X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Історія шрифтів

Завантажити презентацію

Історія шрифтів

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Київський національний університет імені Тараса Шевченка Інститут журналістики Шевченко В. Е. Історія шрифтів презентація лекції з дисципліни “Шрифтознавство”

Слайд 2

Зображення оленів, биків і коней в печері Ласко на Півдні Франції.

Слайд 3

Один а найдавніших написів — шиферна таблиця Нармера.

Слайд 4

Один з найдавніших єгипетських, написів — набалдашник палиці «царя» Скорпіона.

Слайд 5

Збирання папірусу в Стародавньому Єгипті, 1475 р. до н. е.

Слайд 6

Єгипетські скриби за роботою.

Слайд 7

На папірусах не застосовувалось первинне ієрогліфічне письмо, вживалася зручніша скорописна форма так зване ієратичне письмо. Назва походить від грецького сербе; «священний». Запровадив цю назву Климент Олександрійський.

Слайд 8

Єгипетські фонетичні ієрогліфи. Вживаються на кам'яних стінах єгипетських храмів і в папірусових сувоях. Тут і знаки, що відбивають цілі слова або означають склади, і справжні літери.

Слайд 9

Демотичні написи на камені, знайденому в Розетті.

Слайд 10

Пенал-палета єгипетського скриба.

Слайд 11

Найдавніша китайська друкована книжка «Діамантова Сутра» (868 p.), зроблена у вигляді сувою, яка складається з семи клаптів пергаменту; довжина книги 2 м, ширина — 0,35 м.

Слайд 12

Розетський камінь з написом постанови єгипетських жсриів 196 р. до н. с. трьома видами письма (Британський музей).

Слайд 13

Книжка-сувій. До середини сувою прикріплений титулюс. За живописом з м. Помпеї.

Слайд 14

Ієрогліфічний напис імен «Птолемей» і «Клеопатра», знайдений У 1815 р. на острові Філе.

Слайд 15

Рельєф з клинястим написом на Беїістунській скелі. Дарій перемагає заколотників.

Слайд 16

Угаритський клинописний алфавіт XV—X/// сг. до н. е. (за 3. Кулунджичем).

Слайд 17

Вавілонське силабічне письмо — силаби, близько 3000—2700 pp. до н. е.

Слайд 18

Фрагмент протоеламського письма; рядки читаються зверху донизу (послідовність рядків — справа наліво).

Слайд 19

Порівняльна таблиця еламського та вавілонського письма.

Слайд 20

Розгортка циліндричної печатки Урзана, УIII ст, до н. е.

Слайд 21

Перехідні форми ассіровавілонського клинопису. Такий перехід розпочався до 2700 р. до н. е.; остаточне завершення зазначеного переходу сталося до 2350 р. до н. е.

Слайд 22

Основні типи китайської писемності: 1 чжуань; 2 шан-фан-та-чжуань; 3 лі-шу; 4 цао-шу; 5 сун-пан; 6 сін-шу.

Слайд 23

Еволюція форми китайської книжки: ліворуч книжка «му-цзянь», з дошечок для письма; знизу в кутку праворуч — шовковий сувій; знизу в кутку ліворуч — паперовий сувій; угорі — складчаста книжка, вживається з IX ст. і до наших днів; знизу — посередині в центрі — шита книжка з дерев'яною палітуркою.

Слайд 24

Зразок фігурного письма (малюнок з історичною кодексу Ботуріні).

Слайд 25

Угорі—абетка письма майя (за Дією де Ланда); унизу—фрагмент письма майя, прочитаний радянськими ученими за допомогою комп'ютера.

Слайд 26

Правитель інків Тупак Юпангі слухає повідомлення одного з своїх намісників, який «читає» його по «кіпу».

Слайд 27

Печатки з Мохенджо-Даро із зображеннями тварин і піктографічними написами.

Слайд 28

Письмена з о. Пасхи (цифри, позначені збоку, показують черговість і напрям читання рядків).

Слайд 29

Диск з Фесту.

Слайд 30

Нова фінікійська абетка, близько IХ. ст. до н. е.

Слайд 31

Вапняковий саркофаг царя Гебаля (стара назва м. Бібл) Ахірама з найдавнішим фінікійським написом, близько XIII ст.; знизу прорис напису на саркофазі царя Axipa.

Слайд 32

Уламки бронзових посудин з фінікійським написом, близько 750 р. до н. е.

Слайд 33

Найдавніші грецькі написи, знайдеш на о. Санторін, VII ст. до н. е. Напрям письма справа наліво.

Слайд 34

Зразок письма — бустрофедон, напис знайдено поблизу м. Мілет, 550 р. до н. е. Форма літер пристосовувалась до напряму письма, всі літери в парних рядках були повернуті в бік, протилежний до того напряму, який вони мають в непарних рядках. Бустрофедонний спосіб проіснував недовго, і греки почали писати всі рядки зліва направо, а літери в них були розташовані однаково.

Слайд 35

Західногрецьке письмо: узагальнений вигляд (за В. Иончевим).

Слайд 36

Один з характерних написів західногрецьким письмом на металевій плитці.

Слайд 37

Найдавніший зразок грецького унціалу IV ст. (зберігається в Британському музеї в Лондоні).

Слайд 38

Зразки прототиренського письма, (давньоіталійського),знайденi на узбережжі Тиренського моря.

Слайд 39

Стародавні пам'ятки етруського письма.

Слайд 40

Фрагмент напису на кам'яній стіні етруського поховання; «алфавіт Марсиліани», близько 700 р. до н. е.

Слайд 41

Перехідні форми від західногрецького до латинського письма.

Слайд 42

Найдавніші пам'ятки латинського письма: на камені з римського Форуму, спосіб написання— бустрофедон, близько 600 р. до н. е.

Слайд 43

Напис на жертовній посудині Дуеноса (V—IV ст. до н. е.), знайденій у 1880 р. біля підніжжя римського Квіріналу.

Слайд 44

Латинський напис на колоні Траяна на честь перемоги над даками.

Слайд 45

Римський капітально-квадратовий шрифт.

Слайд 46

Римське капітально-рустичне письмо.

Слайд 47

Унціальне письмо (латинське), 700 р.

Слайд 48

Римський унціал (угорі). Римський напівунціал початку VI ст. (унизу).

Слайд 49

Меровінзький мінускул VIII ст.

Слайд 50

Вестготське толеданське письмо, з рукопису «Про непорочність Марії».

Слайд 51

Фрактура, друкарський шрифт з Аугсбурга. 1708.

Слайд 52

Гуманістичний маюскул і мінускул XVI ст.

Слайд 53

Гуманістичний курсив X.V1 ст.

Слайд 54

Нюрнберзька друкарня XVII ст., гравюра А. Вердт.

Слайд 55

Ренесансний маюскульний шрифт Фелічо Фелічіано, близько 1463 р.

Слайд 56

Ренесансний маюскул конструкції Даміано да Мойла, близько 1480 р.

Слайд 57

Алфавіт літер, побудованих на основі геометричних схем; з книжки Луки Пачолі «Божественна пропорція», 1509.

Слайд 58

Аналіз побудови знака G, розробка якого приписується Леонардо да Вінчі, зроблений О. М. Коробковою.

Слайд 59

Ренесансний маюскул Франческо Торнієлло, 1517.

Слайд 60

Літери, побудовані на основі геометричних схем Альбрехта Дюрера, 1524.

Слайд 61

Зразки шрифтів Ерхарда Ратдольта, Аугсбург, 1486р.

Слайд 62

Друкарський шрифт Ніколи Иєнсона. Старовинна антиква. Венеція, 1470р.

Слайд 63

Літери Жоффруа Торі з книжки «Квітуча лука», Париж, 1529р.

Слайд 64

Перший друкарський курсивний шрифт, створений Франческо да Болонья (Гріффо) для А. Мануція.

Слайд 65

Титульний аркуш книжки Хуана де Ісіара «Мистецтво письма», виданої в Сарагосі, /550 р.

Слайд 66

Сторінка з кн. «Hypnerotomachia Poliphili», друкованої 1499 p. в друкарні Альда Мануція.

Слайд 67

Бастарда Франиіска Лукаса з книжки «Мистецтво письма Франціска Лукаса», Мадрід, 1577 р.

Слайд 68

Абетка орнаментованих капітальних літер.

Слайд 69

Шрифт Палатіно, розроблений Германом Цапфом 1951 р. на основі венеційської антикви майстрів Відродження.

Слайд 70

Єгипетські шрифти (з засічками): єгипетський вузький жирний шрифт у варіанті італіка, тобто з побільшеними витягнутими вертикально засічками. Ці засічки при переході до основного штриха заокруглені (ознака «англійського» єгипетського шрифту); єгипетські літери французької шрифтоливарні (засічки сполучені з основними штрихами під прямим кутом) ознака «французького» єгипетського шрифту.

Слайд 71

Шрифт кларендон, перекладений В. Иончевим на кириличну основу.

Слайд 72

Шрифт Уїльяма Морріса: т. зв. золотий шрифт, 1890; «троянський шрифт», вперше застосований до складання «Історії Трої».

Слайд 73

Слайд 74

Писані шрифти, тобто такі, що імітують характер писаних від руки.

Слайд 75

Найдавніші кирилично-глаголичні написи кінця IX — початку X ст., знайдені в м, Преславі (Болгарія).

Слайд 76

Дохристиянський руський напис, відтворений Ібн-ель-Недімом, 987 р.

Слайд 77

Порівняльна таблиця загальної кількості додаткових слов'янських літер в азбуках грецькій, Софії Київської та в початковій кирилиці.

Слайд 78

Слов'янські абетки — кирилиця і глаголиця.

Слайд 79

Зразок першодрукованої глаголиці, 1485 р.

Слайд 80

Слов'янський кириличний напис з Київської златоверхої церкви архангела Михайла, 1108 р.

Слайд 81

Шиферне прясло а написом, Київ, XI—XII ст.

Слайд 82

Фрагмент з «Повісті временних літ», за Лаврентіївським списком, /377 р.

Слайд 83

«Ізборник» Святослава, 1073 р, арк. 122.

Слайд 84

Дереворіз, надрукований у львівському «Апостолі» 1574 р. із зображенням Луки за писанням.

Слайд 85

Зведена абетка літер, застосовуваних у «Пересопниуькому євангелії».

Слайд 86

Зразок українського скоропису. Універсал Богдана Хмельницького, ЗО березня 1652 р.

Слайд 87

Абетка з граматики І. Ужевича з пояснювальним текстом до неї.

Слайд 88

Накреслення окремих, літер та їх сполучень в письмі в'язь.

Слайд 89

Зразок російської в'язі XVI ст., зверху — з лицевого літописного зведення; унизу — -з «Новгородського євангелія».

Слайд 90

Фрагмент з колофона книжки «Осмогласник», 1491 р.

Слайд 91

Приклад застосування «гражданських» літер у книзі «Тріодь це'бтная», 63 р.

Слайд 92

Титульна сторінка «Геометрії», 1708 р.

Слайд 93

Перша сторінка гражданської абетки з виправленнями, зробленими Петром1 29 січня 1710 р.

Слайд 94

Друга сторінка гражданської абетки.

Слайд 95

Фрагмент з газети «Ведомости», 1711 р.

Слайд 96

Шрифт малий канон з «Пробної книги...» Петербурзької друкарні Академії наук, 1748 р.

Слайд 97

Шрифт канон малий з книжки зразків друкарні Московського університету, 1826 р.

Слайд 98

Комплект літер алфавітів народів СРСР на російській графічній основі.

Слайд 99

Мальований шрифт художника В. Н. Хоменка.

Слайд 100

Мальований шрифт художника В. Г. Кричевського.

Слайд 101

Мальований шрифт художника В. К. Стеценка.

Слайд 102

Мальований шрифт художників О. І. Юнак і В. Д. Фатальчука.

Слайд 103

Шрифтове оформлення аркуша «А хто там идет...», художник Ф, Ш. Тагіров.

Слайд 104

Титул до книжки «Давній український гумор і сатира», художник В. К. Стеиенко.

Слайд 105

«Витязь в тигровой шкуре», авантитул, художник Я. Д. Єгоров, 1945 р.

Слайд 106

Українська абетка, художник М. Кірнарський.

Слайд 107

Шрифт художника В. Лазурською.

Слайд 108

Літери української абетки, художник Г. Нарбут.

Слайд 109

Літери квітчастого сплетіння, художник Г. Нарбут.

Слайд 110

Слайд 111

Розподіл друкарських шрифтів на групи за ГОСТ 3489.1—71.

Слайд 112

Сторінки «Молитовника» християн, текст кінцівки: «Складено в друкарні Тер Ова-неса Карматанени,а у Львові в березні 1618 p.».

Слайд 113

Геродіанівський спосіб написання чисел.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Культура