X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Первинна профілактика ВІЛ/СНІДу, вживання наркотичних речовин та злочинності серед підлітків

Завантажити презентацію

Первинна профілактика ВІЛ/СНІДу, вживання наркотичних речовин та злочинності серед підлітків

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Первинна профілактика ВІЛ/СНІДу, вживання наркотичних речовин та злочинності серед підлітків Заняття 2: Теорії, типи та методи профілактики Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 2

Мета Учасники отримають базову інформацію щодо теорій профілактики. Учасники зрозуміють на чому базуються профілактичні програми. Учасники в тренерській роботі опиратимуться на теорію профілактики. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 3

Структура уроку (90 хв.) Привітання. Повтор матеріалу попереднього уроку. Вправа-розминка: рольова гра «Як сказати «ні». Теорії профілактики. Групові презентації теорій профілактики. Типи профілактики. Методи профілактики. Опитування та підбиття підсумків. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 4

3. Теорії профілактики Навіщо турбуватись про теорію? Кожна людина має власне бачення, чому молоді люди експериментують з алкоголем, спиртним чи іншими наркотиками, або - чому вони утримуються від експериментів. Курт Левін зазначив: «Немає нічого більш практичного, ніж гарна теорія». Теорії є практичними тому, що вони допомагають нам зрозуміти, як діяти. Розуміння теорії може допомогти зрозуміти профілактичні програми та якісно їх втілювати в життя. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 5

Теорія моделі віри в здоров’я Модель віри в здоров’я була систематизована Ірвіном Розенстоком. В центрі її уваги – поведінка, яка підтримує загальне здоров’я людини. Відповідно до даної теорії, люди можуть заохочуватись до здорового способу життя та уникнення поведінки, що шкодить здоров’ю. Самооцінка ризику захворювання: якщо люди усвідомлюють небезпеку, то прагнуть уникнути її. Усвідомлена серйозність: люди звертають увагу на питання, які вважають серйозними. Усвідомлені переваги дій: коли людина бачить ризик на який вона наражається, вона повинна розуміти і переваги бажаної поведінки. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 6

Теорія соціального навчання Розроблена Альбертом Бандурою. Фокусується на тому, як люди навчаються і включає дві складові: компенсаторне підсилення (vicarious reinforcement): люди, яких ми поважаємо, виступають нашими рольовими моделями. Такими моделями для дітей є батьки, однолітки, брати з сестрами та медіа-зірки. Підлітки особливо цікавляться однолітками та дещо старшими молодими людьми, котрі отримали певний соціальний статус. самодостатність (self-efficacy): для реалізації певної поведінки особа повинна вірити в те, що вона зможе так себе вести. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 7

Теорія обґрунтованої поведінки Розроблена Айсеком Айзеном та Мартіном Фішбейном. Їх теорія включає ряд факторів ймовірного впливу на поведінку людей. Намір поведінки: поведінка є прямим наслідком намірів. Люди діють свідомо, відповідно до попередньої уяви майбутньої поведінки. Поведінка є запланованою, а не випадковою. Позиція: фактор позиції людини визначає намір поведінки. Позиція також визначає цінності людини, які можуть заохочувати чи стримувати певну поведінку. Суб’єктивні норми: кожен з нас формує власне розуміння стосовно того, що очікується та сприймається іншими людьми навколо нас. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 8

Теорія проблемної поведінки Розроблена Річардом Джессором. Дана теорія робить акцент на взаємозв’язку певних видів поведінки: пропуски занять, відставання в навчанні, вживання наркотиків, сексуальна активність, правопорушення. У своїй основі дана теорія має спільні фактори ризику. 1. Оточуюче середовище. Перебування серед оточення, де поведінка не контролюється і однолітки беруть участь в ризикованій поведінці, наражає молодих людей на ризик. 2. Брак особистих навичок. Відсутність навичок контролю за імпульсивною поведінкою наражає молодь на ризик. 3. Усвідомлена практика ризикованої поведінки. Підлітки схиляються до ризикованої поведінки тому, що вважають її функціональною (доцільною). Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 9

Теорія цінностей Розроблена Мілтоном Рокичем. Ця теорія стверджує, що поведінка людей узгоджується з їхніми цінностями. Рокич розрізняв два типи цінностей. Критичні (базові) цінності: визначають основні цілі на нашому життєвому шляху. Інструментальні цінності: це види оптимальної (зручної для нас) поведінки, яку ми обираємо. Люди прагнуть бути послідовними. Той, хто обирає самоповагу в якості найбільш значимої базової цінності, буде також вважати чесність в якості проміжної цінності. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 10

Теорія соціального контролю Розроблена Травісом Хірсчі. Основна ідея теорії полягає в тому, що при наявності різних варіантів поведінки люди обирають стандартну для себе поведінку, до якої вони більш пристосовані. Акцент на важливості створення можливостей для молоді бути орієнтованою на позитивні рольові моделі. Це можуть бути як дорослі, так і підлітки, що дотримуються позитивних соціальних норм. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 11

5. Типи профілактики 1. Первинна (загальна, універсальна) – спрямована на загальне населення. 2. Вторинна (вибіркова, селективна) – спрямована на категорії підвищеного ризику. 3. Персональна (індикативна) – спрямована на осіб, які перебувають під підвищеним ризиком. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 12

Первинна профілактика звертаються до загального населення на рівні суспільства, громади, школи, мікрорайону; місія полягає в тому, щоб через надання інформації та формування навичок утримати дітей від початку вживання наркотиків та попередити проблему; проводяться з великими групами молоді без попереднього вивчення ризиків щодо вживання наркотиків. Все населення вважається схильним до ризику вживання наркотиків. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 13

Вторинна профілактика звертаються до груп найвищого ризику щодо вживання наркотиків (приклад: діти алкоголіків; учні, які зазнають невдач у навчанні або відмовляються від навчання взагалі); охоплюють всю групу, незалежно від рівня індивідуального ризику; індивідуальний ступінь ризику не оцінюється. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 14

Персональна профілактика звертаються до осіб, котрі демонструють ранні симптоми вживання наркотиків; розраховані на проведення профілактики серед осіб, які не є залежними від наркотиків, але демонструють тривожні сигнали, такі, як вживання алкоголю чи нелегальних наркотиків, а також невдачі в навчанні; місія полягає у виявленні осіб, що демонструють ранні ознаки вживання наркотиків та проблемної поведінки, яка асоціюється із вживанням наркотиків; а також в проведенні зі вказаними особами профілактичної роботи. Теорії, типи та методи профілактики

Слайд 15

6. Методи профілактики Метод п’яти кроків у плануванні та оцінці програм профілактики: Визначення потреб. Мобілізація та створення ресурсів. Планування. Реалізація програми. Оцінювання. Теорії, типи та методи профілактики

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Медицина