X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
"Культура Китаю"

Завантажити презентацію

"Культура Китаю"

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

КУЛЬТУРА КИТАЮ

Слайд 2

Культура Китаю з давніх часів розвивалася під впливом філософсько-релігійних поглядів китайців. Мистецтво Китаю зробило великий вплив на інші цивілізації Сходу.

Слайд 3

Велика китайська стіна За різними джерелами, довжина китайської стіни становить від 2500 до 6800 м., в будь-якому випадку будучи самим грандіозним оборонною спорудою, що зберігся до наших днів. Висота стіни коливається від 6,6 до 10 м., ширина - від 5,5 до 8 м. Будівництво йшло з III ст. до н. е. по XVII ст. н. е.

Слайд 4

Гробниця Цинь Ши Хуанді і теракотова армія Наймасштабнішим прикладом поховання імператорів є гробниця імператора Цинь Ши Хуанді в п'ятдесяти кілометрах від Сіаня , створена протягом десяти років після сходження імператора на престол в III в . до н. е. . У цій грандіозній будові брали участь близько 700 тис. осіб з усіх куточків Китаю! Гробниця оточена високими стінами , створюючими квадрат - символ землі , сам могильний пагорб - круглий символ неба . Склепіння укріплені мідними балками , підлога - це кам'яні плити , на яких зображена рельєфна карта Китаю. Стіни облицьовані мармуровими і нефритовими плитами , а стеля являє собою зоряне небо . Навколо саркофага з чистого золота розташована побутове начиння , коштовності , зброю імператора , що оточували його за життя . Стародавнє поховання не обмежувалася тільки усипальницею . На відстані півтора кілометрів від кургану розташовуються одинадцять підземних тунелів , що вміщають в себе восьмитисячне глиняне військо , в якому кожен воїн виконаний у натуральну величину із збереженням індивідуальних рис . Ця « теракотова армія» , звана восьмим чудом світу , супроводжується бойовими колісницями , керамічними кіньми і бронзоввою зброєю. Рови з глиняним військом займають площу 20 тис. кв. м.

Слайд 5

Слайд 6

Ораторське мистецтво Китаю Ораторське мистецтво Китаю було властиво філософам, володарям, розумним і навіть простим китайським обивателям. Китайська мудрість говорить наступне: • Варто устам захотіти розповісти - і мова загине. Варто розуму задуматися про свій витік - і думка помре. • У хорошій розмові не все говориться. • Майстерний майстер не залишає слідів.

Слайд 7

Китайська каліграфія – письмо ієрогліфами Каліграфія як стародавнє мистецтво Сходу виникло багато тисячоліть тому. Являє собою напрямок графіки , мистецтво оформлення рукописного тексту. Оригінальне мистецтво Китаю - письмо ієрогліфами - було з часом перенято такими країнами , як Японія і Корея . Найповніша китайська абетка налічує більше 87 тисяч ієрогліфів , тоді як для грамотного китайця достатнім є знання трьох тисяч ієрогліфів. Кожен ієрогліф несе в собі не тільки смислове навантаження , а й емоції. У східному мистецтві каліграфії використовують « чотири коштовності робочого кабінету» , як називають їх китайці : папір , кисть , тушечніца , туш.

Слайд 8

Китайський живопис: жанри живопису Дуже важливим у процесі написання картини було слідувати основним законам живопису, які викладалися у всіляких трактатах, наприклад, «Шість законів живопису». До таких законів належить, передусім, «розсіяна перспектива»: пейзажі представляли собою кілька відокремлених один від одного туманним серпанком планів, які вінчалися високим горизонтом.

Слайд 9

Увесь живопис Китаю, різноманіття створених за довгі століття китайських картин можна класифікувати за такими жанрами: 1. Хуа-няо –«Квіти-птахи», для якого характерно відображення краси природних складових, їх гармонії, а також взаємодії природних стихій і людини. Кожен зображуваний елемент природи ніс у собі сенс і певне значення. Наприклад, піони символізували багатство, сосни - довголіття, персики - безсмертя - таким чином художник своєю картиною бажав оточуючим людям всіляких благ. 2. Женьу –«Люди» - охоплює портретний малюнок, історичні, палацові, побутові, міські сюжети, а також ілюстрації переказів і легенд. Особливу увагу художники приділяли написання характеру, атмосфери і нових для того часу моментів, серед яких ідеал жіночої краси. Вперше цей мотив простежується в роботах Чжоу Фана, який жив на стику VIII і IX століть. 3. Шань-шуй – «Гори-води» - твори даного жанру символізують єдність і боротьбу протилежностей інь і ян (темне жіноче і світле чоловіче начало, відповідно).

Слайд 10

Китайський фарфор Найбільш таємниче стародавнє мистецтво Китаю - «порцелянове» ремесло. Китайський фарфор набув поширення в I тисячолітті нашої ери. Процес виробництва порцеляни Китаю був засекречений, за розголошення таємниці невірний піддавався страти. Навіть сьогодні не всі секрети китайського виробництва порцелянових виробів розкриті до кінця. У Європу китайську порцеляну завезений в XVI столітті. Часом він цінувався на вагу золота.

Слайд 11

Китайська скринька Фраза «китайська шкатулка » найповніше ілюструє мистецтво Китаю , роблячи акцент на велику скарбницю предметів мистецтв , традицій і шедеврів. У самому простому розумінні , китайська шкатулка як сховище коштовностей , споконвіку вважалася прекрасним подарунком , оскільки сама по собі була коштовністю . Це досягалося в результаті застосування дорогих матеріалів для виготовлення коробочки , багатою інкрустації , різьблення і розпису зовнішніх і внутрішніх поверхонь . Невід'ємною частиною такої шкатулки була наявність секретних відділень , майстерно замаскованих майстрами своєї справи.

Слайд 12

Китайська історія шовку Доказами того , що почали виробляти шовк у Китаї , служать результати археологічних розкопок. Наприклад , найдавніший із знайдених коконів тутового шовкопряда зі слідами обробки спочивав у землі одній з північних провінцій Китаю приблизно з другого тисячоліття до н.е. Приблизно того ж віку елементи знайденого ткацького верстата. Довгий час історія шовку вилася по просторах китайських провінцій , лише у вигляді готового шматка матерії залишаючи країну і прямуючи по Великому шовковому шляху , який пов'язував між собою Східну Азію і Середземномор'я , починаючи з другого століття до н.е.

Слайд 13

Вишиті картини з Китаю Вишивальне мистецтво Китаю протягом двох тисячоліть дозволяє створювати реалістичні, барвисті вишивані картини, багато з яких виставляються в музеях усього світу. Китайська вишивка з'явилася майже одночасно з використанням тканин. Гладке шовкове полотно прикрашає не тільки розписом, але й не відстає за багатством фарб і майстерності вишивкою. Провінція Сучжоу славиться по всьому світу своїми майстрами вишивки шовковою ниткою по шовковій ж тканині.

Слайд 14

Різьблення по каменю в Китаї Різьблення по каменю - стародавнє мистецтво Китаю, вік якого налічує більше чотирьох тисячоліть. На відміну від європейських різьблених кам'яних предметів, в Китаї кожний такий твір мистецтва являють собою не просто красивий предмет інтер'єру і прикрасу побуту. Камінь і вирізаний з нього сюжет - це і оберіг від злих сил, і накопичувач позитивної енергії, і порадник, і навіть лікар.

Слайд 15

Китайський театр тіней Китайський театр тіней - театральне мистецтво Китаю , що подолав мовний бар'єр і отримало широке поширення не тільки в країнах Азії , але і в Європі. Театр тіней інакше називається театр маріонеток. Це пов'язано з тим , що персонажі такого театрального дійства - майстерно виготовлені маріонетки . На початку свого розвитку це були паперові розфарбовані ляльки , але поступово метод їх виготовлення ускладнився.  Як відбувається вистава: 1 . Встановлюється ширма і освітлення , необхідне, щоб на полотно падали тіні задіяних у виставі фігур. При цьому фігурки майже притискаються до самої ширмі , і стає видно їх розфарбування . 2 . Сюжетами для подання можуть бути оповіді про чарівників , легенди , перекази , історичні саги , романи , зрозумілі широкому колу глядачів. 3 . Вистава супроводжується не тільки діалогами , а й музикою. 4 . У сюжеті часто обігруються погодні умови: дощ, вітер , сонце здаються справжніми .

Слайд 16

Китайські пагоди і дахи Характерними особливостями , якими відрізняється архітектурне мистецтво Китаю , починаючи з IV в . н . е. . , є специфічні конструкції будівель і форма дахів. Святковість і монументальність проявилися саме в період будівництва дерев'яних і цегляних багатоярусних башт , в яких зберігалися реліквії буддизму. Знаменита пагода Даяньта - семиярусним споруда , що досягає у висоту 60 метрів ,що відрізняється простотою і витонченістю форм .  За прикладом пагод , палаци імператорів , будинки заможних людей і храми стали зводитися з дерева , при цьому розмір конструкції залежав від знатності і багатства власника. Вигнуті китайські даху підтримувалися на стовпах обхідний галереї. Загнуті кути одно- або багатоярусних черепичних дахів мали як функціональне , так і релігійне призначення : По-перше , вони захищали будівлі від негоди або яскравого сонячного світла; По-друге , дахи захищали будинки від злих духів , адже саме вигнуті форми перешкоджали злим силам , які , на думку буддистів , мали у своїх обрисах прямі лінії і переміщатися могли тільки по прямій траєкторії.

Слайд 17

Храм Неба в Пекіні Знаменитий у всьому світі храмовий ансамбль Тяньтань , інакше званий Храм Неба , будувався більше ста років , починаючи з 1420 року . Спочатку Храм Неба в Пекіні був місцем поклоніння небу й землі і мав відповідну конструкцію: основні храмові будівлі мають круглу форму , а куполи - сферичну , що символізує небесне склепіння ; стіна , що обмежує храмовий комплекс - утворює квадрат - символ землі . Але пізніше недалеко від цього храму був побудований храм поклоніння Землі , відповідно, функція Тяньтань звузилася Ця споруда найвища у всьому храмовому ансамблі і являє собою круглу в плані вежу , вкриту червоним лаком і увінчану триярусної дахом синього кольору. Сама будівля розташовується на білому мармуровому постаменті. Несучі колони символізують пори року, місяці року , часи доби , в сумі складаючи 28 колон.

Слайд 18

Музичне мистецтво Китаю Музичне мистецтво Китаю формувалося і розвивалося протягом декількох тисячоліть (близько шести ) . П'ять основних напрямків , на які розпадається китайська музика : пісенний жанр , танцювальний жанр , музика театральної опери , музика переказів і сказань , інструментальна музика. XX століття ознаменувалося розвитком музики Китаю на державному рівні: організована консерваторія , симфонічний оркестр , відкриті музичні школи і вузи , - все це дало людям можливість не тільки шанувати народні традиції , але і винаходити нові , а також вбирати віяння і прийоми європейської музичної культури.

Слайд 19

Кулінарне Мистецтво Китаю Основні принципи сучасної китайської кухні: 1 ) приготування страви - це філософське мистецтво , процес неквапливий і вимагає акуратності й терпіння ; 2 ) використання бездоганно свіжих продуктів ; навіть на ринках птицю , рибу і морепродукти продають живими ; 3 ) всі інгредієнти повинні бути нарізані однаковими шматочками і поміщені в вок в суворій послідовності , яка залежить від часу приготування кожного продукту ; 4 ) використання спецій і приправ ; 5 ) традиційно приготування їжі відбувається три рази на день , відповідну кількість разів кухар ходить за продуктами ; 6 ) дві протилежних особливості приготування: зберегти природний смак продуктів і змінити його до невпізнання ; 7 ) харчування та медицина - нероздільні поняття , страви мають бути виключно корисними ; 8 ) відтворення на столі гармонії , яка виходить з принципів Інь і Ян : об'єднання холодного і гарячого , м'якого і хрусткого , кислого і солодкого .

Слайд 20

Сучасна китайська школа бойових мистецтв Сучасне бойове мистецтво Китаю - це сукупність безлічі культурних напрямків. Наразі китайські бойові мистецтва поєднують в собі не тільки безпосередньо бойові прийоми, а й гімнастичні, акробатичні та театралізовані стилі ушу. Саме поняття «ушу» є збірним, об'єднуючи всі види бойових мистецтв. Ушу - не просто тренування в класичному розумінні, а ще й естетичне гармонійне дійство самовдосконалення людини.

Слайд 21

Великі винаходи Китаю Великі винахідники населяли Китай і в давнину , і в середні віки , коли були винайдені : - «Вино» (напій , що отримується в процесі бродіння ягід , зернових , трав і прянощів) ; - Сільськогосподарські знаряддя , такі як: кам'яні лопати і ножі , металеві плуги ; - Культивування зернових культур і шовківництво ; - Особливості кулінарного мистецтва , серед яких значаться : застосування солі , локшина , приготування страв на пару ; - Повітряний змій , винайдений в II столітті до н . е. . і дуже не скоро ( в XVIII столітті) знайшов наукове застосування - вивчення атмосферних явищ ; - Паперові грошові знаки ( банкноти) , що виникли в X столітті ; - Феєрверк , деякі азартні і спортивні ігри ; - Військова наука , принципи якої вперше описав китайський вчений в IV столітті ; - Голковколювання ( акупунктура ) - навколонауковий медичний метод лікування; - Парасолька , винахід якого оскаржує Єгипет ; - Математичний метод Гаусса , відомий в Китаї за 18 століть до європейця , а також інші математичні відкриття.

Слайд 22

Національні свята Китаю 1 . Китайський новий рік святкується 1 січня. Це свято оповитий легендою: в Стародавньому Китаї існувало чудовисько , яке щорічно розоряло села . Одного разу жебрак мандрівник довів людям , що чудовисько боїться червоного кольору , полум'я вогню і гучного сміху . Відтоді Китайський новий рік святкується шумно і весело. Китайці підривають хлопавки і наряджають себе в червоне , а свої будинки прикрашають яскравими червоними плакатами і ліхтарями. 2 . Свято весни відзначається на кінець зими і є традиційно сімейним. У це свято вся родина збирається разом. Навіть родичі, які проживають в різних кінцях країни , з'їжджаються в отчий будинок , що протягом місяця до свята створює максимальне навантаження транспортної інфраструктури

Слайд 23

3 . Свято ліхтарів , поширений вже в II столітті до н . е. . , відрізняється великою кількістю заздалегідь виготовлених барвистих ліхтарів і ліхтариків , розвішаних по вулицях міст. Можливо , за масштабом , буяння фарб і розважальним програмам з цим святкуванням може зрівнятися лише карнавал в Ріо ! Традиційна їжа цього дня - юаньсяо - суміш з рису і солодощів. Традиційне проведення часу - розгадування загадок , написаних на ліхтариках , а також феєрверки . Свято сягає корінням в традицію буддистських ченців медитувати із запаленими на честь Будди ліхтарями. 4 . Фестиваль повітряних зміїв проводиться в квітні і присвячений одному з оригінальних китайських відкриттів. Традиційне мистецтво Китаю по створенню повітряних зміїв проявляє себе у всій своїй химерності , винахідливості і величності саме в це свято. Адже де ще можна побачити майже вільно польоті, в небі сотні різнокольорових фігур. Протягом року китайці знаходять час для святкування величезного числа заходів. Низка древніх свят спрямована на зміцнення сімейних уз і родинних відносин .

Слайд 24

Дякую за увагу!!!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Географія