X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Коментар до антикризових заходів Держфінпослуг та проекту “Стратегії розвитку фінансового сектору України до 2015 року”

Завантажити презентацію

Коментар до антикризових заходів Держфінпослуг та проекту “Стратегії розвитку фінансового сектору України до 2015 року”

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

м. Ялта Науково-практична конференція “Управління активами: нові стратегії в нових умовах” Коментар до антикризових заходів Держфінпослуг та проекту “Стратегії розвитку фінансового сектору України до 2015 року” Є. Григоренко Заступник Голови Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України

Слайд 2

Загальні уяви про небанківські фінансові установи На початок 2009 року небанківських фінансових установ в державному реєстрі Держфінпослуг нараховувалось 2016. Протягом 2008 року до нього було включено 165 нових установ та виключено 62 установи. Кількість виданих в 2008 році нею ліцензій склала 1289, в той час як 2007 році – 2396. Активи небанківських фінансових установ на початок року становили близько 62 млрд. грн., в той час як активи банківських установ 973 млрд. грн. У загальній структурі активів небанківських фінансових установ 68% складають активи страхових компаній, по 10% кредитних спілок та фінансових компаній, 1% - НПФ. Обсяги фінансових послуг у 2008 році склали близько 40 млрд. грн. та зросли у сфері страхування на 33%, недержавного пенсійного забезпечення – на 149%, кредитної кооперації - 22%.

Слайд 3

Найбільш активну участь в ринку капіталів серед суб'єктів, діяльність яких регулює Держфінпослуг, приймають страхові компанії. Значний потенціал мають недержавні пенсійні фонди. Зазначені інституційні інвестори, з одного боку, суттєво залежать від стану ринку капіталу, з іншого боку, можуть бути справжнім локомотивом розвитку ринку капіталу в разі їх належного розвитку.

Слайд 4

СТАН РОЗВИТКУ СТРАХОВОГО РИНКУ ТА РИНКУ ПОСЛУГ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ. ВПЛИВ НА ЇХ РОЗВИТОК ФІНАНСОВОЇ КРИЗИ

Слайд 5

Активи страховиків Активи і капітал 2006 р. 2007 р. 2008 р. Темпи приросту 2007/2006 2008/2007 Загальні активи страховиків 23 995,0 32 213,0 41 930,5 34,2% 30,2% Активи, визначені ст. 31 Закону України „Про страхування” 17 488,2 19 330,3 23 904,9 10,5% 23,7% Власний капітал 17 488,9 21 070,6 26 518,4 20,5% 25,9% Обсяг сплачених статутних фондів 8 391,2 10 633,6 13 206,4 26,7% 24,2%

Слайд 6

Розміщення активів, відповідно до ст. 31 Закону за 1 кв. 2008р. та 1 кв. 2009р. Всього активів: 31.03.2009 - 22 774,9 млн.грн. 31.03.2008 – 19 479,1 млн.грн. 31.03.2009 31.03.2008

Слайд 7

Фінансова криза суттєво позначилась на страховому ринку Зростання збитковості Скорочення “класичного страхування” Різке зниження платоспроможності СК

Слайд 8

* Зростання збитковості страхування; Скорочення “класичного страхування”: У 1 кв.2009 порівняно до 1 кв. 2008 знизилися валові премії з автострахування на 29%, на 45% - вантажів та багажу, на 11,1% - страхування життя, і т.д. На ринку спостерігаються негативні тенденції щодо:

Слайд 9

* Платоспроможність компаній у 30 компаній (не-життя) не виконано страхові зобов’язання у визначений договором страхування термін) за 9425 договорами страхування, з них 7549 (80%) з фіз.особами (вказана кредиторська заборгованість на заг.суму 192,5 млн.грн.).

Слайд 10

* Затягування або невиплата страхових відшкодувань За 5 місяців 2009 року кількість скарг (1873) майже досягла показник за два роки ( 2015 скарг за 2007 та 2008рр.).

Слайд 11

Сумарні надходження 216 компаній із 469 які на кінець року діяли на ринку становили 97,8% (або 23,5 млрд.грн.) від загальних по ринку. Решта компаній (253) отримували порівняно незначні надходження - сумарно 0,5 мрд.грн., або 2,2% від загальних премій по ринку. Фінансова криза – кращий час для консолідації ринку. Чи є для цього необхідність? У 2008 році анульовано 123 ліцензії та виключено з Держреєстру 22 компанії. За 2009 рік виключено з Держреєстру 15 компаній.

Слайд 12

У 278 СК “non-life” (або 70,2%) рівень виплат станом на 31.12.2008 був меншим 15%. З них 43 СК отримували значні премії за рік - від 50 – 550 млн.грн. (сумарно 7,2 млрд.грн., або 31,4 % від ринку “non-life”) Наслідки роботи схемних компаній “non-life”

Слайд 13

РИНОК ПОСЛУГ НЕДЕРЖАВНИХ ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ

Слайд 14

Кількість та основні показники діяльності НПФ

Слайд 15

Кількість компаній з управління активами та банків зберігачів Показник 2006 2007 2008 Відхилення, % Кількість компаній з управління активами, які мають відповідну ліцензію 229 342 386 +12,9 в тому числі кількість компаній з управління активами, які мають договори на обслуговування НПФ 42 44 58 +31,8 Кількість банків-зберігачів, які мають відповідну ліцензію 100 107 123 +15,0 в тому числі кількість зберігачів, які мають договори на обслуговування НПФ 26 31 29 -6,5

Слайд 16

Структура активів недержавних пенсійних фондів Висновок: за останній рік консолідований інвестиційний портфель справ суттєво консервативнішим

Слайд 17

Результативність роботи НПФ в 2008-2009 роках

Слайд 18

Станом на 31.03.2009 збитки показали 23 НПФ або 31 % від працюючих (71 НПФ). Суттєво збільшується кількість підприємств, які припинили сплату внесків до НПФ. Почали надходити скарги від учасників на затримку з разовими виплатами учасникам. Зменшилась абсолютна кількість вкладників (за І квартал на 5%). Проблеми НПФ

Слайд 19

Кризові явища та їх наслідки для пенсійної системи Значний негативний вплив на пенсійні системи у всьому світі – Україна не виняток Вплив через низькі темпи зростання або падіння ВВП, зниження зайнятості, зарплат та ціни активів На щастя в Україні лише незначна кількість учасників накопичувальних систем виходять на пенсії, бо накопичувальні рівні в регіоні молоді!

Слайд 20

Огляд заходів, які прийнято чи планується прийняти в умовах кризи в деяких постсоціалістичних країнах Румунія та Росія відмінили заплановані збільшення розміру внесків Латвія, Литва та Румунія планують відмінити на певний період внески до другого накопичувального рівня та перенаправити їх у солідарні системи Хорватія та Словаччина розглядають можливість зворотного руху від накопичувальної системи – дозволяють учасникам повернутись лише до солідарної системи

Слайд 21

Рекомендації для постсоціалістичних країн щодо вдосконалення пенсійних систем Підвищувати поступово пенсійний вік Зменшувати кількість років дострокового виходу на пенсію Вводити нові правила змішаної індексації пенсії (% росту зарплати + % росту інфляції) Інформувати про демографічну ситуацію і припинити роздавати обіцянки, які не дають вийти з кризи і роблять країну вразливою до будь-яких економічних негараздів Для України: Необхідно виконувати всі вищезгадані пункти Готувати систему до впровадження накопичувального рівня не чекаючи виходу з кризи і не на словах, а на ділі Правила пенсійної гри і параметри системи треба зафіксувати мінімум на 10 років, тобто після виконання основних заходів, ввести мораторій на зміни формули і правил індексації, інші основні параметри пенсійної системи

Слайд 22

Актуальні питання подальшого розвитку системи НПФ в Україні Створення додаткових механізмів надійного захисту пенсійних активів. Першочергового виконання зобов'язань перед ПФ емітентами та банками, в зобов'язання яких інвестовані пенсійні активи Посилення ролі рад НПФ, Перетворення їх на незалежний від відомчих інтересів механізм контролю Діяльності НПФ. Ради повинні представляти не лише інтереси підприємств- платників, але і учасників. Щоденна оцінка вартості активів та щоденний розрахунок чистої вартості одиниці пенсійних внесків Запровадження обов'язкового щоденного розподілу чистої вартості пенсійних активів через механізм одиниці пенсійних внесків Посилення вимог до збереження пенсійних активів за допомогою: -Диверсифікації -Розштрення частки не фондових активів -Удосконалення системи оцінки активів НПФ: Оцінка облігацій Оцінка банківських металів “Проблема бірж” Розрахунок винагороди обслуговуючих компаній Посилення конкуренції та відкритості роботи НПФ за рахунок контролю за повнотою розкриття інформації для споживачів (Клієнт НПФ голосує ногами!)

Слайд 23

Внаслідок світової фінансової кризи у світі зростає посилення нагляду з боку регуляторів Держфінпослуг також вживатиме заходів щодо більш жорсткого регулювання фінансових ринків

Слайд 24

АНТИКРИЗОВІ ЗАХОДИ ДЕРЖФІНПОСЛУГ (Розпорядження Держфінпослуг від 24.04.2009 № 276)

Слайд 25

Антикризові заходи Держфінпослуг передбачають як перспективні довгострокові заходи, дія яких виходить за межі кризового періоду, так і оперативні заходи, які планується здійснити в кризовий період. З повним переліком цих заходів можна ознайомитись на сайті Держфінпослуг http://www.dfp.gov.ua/63.html