X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В РОКИ ВІЙНИ

Завантажити презентацію

КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В РОКИ ВІЙНИ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема 8 КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В РОКИ ВІЙНИ

Слайд 2

ПІСЛЯ ЦЬОГО УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ Характеризувати розвиток культури в період 1941 – 1943 рр. Визначати умови розвитку культури на окупованій території і в тилу Розповідати про особливості розвитку культури в цей період Давати власну оцінку діяльності учасників культурного процесу на окупованій території

Слайд 3

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ПОКАЗАТИ НА КАРТІ ХІД БИТВИ ЗА ДНІПРО ТА ОСНОВНІ ОПЕРАЦІЇ ЗАВЕРШАЛЬНОГО ЕТАПУ ВИЗВОЛЕННЯ УКРАЇНИ ВІД НАЦИСТІВ; НАЗВАТИ ПОДІЇ ЗА ДАТАМИ: 06.11.1943р.; грудень 1943 – січень 1944р.; січень – лютий 1944рр.; серпень 1944р.; вересень – жовтень 1944р..

Слайд 4

Слайд 5

ПЛАН ОСВІТА І НАУКА УРСР У РОКИ ВІЙНИ ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ ДІЯЧІВ КУЛЬТУРИ В ПЕРЕМОГИ НАД ВОРОГОМ

Слайд 6

РОБОТА В ГРУПАХ 1-А ГРУПА – ОСВІТА с.57-58; 2-а ГРУПА – НАУКА с. 58-59; 3-я ГРУПА – ЛІТЕРАТУРА с.59-60; 4-а ГРУПА – РОЗВИТОК МИСТЕЦТВА с.60-61

Слайд 7

Скласти таблицю ГАЛУЗЬ КУЛЬТУРИ КУЛЬТУРНІ ДІЯЧІ ОСНОВНІ ДОСЯГНЕННЯ ОСВІТА НАУКА ЛІТЕРАТУРА МИСТЕЦТВО

Слайд 8

Питання до першої групи Схарактеризуйте стан української освіти в районах евакуації, на окупованих територіях та територіях, що були звільнені від німецьких загарбників; Що було характерним для стану освіти в умовах війни?

Слайд 9

Стан освіти Евакуація шкіл до східних районів СРСР(Туркменії, Киргизії, Грузії, Новосибірській обл.) Складні умови навчання евакуйованих дітей на окупованих територіях Березень 1942р. – реформування освіти “новою владою” Доля вищої школи Відновлення діяльності радянської школи 1943 – 1944рр.

Слайд 10

Слайд 11

Зі спогадів киянина Д. Малакова Життя поволі відроджувалося. Відкрилися школи, і брат пішов у 6 клас середньої, тепер уже чоловічої (навчання навіщось знову стало роздільним ) школи … За партами сиділи переростки, за віком підлітки, а за життєвим досвідом – дорослі хлопці. Чому класи були різновіковими і як це позначалося на процесі навчання? Навіщо радянська влада, не чекаючи перемоги у війні, почала відроджувати школу? Як ставилося до цього населення?

Слайд 12

Друга група Схарактеризуйте стан української науки (напрямки наукових досліджень, які обирали евакуйовані інститути) У чому полягали особливості досліджень українських науковців?

Слайд 13

Євге н О скарович Пато н) — український вчений у галузі зварювальних процесів і мостобудування. Академік АН УРСР (1929). Герой Соціалістичної Праці (1943). Заслужений діяч науки УРСР (1940). Фундатор і перший керівник Інституту електрозварювання АН України. Член КПРС. Батько академіка Бориса Патона.

Слайд 14

О. Богомолець Дійсний член (з 1929) і президент (з 1930) УАН (з 1936 — АН УРСР), академік (з 1932) і віце-президент (з 1942) Академії наук СРСР Очолював створені ним Інститут експериментальної біології та патології та Інститут клінічної фізіології АН УРСР. Опрацював ефективну методику впливу на сполучну тканину за допомогою винайденої ним антиретикулярної цитотоксичної сироватки, відомої у цілому світі як стимулятор функцій сполучної тканини.

Слайд 15

Мико ла Дми трович Страже ско— український терапевт, батько біохіміка Стражеска Дмитра Миколайовича.

Слайд 16

Олександр Володимирович Палладін (1885—1972) — український біохімік. Президент Академії наук Української РСР(1946—1962), академік АН УРСР і АН СРСР. Засновник української школи біохіміків.

Слайд 17

Філа тов Володи мир Петро вич -заснував велику офтальмологічну школу; розробив й увів у практику хірургічної офтальмології методи пересаджування рогівки очей трупів; запропонував власні методи лікування глаукоми, трахоми, травматизму в офтальмології тощо; винайшов багато оригінальних офтальмологічних інструментів; створив вчення про біогенні стимулятори та розробив метод тканинної терапії (1933), яка широко застосовується в медицині й ветеринарії; заснував і редагував в Одесі «Офтальмологический журнал»; довгий час очолював наукове Товариство офтальмологів України.

Слайд 18

Третя група Схарактеризуйте стан літератури, її внесок у мобілізацію українського населення на боротьбу з німецькими окупантами; У чому полягає особливість розвитку української літератури?

Слайд 19

Література Спілка письменників і поетів України перебували у складі діючої армії (М. Бажан, А. Малишко, М. Стельмах та інші) Жанри літературної творчості: публіцистика ( О. Довженко, Є. Петров, Б. Польовий – військові кореспонденти); поезія (В. Сосюра “В годину гніву”, М. Рильський поема “Жага”, П. Тичина поема “Похорон друга” , В. Василевська повість “Райдуга”); сатира (О. Вишня – гумореска “Зенітка”)

Слайд 20

Четверта група У чому полягає особливість розвитку мистецтва на окупованої ворогом території? Оцініть внесок діячів мистецтва

Слайд 21

Кіномистецтво Київська (Ашхабад) Одеська (Ташкент) Українська студія хронікальних фільмів (Москва) – “День війни”, “Народні месники”, кіноповість О. Довженка “Україна в огні”- 43р. Художні фільми: “Олександр Пархоменко”, “Як гартувалась сталь”, “Райдуга” (нагорода “Оскар” та інші).

Слайд 22

Олекса ндр Петро вич Довже нко — український та радянський письменник, кінорежисер, кінодраматург, художник, класик світового кінематографу.

Слайд 23

О.Довженко на фронті, 1943 р. „Олександр Пархоменко”

Слайд 24

Розвиток графіки О. Олександров “Роздавимо фашистську гадину”, В. Литвиненко “Україна вільна”, В. Касіян “У бій слов'яни” та інші

Слайд 25

Закріплення нового матеріалу Оцінити внесок діячів різних сфер української культури у перемогу над Німеччиною; мотиви та цінності діячів культури, які за дуже важких умов , а часто й з ризиком для життя продовжували працювати в інтересах людей

Слайд 26

ПІДСУМОК УРОКУ ПОВЕРНУТИСЯ ДО ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Слайд 27

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ОПРАЦЮВАТИ ПАРАЗРАФ ПІДРУЧНИКА; ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ТЕСТУВАННЯ

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура