X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Комп'ютерна графіка: основні поняття

Завантажити презентацію

Комп'ютерна графіка: основні поняття

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Електронний підручник Студента 5 курсу Кирилюка Михайла Володимировича на тему

Слайд 2

Компю'терна графіка Зміст Вступ Види комп'ютерної графіки. Основні поняття Види комп'ютерної графіки залежно від області застосування Основні поняття растрової графіки Основні поняття векторної графіки Поняття про фрактальну графіку Тривимірна графіка 3D Порівняльний аналіз векторної і растрової графіки Контролюючий тест з комп`ютерної графіки

Слайд 3

Вступ Представлення даних на моніторі комп'ютера в графічному вигляді вперше було реалізоване у середині 50-х рр. для великих ЕОМ, що застосовувалися в наукових і військових дослідженнях. З тих пір графічний спосіб відображення даних став невід'ємною приналежністю переважного числа комп'ютерних систем, особливо персональних. Графічний інтерфейс користувача сьогодні є стандартом «де-факто» для програмного забезпечення різних класів, починаючи з операційних систем. Існує спеціальна область інформатики, що вивчає методи і засоби створення і обробки зображень за допомогою програмно-апаратних обчислювальних комплексів, — комп'ютерна графіка. Вона охоплює всі види і форми представлення зображень, доступних для сприйняття людиною, або на екрані монітора, або у вигляді копії на зовнішньому носії (папір, кіноплівка, тканина і ін.). Без комп'ютерної графіки неможливо уявити собі не тільки комп'ютерний, але і звичний, цілком матеріальний мир. Візуалізація даних знаходить застосування в самих різних сферах людської діяльності. Зміст Назад Вперед

Слайд 4

Подивіться навколо — обкладинки журналів, рекламна друкарська продукція, фільми і мультфільми, презентації, сторінки WWW, моментальні фотографії, комп'ютерна томографія, моделювання тканин і одяг, дослідно-конструкторські розробки — все це області застосування комп'ютерної графіки, основу якої складає робота із створення цифрових зображень. Згодіться, що створювати зображення на комп'ютері найефективніше і економічно вигідно, ніж використовування традиційних методів, хоча б тому, що цифрове зображення простіше зберігати, тиражувати, переробляти, компонувати з текстами. Помітьте, створювати цифрове зображення — це не тільки малювати малюнок за допомогою мишки або, наприклад, пір'я дігитайзера, але і імпортувати (вводити) готове зображення за допомогою сканера, цифрового фотоапарата, відеокамери і потім працювати з ним у вікні графічної програми — це теж процес створення. Іншими словами, комп'ютерна графіка не є простим малюванням за допомогою комп'ютера, а є досить складним комплексом, що складається з двомірної графіки, поліграфії, Web-дизайну, тривимірної графіки 3D, мультимедіа , відео-монтажу, систем автоматизованого проектування (САПР). Таким чином, поняття комп'ютерної графіки досить обширне — від алгоритмів, що малюють на екрані химерні узори, до могутніх пакетів ЗD - графіки і програм, що імітують класичні інструменти художника. Назад Зміст Вперед

Слайд 5

Комп'ютерна графіка — це спеціальна дисципліна, що вивчає автоматизацію процесів підготовки, перетворення, зберігання і відтворення графічної інформації за допомогою ЕОМ. Під графічною інформацією розуміються моделі об'єктів і їх зображення. Інтерактивна комп'ютерна графіка — це також використовування ЕОМ для підготовки і відтворення зображень, але при цьому користувач має нагоду оперативно вносити зміни в зображення безпосередньо в процесі його відтворення, тобто передбачається можливість роботи з графікою в режимі діалогу в реальному масштабі часу. Вивчаючи роботу в графічних редакторах, ми, власне, і цим займатимемося. Інтерактивна графіка є важливим розділом комп'ютерної графіки, коли користувач має нагоду динамічно управляти вмістом зображення, його формою, розміром і кольором на поверхні дисплея за допомогою інтерактивних пристроїв управління, якими в нашому випадку будуть панелі інструментів графічних прикладних програм. Помітьте, що, враховуючи необхідні знання і уміння по інших спеціальних дисциплінах, знання комп'ютерної графіки, особливо її інтерактивної частини, дає оператору ЕОМ можливість додаткового заробітку, тому що працювати «вдома», періодично виконуючи невеликі замовлення від рекламних компаній, — це популярний сьогодні спосіб підвищити свій добробут. Ті можливості, якими володіли кілька років тому лише найкрупніші дизайн-студії, сьогодні доступні багатьом, треба лише знати засоби, що забезпечують ці можливості, і уміти правильно ними розпорядитися! Назад Зміст Вперед

Слайд 6

Назад Зміст Вперед Види комп'ютерної графіки Основні поняття Не дивлячись на те, що для роботи з комп'ютерною графікою, залежно від сфери її застосування, існує велика кількість класів програмного забезпечення, розрізняють всього три види комп'ютерної графіки: растрову, векторну і фрактальну. Цей розподіл залежить від способу формування зображення в двомірній графіці. Двомірна, або 2D графіка, — це основа всієї комп'ютерної графіки, оскільки в ній розглядається формування зображення на площині при відображенні на екрані монітора або при друці на папері. Наприклад, окремим предметом вважається тривимірна (3D) графіка, що вивчає прийоми і методи побудови об'ємних моделей об'єктів у віртуальному просторі, але, як правило, в ній також поєднуються векторний і растровий способи формування зображень, тому жоден комп'ютерний художник-дизайнер не зможе плідно працювати без розуміння базових положень двомірної графіки. Найбільш просто реалізувати растрове представлення зображення. Растр (raster), або растровий масив (bitmap), описує зображення з використанням чорно-білих або кольорових крапок, званих пікселями, розташованих на сітці.

Слайд 7

Назад Зміст Вперед З погляду комп'ютера растровий малюнок — це сукупність бітів, розташованих на сітчастому полі-канві. Біт може бути включений (одиничний стан) або вимкнений (нульовий стан). Стани бітів можна використовувати для представлення кольорів, з'єднавши на канві декілька бітів, можна створити зображення з чорно-білих або кольорових крапок. Приклади графічних зображень Растрова графіка Тривимірна графіка Векторна графіка

Слайд 8

Назад Зміст Вперед Наприклад, зображення деревного листу описується конкретним розташуванням і кольором кожної точки сітки, що створює зображення приблизно так само, як в мозаїці. При редагуванні растрової графіки ви редагуєте пікселі, а не лінії. Растрова графіка залежить від дозволу, оскільки інформація, що описує зображення, прикріплена до сітки певного розміру. По аналогії з дитячою мозаїкою, в якій, прибираючи один маленький елемент, можна змінити весь художній образ, редагування растрових зображень може вплинути на якість представлення зображення. Зокрема, зміна розмірів растрової графіки може привести до «розкуйовджування» країв зображення, оскільки пікселі перерозподілятимуться на сітці. Тому растрову графіку рідко застосовують для створення зображення «уручну». Растрові графічні програми призначені в першу чергу для обробки готових зображень: відсканованих ілюстрацій, фотографій, які зручно використовувати при розробці електронних або поліграфічних видань. Причому висновок растрової графіки на пристрої з нижчим дозволом, ніж розширення самого зображення, знизить його якість. Векторна графіка описує зображення з використанням прямих і зігнутих ліній, званих векторами (vector), а також параметрів, що описують кольори і розташування цих векторів (draw). Наприклад, зображення деревного листу описується крапками, через які проходить лінія, створюючи тим самим контур листу. Колір листу задається кольором контура і області усередині цього контура.

Слайд 9

Назад Зміст Вперед Растрова графіка Векторна графіка При редагуванні елементів векторної графіки змінюються параметри прямих і зігнутих ліній, що описують форму цих елементів. Ви можете переносити елементи, міняти їх розмір, форму і колір, але це не відіб'ється на якості їх візуального уявлення. Тому програмні засоби для роботи з векторною графікою, навпаки, призначені для створення зображення і у меншій мірі для їх обробки. Такі засоби широко використовуються в рекламних агентствах, дизайнерських бюро, редакціях. Оформлювальні роботи, засновані на використовуванні шрифтів і простих геометричних елементів, розв'язуються засобами векторної графіки набагато простіше. Крім того, векторна графіка не залежить від дозволу, тобто може бути показана в різноманітних вихідних пристроях з різним дозволом без втрати якості зображення.

Слайд 10

Назад Зміст Вперед Фрактальна графіка (fractal) заснована на математичних обчисленнях. Базовим елементом фрактальної графіки є сама математична формула, тобто ніяких об'єктів в пам'яті комп'ютера не зберігається і зображення будується виключно по рівняннях. У такий спосіб будують як прості регулярні структури , так і складні ілюстрації, що імітують природні ландшафти і тривимірні об'єкти. Крім того, фрактальні узори часто використовують як красиві фрактальні заливки в редакторах растрової і векторної графіки. Створення фрактальної художньої композиції полягає не в малюванні або оформленні, а в програмуванні. Програмні засоби для роботи з фрактальною графікою призначені для автоматичної генерації зображення шляхом математичних розрахунків.

Слайд 11

Назад Зміст Вперед Види комп'ютерної графіки залежно від області застосування Як мовилося раніше, двомірне і тривимірне графічне представлення інформації знайшло застосування в різних областях людської діяльності: у поліграфії, Web-дизайні, системах автоматизованого проектування (САПР), мультимедіа і ін. Спеціалізація в цих областях указує назви деяких розділів комп'ютерної графіки: комп'ютерна поліграфія, Web-графіка, інженерна графіка, наукова графіка, мультимедіа -графіка, відео-монтаж і ін. Давайте оглядовий познайомимося із спеціалізованими напрямами комп'ютерної графіки, адже хто знає, може, саме вам доведеться в якійсь з цих галузей працювати. Взагалі розповсюдження комп'ютерної графіки почалося з поліграфії. Поліграфія — досить складна галузь, що вимагає від працюючого в ній фахівця найбільшої широти знань. Навіть на перший погляд робота в поліграфії різноманітна: створення рекламних листівок, візиток, бланків, плакатів, специфічна робота в періодичних виданнях, що, природно, вимагає знання програм верстки.

Слайд 12

Назад Зміст Вперед На сьогоднішній день таких програм достатньо багато, але серед них особливою популярністю користуються Adobe PageMaker для комп'ютерів IBM і Quark XPress для комп'ютерів Macintosh. Основне призначення програм верстки — компоновка різних елементів тексту на сторінці, а не створення текстових або графічних файлів. Тексти об'ємних документів пишуться в текстових редакторах, графіка створюється в графічних програмах, а потім ці окремі елементи імпортуються в програму верстки сторінки. Пакети комп'ютерної графіки для поліграфії дозволяють доповнювати текст ілюстраціями різного походження як векторного, так і растрового, створювати дизайн-сторінки і виводити поліграфічну продукцію на друк з високою якістю. Окрім обов'язкового знання програми верстки і графічних редакторів, фахівець у області поліграфії повинен знати основи друку, розбиратися в печатних процесах, мати поняття про сканування, кольоророзділення, колірне калібрування моніторів і контроль якості. Вимоги до створення зображень для World Wide Web дуже суперечливі. З одного боку — файли повинні бути мінімального розміру для максимально можливої швидкості їх передачі по мережі, з іншою — необхідно зберегти високу якість «картинки» при цій швидкісній передачі. Тому творцям Web-сайтів, окрім знання комп'ютерних графічних програм, необхідно знати особливості форматів графічних зображень, основи графічного програмування, область колірного обхвату при створенні зображень.

Слайд 13

Назад Зміст Вперед Програми інженерної графіки САПР (або CAD — computer-aided design) є векторними програмними засобами, вживаними в різних областях інженерної конструкторської діяльності — від проектування мікросхем до створення ракет. Іншою областю застосування САПР є архітектура. Основний принцип архітектурного проектування полягає в програмній можливості візуально відтворювати двомірні зображення і тривимірні моделі. Це вид так званого «машинного проектування», що є щось подібне до електронного кульмана інженером, що дозволяє реалізовувати основні операції по створенню і редагуванню ліній, дуг і тексту, при цьому автоматизувати рішення багатьох задач, що виникають в процесі проектування і навіть набудувати систему на конкретні додатки, створюючи власні сценарії і макрокоманди. Найпоширеніша програма цього класу AutoCAD, яка, на відміну від інших подібних програм цього типу, не має вузької наочної спрямованості. Фахівець у області комп'ютерного проектування повинен знати не тільки основи комп'ютерної графіки, саму програму, але ще і предмет проектування і основи проектування. Мультимедіа - графічні програми пов'язані із створенням інтерактивних енциклопедій, довідкових систем, повчальних програм. У цій області дизайнер-«мультимедійщик» разом з графічними редакторами повинен знати програми створення мультимедіа, наприклад, Macromedia Director, або MS Power Point, з якою ви познайомитеся до ПО ЕОМ.