X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
. Додавання і віднімання звичайних дробів

Завантажити презентацію

. Додавання і віднімання звичайних дробів

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Математика 6 клас Розділ ІІ. Звичайні дроби §2. Додавання і віднімання звичайних дробів Цикл мультимедійних уроків Полтавська загальноосвітня школа № 10 І-ІІІ ступенів ім. В.Г.Короленка Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 2

Урок1. Основна властивість дробу Урок2. Застосування основної властивості дробу. Скорочення дробів Урок3. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння звичайних дробів Урок4. Додавання та віднімання з різними знаменниками дробів Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 3

Урок 1. Основна властивість дробу Мета уроку: сформувати поняття основної властивості дробу; вироблення навичок і вмінь застосовувати властивість при розв’язуванні вправ; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять, культуру математичної мови; розвивати навички самоаналізу; виховувати культуру математичних записів, старанність, пізнавальний інтерес до математики. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 4

Микола Єругін І математика безмежно різноманітна, як світ, і міститься в усьому. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 5

ДРІБ – це … У математиці це представлення чисел або математичних величин у вигляді результату операції ділення. Найчастіше дріб подається у формі, де a - чисельник, b — знаменник дробу. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 6

ДРІБ – це … Часто повторювані, короткі, переривчасті звуки, що виникають від ударів по чому-небудь, при стрільбі. Дрібні свинцеві кульки, які вживаються для стрільби з мисливської рушниці. В музиці – «барабанна дріб» “Кулеметний дріб” Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 7

ДРІБ – це … На воено-морському флоті вираз «Дріб!» розуміється як: «Достатньо! Закінчити роботу!» Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 8

Лев Миколайович Толстой 08.09.1828р.-07.11.1910р. “Чисельник – це гідність людини. Знаменник – це оцінка самого себе. Збільшити свій чисельник – свою гідність – не підвладно людині. Але кожен може зменшити свій знаменник – свою думку про себе і цим зменшенням наблизитись до ідеалу.” ДРІБ – це … Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 9

Розминка - кросворд Дріб у якого чисельник менше знаменника. Число на яке ділиться дане. Результат дії ділення. 1/90 частина прямого кута. Добуток кількох рівних множників. Числа, які діляться на 2. Дріб, чисельник якого більше або дорівнює знаменнику. Рівність, що містить невідоме. Яке з наведених чисел ділиться на 2 і на 5 одночасно: 7;25;13;40;19. Число, яке має тільки два дільника:1 і саме це число. П Р А В И Л Ь Н И Й Ч А С Т К А Г Р А Д У С С Т Е П І Н Ь П А Р Н И М И Н Е П Р А В И Л Ь Н И М Р І В Н Я Н Н Я С О Р О К П Р О С Т Е Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 10

Словник Властивість – якість, ознака, характерні для кого-небудь, чого-небудь Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 11

Завдання 1. Пояснить записи Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 12

Завдання 2. Яку частину становить зафарбована фігура від цілого. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 13

S=1дм² Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 14

Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 15

Основна властивість дробів Якщо чисельник і знаменник дробу помножити або поділити на одне й те саме натуральне число, то одержимо дріб, що дорівнює даному. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 16

Завдання 3. Обґрунтуйте рівність(усно) Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 17

Завдання 4. Чи правильна рівність(усно) Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 18

Завдання 5. Поясніть рівність дробів за допомогою основної властивості (усно). Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 19

Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 20

Робота з підручником За підручником  Г. Янченко, В. Кравчука, Математика 6 клас Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 21

Самостійна робота з взаємоперевіркою Замість плям вписати числа, щоб дроби були рівні між собою, застосовуючи основну властивість дробу. І варіант ІІ варіант Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 22

Урок 2. Застосування основної властивості дробу. Скорочення дробів Мета уроку: вироблення вмінь та навичок застосовувати основну властивість дробів при розв’язуванні вправ на скорочення дробів; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять, культуру математичної мови; розвивати навички самоаналізу виховувати культуру математичних записів, старанність, інтерес до предмету. Тип уроку: формування вмінь та навичок Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 23

План урока Організаційний етап (1-2 хв) Теоретична розминка (3 хв) Інтерактивний тест (6 хв) Пояснення нового матеріалу. Інтерактивна лекція (8-10 хв) Закріплення (10-12 хв) Підведення підсумків. Домашнє завдання(2-3 хв) Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 24

Конкурс “Ти - мені, я - тобі” Ознака подільності на 2. Ознака подільності на 3. Ознака подільності на 5. Які числа називаються простими? Яке натуральне число називається складеним? Яке число називається дільником даного? Яке число називається найбільшим спільним дільником двох натуральних чисел? Які два числа називаються взаємо простими? Яке число називається кратним даного? Яке число називається найбільшим спільним кратним натуральних чисел a і b? Сформулюйте основну властивість дробів. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 25

Інтерактивний ТЕСТ 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Перевірка Вихід Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 26

Завдання 1 Розклади число 585 на прості множники: А) 5 · 117 Б) 5 ·9 ·13 В) 5 · 3 ·3 ·13 Г) 5 · 3 · 39 В Г Б А Вірно ! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 27

Завдання 2 Знайдіть найбільший спільний дільник чисел 100 і 56 : А) 8 Б) 4 В) 10 Г) 6 Вірно! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Б Г В А Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 28

Завдання 3 Знайдіть найменше спільне кратне чисел 21, 35 та 63: А) 315 Б) 21 В) 915 Г) 105 Вірно! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: А Г В Б Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 29

Завдання 4. Взаємо прості числа мають …. А) два дільника Б) один дільник В) більше ніж два дільника Г) не мають дільників Вірно! Не правильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Б Г В А Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 30

Завдання 5 Чи зміниться дріб, якщо чисельник і знаменник помножити на 15, а потім поділити на 3: А) буде рівний даному Б) дріб збільшиться на 5 В) не знаю Г) дріб зменшиться в 5 разів Вірно! Неправильно! 1 3 2 Закінчити тест 5 4 Обери завдання: Б Д В А Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 31

(p>1) Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від одиниці, називають Скороченням дробу Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 32

Скоротити дріб Поділивши чисельник і знаменник на їх НСД Використовуючи ознаки подільності Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 33

Нескоротнім дробом називають дріб, у якого чисельник і знаменник взаємо прості числа Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 34

Завдання. Виписати з даних дробів нескоротні: Підкреслити олівцем: зеленого кольору - правильні дроби, червоним – дроби неправильні Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 35

Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 36

Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 37

Чисельник і знаменник Можемо ми з вами Поділити на число, Одне й те саме. Дріб простішим ми зробили, А точніше -… . Щоб узнати швидко й стисло, Чи ділитись будуть числа, Правила такі є в нас – Відповідь знаходиш враз. Заслуговують подяки, Це – подільності … . Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 38

Робота з підручником За підручником  Г. Янченко, В. Кравчука, Математика 6 клас Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 39

Гра “Скорочення штатів” Уявіть, що ви директор підприємства “Дріб”, а штат ваших підлеглих – певні дроби. Потрібно скоротити штат за рахунок однакових посад. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 40

Перевірка Отже в штаті залишилися: Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 41

Урок 3. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів Мета уроку: удосконалити вміння застосовувати основну властивість дробів; навчитись зводити дроби до спільного знаменника та порівнювати дроби з різними знаменниками; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички та пам'ять; виховувати культуру математичних записів, старанність, почуття колективізму, інтерес до математики. Тип уроку: комбінований Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 42

План урока Організаційний етап (1-2 хв) Перевірка д/з (5хв) Актуалізація опорних знань (5 хв) Пояснення нового матеріалу. Інтерактивна лекція (8-10 хв) Закріплення (10-15 хв) Підведення підсумків.Домашнє завдання(2-3 хв) Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 43

1.Числу 12 кратним є число: н)8; о)4; п) 6; р) 36 2. Дільник числа 16: н)48; о)8; п)32; р)3 3. Найменшим спільне кратне чисел 6 і 8 дорівнює: ж)48; з)2; и)24; і)54 4. Найбільший спільний дільник чисел 8 і 12 дорівнює: а)24; б)12; в)8; г)4 5. На 3 ділиться число: ш)323; щ)8224; ю)9283; я)5042 6. На 2 і 3 ділиться число: з)7744; и)5032; і)2121; ї)332 7. Дріб : 9. Дріб : 10. Нескоротній дріб: Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 44

< 5 кратне числам: 10;15;20;25;30;35;40;45;50;55;60;65;70;75;… 14;21;28;35;42;49;56;63;70;77;84;… 7 кратне числам: Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 45

< Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 46

Крок 1. додатковий множник Щоб звести дроби до спільного знаменника, потрібно: Крок 2. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 47

Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 48

Робота з підручником За підручником  Г. Янченко, В. Кравчука, Математика 6 клас Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 49

Магістр Неуважних Наук 0 1 х порівняв дроби та відмітив їх на координатній прямій в порядку зростання. Чи правильно він виконав завдання? Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 50

Урок 4. Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками Мета уроку: удосконалити знання та навички зводити дроби до спільного знаменника, додавати та віднімати дроби з різними знаменниками; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички; активізувати пізнавальну діяльність учнів; виховувати повагу до національних традицій. Тип уроку: комбінований Форма уроку: урок – вікторина Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 51

План урока Організаційний етап (1-2 хв) Усний рахунок (5хв) Актуалізація опорних знань (5 хв) Узагальнення та систематизація знань і вмінь (8-10 хв) Підведення підсумків.Домашнє завдання(2-3 хв) Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 52

Урок - вікторина Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 53

Розминка. Усний рахунок Знайдіть значення виразу: Відповідь: Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 54

Кросворд 1. Дріб звичайний та … 2. Дріб, у якого чисельник і знаменник взаємо прості числа називається … 3. Число називається… 4. Ділення чисельника і знаменника дробу на їх спільний дільник, відмінний від одиниці, називають… 5. Результат дії ділення Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 55

В народі кажуть: “Хто вміє вінок вити, той вміє життя любити”. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 56

Ще у стародавньому Римі плетення вінків не було пустою забавою, а справою, угодною богам. Кожний з них полюбляв свій вінок… Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 57

Бог підземного царства Плутон - кипарисовий Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 58

Богиня мудрості Мінерва - маслиновий Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 59

Дубовим вінком вшановували того, хто врятував людину; померанцевим – наречених;з благородного лавра – видатних полководців, поетів, вчених Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 60

В центрі нашого міста Полтави, на Круглій площі, до 100-річчя Полтавської битви споруджено Монумент Слави. Колону увінчує півсфера, на якій – бронзовий позолочений орел з блискавками у кігтях і лавровим вінком у дзьобі. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 61

На одній із вулиць Полтави встановлений пам'ятник І.П.Котляревському. Це бронзове погруддя письменника, увінчане лавровим вінком. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 62

Запитання 1. Скільки видів квітів вплітали до українського віночка? Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 63

Виконайте дії за схемою: 12 + Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 64

Віночок плели із 12 живих квітів, кожна з яких була і оберегом, і лікарем Барвінок - життя й безсмертя людської душі Калина – символ краси та дівочої вроди Безсмертник – символ здоров'я Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 65

Деревій Любисток Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 66

Ромашка - символ дівочої чистоти; Мак - символ печалі і смутку Волошки - відданості та вірності Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 67

Хміль (вусики) - символ гнучкості та розуму Чорнобрівці Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 68

Цвіт вишні та яблуні - символ материнської відданості Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 69

Ружа, мальва та півонія - віри, надії та любові Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 70

Плести віночки — то ціла наука і дійство. Наші прабабусі знали різні секрети: як плести і коли, як зберігати квіти у вінках. Та найпочесніше місце вони віддавали у віночку тільки одній квітці. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 71

Запитання 2. Яка квітка у вінку є символом нескореності ? Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 72

7,5 - Перетворіть звичайний дріб у десятковий та виконайте дію. Д 5,3 1 2 3 4 5 6 7 Е 7,15 Р 7,125 Е 7 В 6,75 І 6,7 Й 5,6 Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 73

Деревій Друге місце у віночку належить барвінку – це символ життя та краси Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 74

Обчисліть: Додати Відняти 1 Додати Додати 3 Відняти Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 75

Наші предки вважали, що віночки наділені якось магічною силою, можуть впливати на їхнє майбутнє та керувати теперішнім. Тому віночки навіть розділили на певні категорії. Найбільшої уваги приділяли "вінку кохання".  Основу такого вінка складають ромашки - символ юності, доброти і ніжності. Поміж ромашками вплітають цвіт яблуні і вишні. Над чолом - квітуче гроно калини. Поміж квітами вплітають вусики хмелю - символ гнучкості та розуму… Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 76

Запитання 3. З якого віку мали дівчата виплітати “вінок кохання”? Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 77

Виконайте дії: Відповідь: 13 1 2 3 4 5 Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 78

Віно к — загальнонародний символ дівування. Цей віночок виплітали дівчата віком від 13 років і до заміжжя.  Втратити вінок — в народі, у піснях означає позбутися дівування. Тому право носити вінки мають тільки незаміжні дівчата. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 79

Невід'ємною частиною віночка є кольорові стрічки. Кожна дівчина повинна була знати в якій послідовності вплітати стрічки у віночок та, що колір стрічки значить. І сором був тій дівчині, яка не знала яка за якою мала бути вплетена стрічка. Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 80

Запитання 4. В якому порядку в'язали стрічки в українському віночку? Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 81

Розв'язати рівняння, а результати додати (перший варіант – непарні номери, другий –парні): Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 82

Відповідь: 17,5 0,125 0,8 1,3 0,7 0,73 3,5 1,5 Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 83

Символи, які позначають стрічки у віночку: Світло-коричнева - символ землі-годувальниці Жовта - символ сонця Світло-зелена - символ краси і молодості Голуба - символ неба і води Жовтогаряча - символ хліба Фіолетова - символ мудрості Малинова - щирості й душевності Рожева – достатку Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 84

В Україні вінки мали сонячну символіку. Дівчина у вінку асоціювалася з сонцем, котре сходить. Також це символ слави, перемоги, святості, щастя, успіху, могутності, миру, сонця, влади; цнотливості, молодості, дівоцтва. Плетучи віночки, дівчата співали : Заплету віночок, Заплету шовковий на щастя, на долю, на милого вроду! Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 85

Сьогодні на уроці я дізнався … я повторив … я закріпив … мені сподобалося … я поставив собі оцінку … Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 86

Домашнє завдання Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 87

Дякую за урок! Вчитель математики Подгорна Т.М.

Слайд 88

Корисні ресурси: http://garbuz.org.ua/Narodni-zvichai/2009-02-05-14-33-17.html http://uk.wikipedia.org Вчитель математики Подгорна Т.М.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Математика