X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Концепції Web 2.0

Завантажити презентацію

Концепції Web 2.0

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Концепції Web 2.0

Слайд 2

Поява і визначення терміну Web 2.0

Слайд 3

Поява терміну Web 2.0 Починаючи з 2004 р. O’Reilly Media використовує термін Web 2.0 для позначення веб-застосувань т.з. другого покоління: соціальних мереж, wiki, фолксономій. Конференції, які проводили O'Reilly Media спільно з MediaLive International, теж були названі Web 2.0 30 вересня 2005 р. виходить стаття Тіма О’Рейлі “What Is Web 2.0” Барт Декрем, засновник Flock, називає Web 2.0 “Вебом учасників” (“participatory Web”) в той час як Web 1.0 - Вебом-як-джерело-інформації (Web-as-information-source) Значення цього терміну досі лишається спірним (Тім Бернерс Лі, наприклад, ставить під сумнів існування такого явища)

Слайд 4

Визначення терміну Web 2.0 За Тімом О’Рейлі: “Web 2.0 – це революція в комп’ютерній індустрії, що була спричинена зміною уявлень про Інтернет як про платформу та спробою зрозуміти правила досягнення успіху з використанням цієї платформи. Головне серед цих правил: Створювати застосування, що завдяки використанню мережі стають тим кращими, чим більше осіб їх використовує.”

Слайд 5

Основні принципи Web 2.0 – застосувань (Оприлюднені на першіій конференції Web 2.0 Тімом ОРейлі та Джоном Беттелом) Стратегічне позіціонування: Веб як платформа (можливість запуску застосувань просто з броузера) Користувацьке позіціонування: Користувач контролює власні дані Сервіси, а не ПЗ Архітектура взаємодії Підгонка під джерела даних і трансформація даних (дані як рушійна сила) Недорога масштабованість ПЗ не прив’язане до клієнтського терміналу Використання колективного розуму Простота приєднання для нових користувачів “Вічна бета”

Слайд 6

Компанії та продукти, що уособлюють принципи Web 2.0 (за Тімом ОРейлі) Застосування рівня 3 (найближчі до концепцій Web 2.0), що існують виключно в мережі, розвиваються завдяки міжособовим зв’язкам і ефективність яких зростає одночасно зі зростанням кількості людей, що їх використовують. Наприклад: eBay, Wikipedia, del.icio.us, Skype і Adsense. Застосування рівня 2, які можуть працювати оф-лайн, але набувають корисної функціональності завдяки їх запуску он-лайн. О’Рейлі наводить як приклад Flickr, який отримує додаткові можливості завдяки спільному володінню базою фотографій і базою описів, створених спільнотою. Застосування рівня 1, які працюють переважно оф-лайн, але деякі можливості реалізують лише в он-лайн. Наприклад: Writely (починаючи з 10 жовтня 2006: Google Docs & Spreadsheets, що реалізують спільне редагування он-лайн) та iTunes. Застосування рівня 0, які однаково добре працюють і оф-лайн. О’Рейлі наводить приклади MapQuest, Yahoo! Local та Google Maps. Не-веб-застосування (non-web applications): email, SMS і телефон.

Слайд 7

Огляд технологій Web 2.0

Слайд 8

Огляд технологій Web 2.0 До комплексу технологій інфраструктури Web 2.0 входять: серверне ПЗ, синдикація контенту, протоколи обміну повідомленнями, стандартизовані броузери зі своїми плагінами і розширеннями і різноманітні клієнтські застосування. Використання цих технологій забезпечує створення, зберігання і поширення інформації. Сайт Web 2.0 може використовувати одну або кілька з наведених технологій: Технології Rich Internet application, в т.ч. побудовані на Ajax CSS Валідна XHTML-розмітка і використання мікроформатів Синдикація і агрегація даних в RSS/Atom Простий і зрозумілий URL Використання фолксономіій (наприклад, у вигляді тегів і tagcloud) Використання ПЗ для wiki (повне або часткове) Публікація блогів wiki Mashups API веб-сервісів з використанням REST або XML

Слайд 9

Програмне забезпечення Web 2.0 Серверне ПЗ Функціонування застосувань Web 2.0 базується на існуючій архітектурі мережі, але значно більшу увагу приділено підтримці даних. Синдикація тільки номінально відрізняється від методів публікації з використанням управління динамічним контентом, але веб-сервісам потрібна надійніша підтримка баз і потоків даних, що робить їх схожими на традиційну інтранет-функціональність сервера застосувань. Клієнтське ПЗ Використання додаткових функціональних можливостей Web 2.0 залежить від того, чи може користувач працювати з даними, що зберігаються на сервері. Робота з даними відбувається завдяки використанню форм HTML-сторінки, скриптових мов типу Javascript та завдяки Flash або Java. Використання цих технологій спрямоване на зменшення навантаження на веб-сервер шляхом використання клієнтського ПК.

Слайд 10

Веб-протоколи Web 2.0 Протоколи веб-взаємодії є ключовим елементом інфраструктури Web 2.0. Основні протоколи: REST і SOAP. REST (Representational State Transfer) відповідає за способи доступу і маніпулювання даними на сервері з використанням HTTP-методів: GET, POST, PUT і DELETE SOAP працює з відправкою XML-повідомлень і запитів до сервера, що можуть містити досить складні, але наперед визначені, інструкції для сервера В обох випадках АРІ визначає доступ до сервісу. Часто використовують свої власні АРІ, проте і стандартні АРІ (наприклад, для блогів) набули широкого поширення. Більшість (хоч і не всі) види спілкування з веб-сервісами потребують використання XML.

Слайд 11

Rich Internet applications (RIA) Такі технології RIA як Ajax, Adobe Flash, Flex та OpenLaszlo розширюють функціональність веб-застосувань, оскільки дозволяють сторінці відправляти запит на оновлення деякої частини її контенту і відображати зміну цієї частини у броузері без перезавантаження всієї сторінки. Корисні для тих сайтів, де передбачається активна взаємодія з користувачем, або оновлення інформації через регулярні проміжки часу. AJAX (Asynchronous JavaScript and XML) – це підход до побудови інтерактивних користувацьких інтерфейсів веб-застосувань. AJAX є одним з компонентів концепції DHTML. AJAX не є самостіною технологією, а лише ідеєю. При використанні AJAX динамічне звернення до сервера і перезавантаження частини сторінки може відбуватись завдяки: Використанню XMLHttpRequest; Динамічне створення дочірніх фреймі; Динамічне створення тега . Google використовувала AJAX при створенні Gmail, Google Maps і Google Suggest.

Слайд 12

Веб-орієнтовані застосування та ОС Поширення AJAX викликало появу сайтів, що імітують на персональному комп’ютері роботу застосувань для обробки текстів, електронних таблиць і слайдів-презентацій. Використання Java дозволяє користувачам працювати з відео. Деякі сайти надають можливості для ведення і підтримки проектів. З’явилось кілька т.з. броузерних “операційних систем”, які функціонують радше як платформи застосувань, а не, власне, операційні системи. Ці системи імітують роботу користувача із застосуваннями і можуть викликатись з будь-якого сучасного броузера.

Слайд 13

Веб-синдикація Першим і найбільш значущим кроком еволюції в напрямку Web 2.0 прийнято вважати синдикацію контенту сайта (одночасна публікація матеріалу на різних сайтах або в різних застосуваннях, що реалізується завдяки використанню стандартизованих протоколів). Протоколи для забезпечення синдикації: RSS (Really Simple Syndication, або "web syndication"), RDF (RSS 1.1), Atom – всі використовують XML. Спеціалізовані протоколи, такі як FOAF and XFN (використовуються в соціальних мережах) розширюють функціональність сайтів і дозволяють кінцевим користувачам взаємодіяти без централізованих сайтів. В RSS-потоках містяться лише заголовки матеріалів і посилання на них.

Слайд 14

Інші технології Web 2.0 Mash-up («змішування») – інтеграція веб-сервісів в різні сайти для забезпечення додаткової функціональності. Наприклад: сайт нерухомості з інтегрованими картами Google Maps Теги – ключові слова, що описують деякий об’єкт або відносять його до певної категорії. Це свого роду мітки, що присвоюються об’єкту для того, щоб визначити його місце серед інших об’єктів. Фолксономія – колективна категорізація понять за допомогою довільно обраних ключових слів (існує тільки в неієрархічних спільнотах). Приклад: tagcloud

Слайд 15

Дизайн в стилі Web 2.0

Слайд 16

Дизайн в стилі Web 2.0 Простота На сторінці повинно бути якомога менше елементів, нічого зайвого. З двох можливих рішень завжди варто обирати простіше. В результаті “очистки” сторінки погляд відвідувача фокусується на контенті. Спрощується навігація. Легше привернути увагу відвідувача до чогось важливого. В дизайні сайтів Веб 2.0 використовується термін “малювання інформацією” або “інформаційні пікселі” (data ink). Ефективність інформаційного дизайну виражається у співвідношенні “інформаційних” пікселів на екрані до загальної кількості пікселів (Тафт). Центрована розмітка У порівнянні з минулими роками, зараз значно більше сайтів розміщені по центру в броузері, а не “розтягнуті” на весь екран (т.з. “гумова верстка”) або зміщені вліво. Оскільки дизайн Веб 2.0 став більш простим і економічним, на таких сайтах багато чистого білого простору Менше колонок Кілька років тому дизайн в три колонки був нормою, зустрічались також і чотири. Сьогодні дві колонки є найбільш розповсюдженими, а три – загальноприйнятий максимум. Окрема верхня секція В верхній частині сторінки розміщена горизонтальна секція, відокремлена від решти контенту. В цій секції розміщується лого та деякі елементи навігації (пошук, меню тощо)

Слайд 17

Дизайн в стилі Web 2.0 Кольорові блоки Не тільки верхня секція, а й інші елементи сторінки можуть бути виділені кольором. Серед них: зона навігації, зона основного контенту тощо. Але проблема з яскрамиви кольорами полягає в тому, що вони занадто відволікають увагу від інших елементів. Проста навігація Меню навігації, що відображається на всіх сторінках сайту, повинно бути великим, зрозумілим і простим. Гіперпосилання повинні явно відрізнятись від решти контента на сторінці. Збільшений кегль На сайтах Веб 2.0 розмір шрифту зазвичай більше, ніж на сайтах минулого покоління. Це правило випливає з принципів простоти і функціонального дизайну. При цьому найчастіше використовуються шрифти сімейства Sans Serif: Verdana, Arial, Helvetica. Вставки тексту більшого розміру На багатьох сайтах можна побачити заголовки, логотипи і написи екстремально великого розміру. Вони зазвичай реалізовані у вигляді графічного елемента. Чіткий логотип Крім перелічених зустрічаються іще шість менш розповсюджених дизайнерських прийомів: використання насичених кольорів; гламурні поверхні (rich surfaces); градієнти; відображення; заокруглені елементи дизайну; витончені піктограми і багатокутні зірочки.

Слайд 18

Висновки: Критика поняття Web 2.0

Слайд 19

Критика поняття Web 2.0 Не існує набору чітких стандартів і визначень Web 2.0 (може трактуватись по-різному) Більшість ідей Web 2.0 використовувалась задовго до появи терміну Web 2.0 (Amazon.com ще 1995 р. дозволила користувачам писати власні огляди книжок як співавторам, а 2002 р. відкрила свої АРІ розробникам ззовні) Сьогодні, коли веб-сайт оголошується сайтом Web 2.0 завдяки використанню якогось з поширених прийомів (блоги чи простий дизайн), це відбувається радше в цілях реклами і самопросування, аніж проповідування ідей Web 2.0. Web 2.0 не представляє нової версії всесвітньої мережі, а продовжує використовувати технології і концепції Web 1.0 Web 2.0 називають “другою бульбашкою” (порівнюючи з “бумом дот-комів” 1995–2001 рр.), вказуючи на те, що більшість компаній Web 2.0 намагаються розробляти продукт, не маючи при цьому грунтовних бізнес-моделей

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Інформатика