X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Історія і фольклор. Усні джерела

Завантажити презентацію

Історія і фольклор. Усні джерела

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Історія і фольклор Усні джерела

Слайд 2

Наука про розвиток людства, минуле життя країн, народів, людей, яка досліджує події минулого, їхні причини, наслідки та взаємозв’язки

Слайд 3

Бажаю успіхів у вивченні історії!

Слайд 4

Слайд 5

Успенський собор Києво – Печерської лаври було збудовано на 27-й рік від заснування монастиря в 1051 році. Обчисліть, коли його будо збудовано.

Слайд 6

1078 27 Успенський собор Києво – Печерської лаври було збудовано на 27-й рік від заснування монастиря в 1051 році. Обчисліть, коли його будо збудовано. Н.е. 1051 + 27 = 1078 1051

Слайд 7

До якого століття належить 1667р.? Це перша половина, середина чи друга половина століття? Наведіть будь – який рік 13 століття? Назвіть перший рік 12 століття

Слайд 8

Перевірка знань учнів селище Приморське місто Долина місто Берегове вулиця Межигірська місто Прилуки

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

Щоб історію писати, треба так багато знати: І літопис прочитати, що монах давно писав, Документи повивчати, ті, що князь колись складав, І послухати легенди,давні вірші і казки, Сиві думи, що складались всім народом залюбки, Роздивитись давній посуд, і прикраси, і взуття, Дивний одяг, що носили наші предки за життя. Все зробив історик вправно, все читав і розглядав І завзято та докладно нам історію писав. Що ж йому допомогло? Історичне… джерело

Слайд 12

Актуалізація опорних знань Які види історичних джерел ми знаємо? Наведіть приклади усних історичних джерел?

Слайд 13

План уроку Як історичні усні джерела допомагають історикам у відтворенні минулого. Про що розповідають билини, думи, історичні пісні. Легенда про заснування міста Києва.

Слайд 14

Опорні поняття уроку: усні джерела фольклор билина дума пісня

Слайд 15

Фолькло р (англ. folk-lore, букв. — народна мудрість; народне знання), або традиці йна наро дна тво рчість — художня колективна літературна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також відбиток світу думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії.

Слайд 16

Народний епос — розповідні фольклорні твори, до яких належать: загадки прислів'я та приказки анекдоти історичні пісні балади казки легенди перекази байки притчі народні казки

Слайд 17

Важливим джерелом знань про минуле були прислів’я. Прислів’я та приказки – це золоті зерна народної мудрості

Слайд 18

ЧАС ДОПИТЛИВИХ

Слайд 19

Краще впадь, але не зрадь. Сміливого й куля не бере. Мертвого льва і заєць скубне. Орел не ловить мух. Де наше не пропадало.

Слайд 20

Леге нда (лат. legenda — те, що слід прочитати) —жанр літератури і фольклору. Малосюжетна фантастична оповідь міфологічного, апокрифічного чи історико-героїчного змісту з обов'язковою спрямованістю на вірогідність зображуваних подій та специфікою побудови сюжету на основі своєрідних композиційних прийомів (метаморфози, явищ природи тощо).

Слайд 21

Слайд 22

Працюємо з підручником. На основі прочитаного тексту ( с. 55) визначте: Про які події йдеться в уривку документа? Які ще джерела, крім літопису, свідчать про цей факт?

Слайд 23

Найціннішим надбанням усної народної творчості козацької доби є історичні пісні та думи Ду ма — ліроепічні твори української усної словесності про події з життя козаків XVI—XVIII століть. Дума (козацька дума) — жанр суто українського речитативного народного та героїчного ліро-епосу, який виконували мандрівні співці-музики: кобзарі, бандуристи, лірники в Центральній і Лівобережній Україні.

Слайд 24

Слайд 25

Кобзар із поводирем

Слайд 26

Самійло Кішка

Слайд 27

ДУМА ПРО САМІЙЛА КІШКУ             Із города Трапезонта (Трапезунда) виступала галера, розкішно прибрана, озброєна гарматами. Господар галери — Алкан —паша, «трапезонтськоє княжа». На галері сімсот турків, чотириста яничар та 350 невольників. Першим старшим між невольниками був Самійло Кішка, гетьман запорозький, другим — Марко Рудий, суддя військовий, третім — Мусій Грач, четвертим — Лях Бутурлак, «ключник галерський».       Алкан — паша поїхав до города Козлова провідати дівку Санджаківну і влаштував там гуляння. Та не довіряв він Самійлові Кішці і підіслав двох турків на галеру підслуховувати. А саме в цей час Самійло Кішка підмовляв Ляха Бутурлака повідмикати невольників і дорікав йому за те, що він прийняв бусурменську віру. На що Лях Бутурлак образився і відмовився відмикати невольників. Турки, що підслуховували, почули розмову і повідомили про неї Алкан —пашу. Аби віддячити Ляху Бутурлаку, паша послав йому на галеру дорогі напої. Та в душі Ляха слова Самійла посіяли сум та неспокій. Він посадив поряд себе гетьмана й почав з ним пити, аж поки не заснув. Тоді Самійло відімкнув усі замки на руках та ногах невольників і наказав їм удати, що вони й досі закуті в кайдани. Турки повернулися на галеру і, не побачивши підозрілого, спокійно полягали спати. Бранці ж познімали з себе кайдани, покидали в море турків, самі перевдяглися в їхній одяг і попливли мимо Цареграда у рідну землю. 

Слайд 28

Історичні пісні — це фольклорні твори, присвячені певній історичній події, чи відомій історичній постаті. У цих піснях висловлюється ставлення народу до історичних подій чи героїв.

Слайд 29

Слайд 30

ЧАС ДОПИТЛИВИХ

Слайд 31

? - 1563 р військовий діяч, козацький гетьман. Першозасновник Запорізької Січі. У 1563 р, під час походу проти татар потрапив у полон. Того ж року був страчений в Стамбулі. В народних легендах він виступає під іменем Байди.

Слайд 32

Закріплення Якими усними джерелами послуговуються вчені для відтворення минулого нашої країни? Про які усно-епічні твори козацької доби дізналися? Як було засновано столицю нашої держави – місто Київ? Які історичні джерела розповідають про це ?

Слайд 33

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Історія України