X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Українське мистецтво ІІ половини ХVІІІІ ст.

Завантажити презентацію

Українське мистецтво ІІ половини ХVІІІІ ст.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Українське мистецтво другої половини ХVІІІ століття

Слайд 2

Мистецтво є одним із способів спілкування між людьми. Л.М.Толстой

Слайд 3

АРХІТЕКТУРА Стилі - бароко - рококо - класицизм

Слайд 4

Бароко Бароко — стиль, який дав можливість пишно й урочисто віддзеркалити соціально-економічну ситуацію суспільства, в Україні його було названо козацьким. Це найменування покликане підкреслити, що в Україні архітектура бароко набуває своєрідних мистецьких форм і національного колориту

Слайд 5

Архітектор Іван Григорович-Барський (1713-1785) Покровська церква В Києві

Слайд 6

Надбрамна церква з дзвіницею в Кирилівському монастирі Фонтан Самсона (Архітектор Григорович-Барський)

Слайд 7

Архітектор І.Григорович-Барський Церква Миколи Набережного Красногірський монастир

Слайд 8

Собор на замовлення Наталії Розумовської, матері Кирила та Олексія Розумовських ( архітектори І.Григорович-Барський та А.Квасов)

Слайд 9

Архітектор Степан Ковнір (1695-1786) Ковнірівський корпус, що органічно завершив ансамбль головної площі Києво-Печерської лаври.

Слайд 10

Собор Різдва в Козельці ( архітектори І.Григорович-Барський та А.Квасов)

Слайд 11

Архітектор Яким Погребняк Найцікавіша пам'ятка дерев'яної культової архітектури - дев'ятиверхий Троїцький собор (1773 - 1778 рр.) у Новомосковську (тепер Дніпропетровської області), поставлений на замовлення запорожців відомим майстром Я. Погребняком.

Слайд 12

Троїцький собор у Новомосковську (сучасний вигляд)

Слайд 13

В УКРАЇНІ ПРАЦЮЮТЬ РОСІЙСЬКІ ТА ІНОЗЕМНІ ЗОДЧІ І.Мічурін, Й Шедель, В.Старов, В.Растреллі, А.Квасов, П.Неєлов, Д.Кваренгі, Ч.Камерон, Ж.Деламонт.

Слайд 14

РОКОКО - реверсований стиль щодо бароко, що в другій половині 18 століття дійшов (з Франції і Австрії) в Україну — до Києва, Львова, а звідси у 1760 — 1770-их pp.по всій Україні. Творчим рушієм доби рококо у всіх ділянках культури було еспрі («esprit») на противагу чуттєвості («sensibilité») бароко чи рації («raison») класицизму.

Слайд 15

Класицизм (англ. classicism, від лат. classicus — зразковий) — напрям в європейському мистецтві, який уперше заявив про себе в італійській культурі XVI—го ст. Найбільшого розквіту досягає у Франції (XVII ст.). Певною мірою притаманний мистецтву усіх країн Європи, у деяких зберігав свої позиції аж до першої чверті ХІХ ст. Для класицизму характерна орієнтація на античну літературу, яка проголошувалася ідеальною, класичною, гідною наслідування. Теоретичним підґрунтям класицизму була антична теорія поетики і насамперед «Поетика» Арістотеля, теоретичні засади якого втілювала французька «Плеяда» (XVII ст.). У виробленні своїх загальнотеоретичних програм, особливо в галузі жанру і стилю, класицизм спирався і на філософію раціоналізму.

Слайд 16

Андріївська церква в Києві Преображенський собор У Великих Сорочинцях (Полтавщина)

Слайд 17

Маріїнський палац (архітектор В.Растреллі) кінець 18 століття 20 століття

Слайд 18

Костел домініканців у Львові

Слайд 19

Успенський собор лаври в Почаєві (Тернопільщина) (нім.арх. Г.Гофман) Церква Різдва Богородиці В Козельці Арх. І.Григорович –Барський, А.Квасов.

Слайд 20

Палаци та палацово-паркові ансамблі “Софіївка” м.Умань

Слайд 21

Рожевий будинок Грот Венери

Слайд 22

Палац Лопухіних в м.Корсуні

Слайд 23

Палац Грохопольського Маєток Галаганів

Слайд 24

Палац Самчики

Слайд 25

Садиба в Качанівці - нині селищі Ічнянського району Чернігівської області

Слайд 26

Резиденція Кирила Розумовського в Батурині

Слайд 27

Скульптура та живопис

Слайд 28

Живопис та скульптура др. пол.ХVІІІ ст. також увібрали найкращі досягнення бароко — багатий декор, позолоту, складну композицію, поєднавши їх із традиціями народної творчості. Поряд з відомими культурними центрами - Львовом, Києвом - сформувалися нові художні школи в Чернігові, Новгород-Сіверському, Жовкві. До храмових розписів входять пейзаж, портрет, жанрова картина. Доба бароко залишила велику кількість пам'яток різьбярства, дерев'яної скульптури, дивовижних багатоповерхових іконостасів, що прикрашались особливо пишно.

Слайд 29

Скульптори С.Шалманов Фесінгер Осінський Пінзель С.Стражевський М.Філевич М.Полейовський І.Оброцький І.Равич Прикрашали монастирі, дзвіниці, іконостаси, мідні оправи книжок

Слайд 30

Скульптор С.Шалманов (собор в Полтаві, Мгарський монастир, Св.Покрови в Ромнах) Мгарський монастир Іконостас Мгарського монастиря

Слайд 31

Геракл на Бучацькій ратуші Собор святого Юра у Львові

Слайд 32

Брама Заборовського (західні ворота)

Слайд 33

Будівля Малоросійської колегії в Глухові (архітектор А.Квасов)

Слайд 34

Гравюри Григорія Левицького

Слайд 35

Художник Олекса Антропов Автопортрет Портрет Катерини ІІ

Слайд 36

Художник Дмитро Левицький Автопортрет

Слайд 37

Художник Володимир Боровиковський

Слайд 38

Портрет Лопухіної ( В.Боровиковський) Лізонька і Дашенька (В.Боровиковський)

Слайд 39

Художник Антон Лосенко Аврам приносить в жертву Володимир перед Рогнедою

Слайд 40

Портрет актора Волкова Антон Лосенко

Слайд 41

Театр та музичне мистецтво

Слайд 42

Українська музика доби бароко - найвище досягнення національного мистецтва. Провідним жанром став багатоголосний партесний спів (лат. partes - голоси). На противагу католицькому богослужінню (з хором, солістами, органом) православна церква розвивала хоровий спів акапела - хоровий спів без інструментального супроводу. Помітну роль у його поширенні відіграли братські школи. Цю течію представляли композитори Є. Завадовський, М. Замаревич, І. Зюска, І. Календа, К. Коньовський та ін.

Слайд 43

Кріпосний театр у Глухові Співацька школа в Глухові Хор і оркестрКиєво-Могилянської академії Хорові капели в навчальних закладах 1751 в Глухові збудовано приміщення театру

Слайд 44

Найвизначніші композитори Максим Березовський був одним з творців українського хорового стилю у духовній музиці. Він віртуозно грав на скрипці, чудово співав. Перебуваючи на стажуванні в Італії (1769 - 1773 рр.) він брав уроки композиції у видатного теоретика музики Д. Мартіні. У 1771 р. витримав іспит у Болонській філармонічній академії на звання академіка-композитора і став членом Болонського філармонічного товариства. М. Березовський створив оперу “Демофонт” на лібретто італійського поета і драматурга П. Метастазіо (1698 - 1782 рр.). В Італії 1772 р. він також написав сонату для скрипки і чембало. Опера “Демофонт” і соната - перші відомі зразки оперного й камерно-інструментального жанрів у вітчизняній музиці.

Слайд 45

Дмитро Бортнянський Дми тро Степа нович Бортня нський (26 жовтня 1751, Глухів, Чернигівское — 10 жовтня 1825, Санкт-Петербург) — російський композитор и дирижер. Один із перших засновників класичної россійської музичної традиції. Автор партесного хорового концерта. Вихованець , а потім управляючий Придворною співочою капелою в Санкт-Петербурзі. Видатний майстер хорової духовної музики. Автор опер «Сокол» (1786), «Син-суперник, або Новая Стратоника» (1787), «Алкід», «Квінт Фабій», «Креонт», фортепіанних сонат, камерних ансамблів.

Слайд 46

Автор партесного хорового концерта.Вихованець , а потім управляючий Придворною співочою капелою в Санкт-Петербурзі. Видатний майстер хорової духовної музики. Автор опер «Сокол» (1786), «Син-суперник, або НоваСтратоника» (1787), «Алкід», «Квінт Фабій», «Креонт», фортепіанних сонат, камерних ансамблів.

Слайд 47

Артем Ведель Народився в сім'ї київського міщанина Лук'яна Власовича й Олени Григорівни Ведельських, можливо, у квітні, бо цього місяця, 13 і 29 числа за старим стилем, церква відзначає великомучеників Артемона й Артемія. Садиба родини Ведельських містилася на Подолі у парафії Різдво-Предтечинської (Борисоглібської) церкви. Хата з городом і садком стояла на розі сучасних вулиць Братської та Андріївської. Тут Ведель жив до 1788, з квітня 1792 до весни 1796 та з літа 1798до серпня 1799.

Слайд 48

ПІДСУМОК Розвиток української культури у ІІ пол. XVII ст. є послідовним, об'єктивно зумовленим процесом, процесом засвоєння та успадкування традицій культури Київської Русі, процесом зародження в духовному житті українського народу нових явищ, органічно пов'язаних з впливами ідей гуманізму, ренесансу, Реформації, а дещо пізніше й бароко та просвітництва. Йдеться про процеси творення культури нового часу, де ці ідеї та впливи на місцевому, українському ґрунті дали оригінальні зразки інтелектуальних надбань у сфері освіти й педагогіки, наукових знань і книгодрукування, літератури, архітектури, образотворчого та музичного ми стецтва.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Історія України