеанской школи.

Слайд 7

Розвиток джазу в США в першій чверті XX століття Після закриття Сторівілля джаз з регіонального фольклорного жанру починає перетворюватися на загальнонаціональне музичний напрям , поширюючись на північні і північно -східні провінції США . Але його широкому поширенню , звичайно , не могло сприяти тільки закриття одного розважального кварталу. Поряд з Новим Орлеаном , у розвитку джазу велике значення з самого початку грали Сент -Луїс , Канзас- Сіті і Мемфіс . У Мемфісі в XIX столітті зародився регтайм , звідки потім в період 1890-1903 років він поширився по всьому північноамериканському континенту.

Слайд 8

З іншого боку , уявлення менестрелів , з їх строкатою мозаїкою всіляких музичних течій афроамериканського фольклору від джиги до регтайма , швидко поширилися всюди і підготували грунт для приходу джазу. Багато майбутніх знаменитості джазу починали свій шлях саме в менстрель -шоу. Задовго до закриття Сторівілля новоорлеанском музиканти відправлялися на гастролі з так званими « водевільними » трупами . Джеллі Ролл Мортон з 1904 року регулярно гастролював в Алабамі , Флориді , Техасі. З 1914 року він мав контракт на виступи в Чикаго. З іншого боку , уявлення менестрелів , з їх строкатою мозаїкою всіляких музичних течій афроамериканського фольклору від джиги до регтайма , швидко поширилися всюди і підготували грунт для приходу джазу. Багато майбутніх знаменитості джазу починали свій шлях саме в менстрель -шоу. Задовго до закриття Сторівілля новоорлеанском музиканти відправлялися на гастролі з так званими « водевільними » трупами . Джеллі Ролл Мортон з 1904 року регулярно гастролював в Алабамі , Флориді , Техасі. З 1914 року він мав контракт на виступи в Чикаго.

Слайд 9

У 1915 році переїздить до Чикаго і білий діксілендовий оркестр Тома Брауна. Великі водевільні турне в Чикаго робив і знаменитий «Креол Бенд», керований новоорлеанском корнетистом Фредді Кеппард. Відокремившись у свій час від «Олімпія Бенда», артисти Фредді Кеппарда вже в 1914 році успішно виступали в найкращому театрі Чикаго і отримали пропозицію зробити звуковий запис своїх виступів навіть перш «Original Dixieland Jazz Band», яке, втім, Фредді Кеппард недалекоглядно відхилив. У 1915 році переїздить до Чикаго і білий діксілендовий оркестр Тома Брауна. Великі водевільні турне в Чикаго робив і знаменитий «Креол Бенд», керований новоорлеанском корнетистом Фредді Кеппард. Відокремившись у свій час від «Олімпія Бенда», артисти Фредді Кеппарда вже в 1914 році успішно виступали в найкращому театрі Чикаго і отримали пропозицію зробити звуковий запис своїх виступів навіть перш «Original Dixieland Jazz Band», яке, втім, Фредді Кеппард недалекоглядно відхилив.

Слайд 10

Значно розширили територію , охоплену впливом джазу , оркестри , які грали на прогулянкових пароплавах , що ходили вгору по Міссісіпі. Ще з кінця XIX століття стали популярними річкові поїздки з Нового Орлеана в Сент -Пол спочатку на уїкенд , а згодом і на цілий тиждень. З 1900 року на цих прогулянкових пароплавах ( riverboat ) починають виступати новоорлеанском оркестри , музика яких стає найбільш привабливим розвагою для пасажирів під час річкових турів. В одному з таких оркестрів « Шугер Джонні » починала майбутня дружина Луї Армстронга , першу джазова піаністка Ліл Хардін . Значно розширили територію , охоплену впливом джазу , оркестри , які грали на прогулянкових пароплавах , що ходили вгору по Міссісіпі. Ще з кінця XIX століття стали популярними річкові поїздки з Нового Орлеана в Сент -Пол спочатку на уїкенд , а згодом і на цілий тиждень. З 1900 року на цих прогулянкових пароплавах ( riverboat ) починають виступати новоорлеанском оркестри , музика яких стає найбільш привабливим розвагою для пасажирів під час річкових турів. В одному з таких оркестрів « Шугер Джонні » починала майбутня дружина Луї Армстронга , першу джазова піаністка Ліл Хардін .

Слайд 11

У riverboat - оркестрі іншого піаніста Фейтса Мерейбла виступало багато майбутніх новоорлеанских джазових зірок. Пароплави , які здійснювали рейси по річці , часто зупинялися на попутних станціях , де оркестри влаштовували концерти для місцевої публіки . Саме такі концерти стали творчими дебютами для Бікс Бейдербека , Джесса Стейсі та багатьох інших. Ще один знаменитий маршрут пролягав по Міссурі до Канзас- Сіті . У цьому місті , де завдяки міцним коріння афроамериканського фольклору розвинувся і остаточно дооформити блюз , віртуозна гра новоорлеанских джазменів знайшла виключно благодатне середовище . Головним центром розвитку джазової музики до початку 1920 -х стає Чикаго , в якому зусиллями багатьох музикантів , присутніх з різних кінців США , створюється стиль , що отримав прізвисько чиказький джаз. У riverboat - оркестрі іншого піаніста Фейтса Мерейбла виступало багато майбутніх новоорлеанских джазових зірок. Пароплави , які здійснювали рейси по річці , часто зупинялися на попутних станціях , де оркестри влаштовували концерти для місцевої публіки . Саме такі концерти стали творчими дебютами для Бікс Бейдербека , Джесса Стейсі та багатьох інших. Ще один знаменитий маршрут пролягав по Міссурі до Канзас- Сіті . У цьому місті , де завдяки міцним коріння афроамериканського фольклору розвинувся і остаточно дооформити блюз , віртуозна гра новоорлеанских джазменів знайшла виключно благодатне середовище . Головним центром розвитку джазової музики до початку 1920 -х стає Чикаго , в якому зусиллями багатьох музикантів , присутніх з різних кінців США , створюється стиль , що отримав прізвисько чиказький джаз.

Слайд 12

Свінг Свінг в перекладі з англійської "swing" означає качання. Термін має два значення. По-перше, це виразний засіб у джазі. Характерний тип пульсації, заснованої на постійних відхиленнях ритму від опорних часткою. Завдяки цьому створюється враження великої внутрішньої енергії, що перебуває в стані нестійкої рівноваги. По-друге, стиль оркестрового джазу, що склався на рубежі 1920-30-х років в результаті синтезу негритянських і європейських стильових форм джазової музики. Виконавці: Джо Пасс, Френк Сінатра, Бенні Гудмен, Нора Джонс, Мішель Легран, Оскар Пітерсон, Айк Квебек, Paulinho Da Costa, Уїнтон Марсаліс Септет, Mills Brothers, Стефан Граппеллі.

Слайд 13

Бібоп Джазовий стиль , що склався на початку - середині 40 -х років XX століття в Нью -Йорку і відкрив собою епоху модерн- джазу. Характеризується швидким темпом і складними імпровізаціями , заснованими на зміні гармонії , а не мелодії. Надшвидкий темп виконання був введений Паркером і Гіллеспі , щоб не підпустити до їх новим імпровізацій непрофесіоналів. Крім усього іншого , відмінною рисою всіх бібоперов стала епатажна манера поведінки і зовнішнього вигляду : вигнута труба « Діззі » Гіллеспі , поведінка Чарлі Паркера і Діззі "" Гіллеспі , безглузді капелюхи Телоніуса Монка і т. д. Виникнувши як реакція на повсюдне поширення свінгу , бібоп продовжив розвивати його принципи у використанні виражальних засобів , але разом з тим виявив ряд протилежних тенденцій. Виконавці:саксофоніст Чарлі Паркер, трубач Діззі Гіллеспі, піаністи Бад Пауелл і Телоніус Монк, барабанщик Макс Роуч. Також послухайте Чик Коріа, Мішель Легран, Джошуа Redman гумці, Ян Гарбарек, Charles Mingus, Modern Jazz Quartet.

Слайд 14

Біг-бенди Класична, сформована форма біг-бендів відома в джазі з початку 1920-х років. Ця форма зберегла свою актуальність аж до кінця 1940-х. Музиканти, що надійшли в більшість біг-бендів як правило мало не в підлітковому віці, грали цілком певні партії, або завчені на репетиціях, або по нотах. Ретельні оркестровки разом з великими секціями мідних і дерев'яних духових інструментів виводили багаті джазові гармонії і створювали сенсаційно гучне звучання, яке стало відомим як «звуки біг-бенду» («біг-бенд звук»).

Слайд 15

Стиль Канзас-сити В епоху Великої депресії і сухого закону , джазова сцена Канзас- Сіті перетворилася на своєрідну Мекку новомодних звуків кінця 1920 -х і 1930 -х. Для стилю , що процвітало в Канзас- Сіті характерні проникливі п'єси з блюзової забарвленням , виконувалися як біг- бендами , так і маленькими свінгового ансамблями , що демонстрували дуже енергійні соло , виконувалися для відвідувачів кабачків з підпільно продавати спиртне . Саме в цих кабачках і викристалізувався стиль великого Каунта Бейсі , який починав в Канзас -сіті в оркестрі Уолтера Пейджа і згодом у Бенні Моута . Обидва цих оркестру були типовими представниками стилю Канзас -сіті , основою якого стала своєрідна форма блюзу , що отримала назву «міський блюз » і сформувалася в грі вищеназваних оркестрів.

Слайд 16

Джаз Західного узбережжя Виконавці , захоплені рухом кул- джазу в 50 -ті роки багато працювали в студіях звукозапису Лос- Анджелеса. Значною мірою під впливом нонет Майлза Девіса ці , що базувалися в Лос -Анджелесі виконавці розвивали те, що тепер відоме як « West Coast Jazz » , або джаз Західного узбережжя. Як студіях звукозапису , такі клуби , як « Маяк» на Ермоза бич і « Хейг » в Лос -Анджелесі часто представляли його головних майстрів , в числі яких були трубач Шорті Роджерс , саксофоністи Арт Пеппер і Бад Шенк , барабанщик Шеллі Менн і кларнетист Джиммі Джюффрі .

Слайд 17

Кул ("прохолодний" джаз) Високе напруження і натиск бібопа почали послаблюватися з розвитком "клевого" джазу. Починаючи з кінця 1940-х і на початку 1950-х років музиканти почали розвивати менш лютий, більш гладкий підхід до імпровізації, змодельований за образом світлої, сухий гри тенор-саксофоніста Лестера Янга, яку він застосовував ще в період свінгу. Результатом став відчужений і однорідно-плоский звук, що спирається на емоційну «охолодження».

Слайд 18

Прогрессив-джаз Паралельно з виникненням бібопа , в середовищі джазу розвивається новий жанр - прогресивний джаз , або просто прогресив . Основною відмінністю цього жанру стає прагнення відійти від застиглого кліше біг- бендів та застарілих , затертих прийомів т. н . симфоджазу , введених в 1920-і Полом Уайтменом . На відміну від бопперов , творці прогрессива не прагнули до радикального відмови від джазових традицій , що склалися на той час . Вони скоріше прагнули до оновлення та вдосконалення свінгових фраз -моделей , вводячи в практику композиції останні досягнення європейського симфонізму в області тональності і гармонії.

Слайд 19

Хард-боп Хард- боп (англ. - твердий , жорсткий боп ) - різновид джазу , що виникла в 50 -і рр. . ХХ в . з бопа . Відрізняється експресивної , жорстокої ритмікою , опорою на блюз. Відноситься до стилів сучасного джазу. Приблизно в той же самий час , коли прохолодний джаз пустив коріння на Західному Березі , джазові музиканти з Детройта , Філадельфії та Нью- Йорка почали розробляти більш тверді , важкі варіації старої формули бібопа , що отримали назву Хард- боп або Твердий бібоп . Близько нагадуючи традиційний бібоп в його агресивності і технічних вимогах , хард- боп 1950 -х і 1960- х менше грунтувався на стандартних пісенних формах і став приділяти більше уваги елементам блюзу і ритмічному драйву. Запальний солірованіе або майстерність імпровізації разом з сильним почуттям гармонії були властивостями першорядної важливості для виконавців на духових інструментах , в секції ритму більш помітним стало участь барабанів і фортепіано , а бас придбав більше плинне, фанкове почуття . (Взято з джерела «Музична література » Коломієць Марією )

Слайд 20

Фри-джаз Можливо саме спірне рух в історії джазу виникло з появою вільного джазу, або «Нової Речі», як воно згодом було названо. Хоча елементи вільного джазу існували в межах музичної структури джазу задовго до появи самого терміна, найбільш оригінально в «експериментах» таких новаторів як Коулмен Хоукінс, Пі Ві Расселл і Ленні Трістано, але тільки до кінця 1950-х зусиллями таких піонерів, як саксофоніст Орнетт Коулман і піаніст Сесіл Тейлор, цей напрям оформилося як самостійний стиль.

Слайд 21

Смуc-джаз Розвинувся з стилю ф'южн , смус -джаз відмовився від енергійних соло і динамічних крещендо попередніх стилів . Смус -джаз відрізняє передусім навмисно підкреслена отполірованность звучання. Імпровізація також значною мірою виключена з музичного арсеналу жанру. Збагачений звуками безлічі синтезаторів в з'єднанні з ритмічними семплами глянсовий саунд створює гладку і ретельно відполіровану упаковку музичного товару , в якому ансамблеве співзвуччя має більше значення , ніж його складові частини . Ця якість також відокремлює цей стиль від інших більш «живих» виконань . Інструментарій смус - джазу включає електричні клавішні інструменти , альт- або сопрано -саксофон , гітару , бас гітару та ударні .

Слайд 22

Запитання Коли виник Джаз? А) наприкінці XIX - початку XX століття Б) наприкінці XX століття В) на початку XXI століття Скільки є піджанрів Джазу? А)15 Б)16 В)17 В якому Американському місті виник Джаз? А)Чикаго Б)Новий Орлеан В)Нью-Йорк

Слайд 23

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Музика