X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Державно-приватне партнерство та його практика в Україні

Завантажити презентацію

Державно-приватне партнерство та його практика в Україні

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Державно-приватне партнерство в Україні Питання для роздумів Джон Міллнс 8 грудня, 2010 року EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 2

Державно-приватне партнерство в Україні Питання для роздумів Держано-приватним партнерством називають ситуацію, коли фінансування та функціонування органу державної влади або приватного підприємства відбувається в рамках партнерства, налагодженого між урядом та однією або кількома компаніями з приватного сектору ДПП передбачає укладання договору між органом влади та представником приватного сектору, за умовами якого приватний партнер зобов'язується надавати закріплені за державою послуги або реалізувати проект, беручи на себе значну частину фінансових, технічних та експлуатаційних ризиків. За останні два десятиліття в ЄС було укладено більше 1400 угод про державно-приватне партнерство на загальну суму понад 260 мільярдів євро. Для підвищення спроможності органів влади реалізовувати ДПП проекти та обміну досвідом у цій сфері в ЄС було створено Європейський експертний центр з питань ДПП (EPEC) (www.eib.org/epec) EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 3

Державно-приватне партнерство в Україні Питання для роздумів ДПП може полягати у підписанні контракту про надання приватним підприємством закріплених за державною послуг, спільному фінансуванні проектів, передачі майна (землі або об'єктів інфраструктури), наданні фінансових субсидій/грантів, запровадженні податкових канікул, наданні гарантій отримання приватною компанією прибутків (протягом встановленого періоду часу) Як правило, приватний консорціум створює спеціальну компанію (SPV), яка займатиметься будівництвом, утриманням та експлуатацією відповідного об'єкту протягом визначеного в контракті періоду часу Часто до складу такої спеціально створеної компанії входять будівельна компанія-підрядник, компанія, яка займатиметься утриманням об'єкта та банк-кредитор. У разі, якщо держава також внесла свої інвестиції до проекту, їй, як правило (проте не завжди), також дається частина акцій Серед країн Центральної та Східної Європи особливо з ентузіазмом до державно-приватних партнерств віднеслись в Угорщині та Чехії. В інших країнах налагодження ДПП вітається менше, як і різняться між собою результати втілення подібних проектів (проблеми виникають з питаннями, пов'язаними зі стрімким збільшенням вартості проектів, довготривалим навантаженням на бюджет, ефективністю використання бюджетних коштів). 31 жовтня 2010 року в Україні вступив в силу закон Про державно-приватні партнерства EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 4

Державно-приватне партнерство в Україні Питання для роздумів Що в цій ситуації слід вважати приватним, а що - державним? З 1922 до 1991 року Україна, будучи в складі CРСР, залишалась глибоко централізованою плановою економікою. Функціонування приватного сектору суворо обмежувалось, хоч на практиці широко поширеними були неформальні горизонтальні зв'язки, а непланова, “неформальна” економічна діяльність набула значних масштабів З1991 по 1999 рік, Україна в умовах, коли централізоване планування економки вже не проводилось, а принципи ринкової економіки ще не були втілені в життя, втратила 60% свого ВВП. Структурні реформи в Україні проводились повільно, а політика субсидіювання промисловості та сільського господарства, залишилась незмінною Після здобуття Україною незалежності, уряд встановив законодавчі рамки для проведення приватизації, проте значну частину державних підприємств на приватизацію не виставили. Більшість об'єктів державної власності потрапило до рук лояльних до влади бізнесменів, котрі, швидше за все, мали зв'язки в Уряді Рівень забюрократизованості виріс, а питаннями подолання корупції серйозно так ніхто і не зайнявся. (На сьогодні в рейтингах інвестиційної привабливості Україна все ще залишається на 145-ому місці у світі, а за рівнем того, наскільки легко в країні отримати дозвіл на проведення будівельних робітна – на 179-ому місці (з 183 країн)). Займатися бізнесом в Україні іноземні інвестори можуть лише консультуючись при цьому з місцевими експертами або укладаючи договори з місцевими компаніями EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 5

Державно-приватне партнерство в Україні Питання для роздумів Україна знаходиться на перетині транспортних шляхів між Європою, Росією та Азією. Це - найбільша країна європейського континенту з 46 мільйонним населенням та середнього рівня прибутком на душу населення Потужності наявних складських приміщень, логістичних центрів/холодильних комбінатів залишають бажати кращого (за індексом логістичної ефективності Україна в 2010 році зайняла 102-ге місце у світі) Розвиток інфраструктури залишається на низькому рівні (багато доріг, мостів, підземних переходів не ремонтувались з радянських часів). З боку уряду лунають обіцянки провести модернізацією інфраструктури Рівень поширеності користування залізничним транспортом один із найвищих у світі; 40% становлять електрички; монополія держави на залізницю. Залучення значних інвестицій (пов'язане зі скасуванням візового режиму і, відповідно, збільшенням напливу туристів, планами проведення Євро-2012, вступом до ВТО та євроінтеграцією країни) в розбудову аеропортів, морських та річкових портів (18 державних та 7 приватних) В Україні виробляються майже всі вили транспортних засобів (космічні ракети, літаки Антонова, КрАЗи і т.д.) Україна є одним із найбільших в Європі споживачів енергії, в два рази перевищуючи показники енергоспоживання в Німеччині (на одиницю ВВП) Енергетичний сектор України за величиною є 12-им у світі, враховуючи потужності функціонуючих електростанцій та плани побудови нових (переважно атомних) до 2030 року. Використання відновлювальних джерел енергії все ще не набуло поширення EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 6

Державно-приватне партнерство в Україні Питання для роздумів Найдинамічніший ринок новітніх технологій у Центральній та Східній Європі; щороку зростає на 40% Україна – активний учасник наукових досліджень у сфері дистанційного зондування, дослідження космосу Найкращі в Європі ґрунти. Україна може в тричі збільшити виробництво сільськогосподарської продукції за умови залучення інвестицій у розвиток аграрних технологій, придбання с/г техніки (обсяг використання якої у десять разів менший, ніж в країнах Західної Європи), в розбудову систем зрошування та у розвиток ринків сільськогосподарської продукції/її переробку 7-ме місце у світі за кількістю туристів, котрі відвідали країну в 2008 році (25.4 мільйона туристів на рік за даними Всесвітньої туристичної організації) На українському фондовому ринку було зафіксовано зростання в 130% (другий у світі показник), його капіталізація становить без малого 111.8 мільярдів доларів і все ще існують можливості для проведення приватизації таких великих об'єктів як Укртелеком В уряді передбачають запровадження ДПП в таких сферах, як тепло-, енерго- та водопостачання, охорона здоров'я, розвідка та видобування корисних копалин, утилізація відходів, управління нерухомістю та наданням послуг, відпочинок, культура та спорт. EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 7

Державно-приватне партнерство в Україні Що необхідно зробити? Чітко виразити політичну підтримку розвиткові ДПП на рівні міністерств Підвищити спроможність державних служб планувати, прописувати, організовувати та ефективно наглядати за роботою ДПП, а також проводити переговори з приватними інвесторами В нормативно-правових актах, пов'язаними з правами на власність, контрактними спорами та механізмами їх врегулювання, банкрутством, передбачити незалежну правовстановлюючу та правозастосовчу базу для розвитку ДПП Прийняти адекватні інвестиційний і антимонопольний кодекси та законодавчо врегулювати питання, пов'язані із ситуаціями, коли можливим є конфлікт інтересів Підібрати групу відповідно кваліфікованих юристів, які б спеціалізувались на проектах ДПП та врегулюванні диспутів Запровадити практику стратегічного планування та визначення бюджетних рамок для того, щоб інфраструктурні проекти у своїх планах відповідали прийнятій державній стратегії розвитку, а тягар забезпечення їхнього фінансування, який нестимуть платники податків, не набував довгострокового характеру Встановити перелік пріоритетів при розпорядженні бюджетними коштами та максимально можливий розмір коштів, які кожен із центральних та місцевих органів влади зможе в майбутньому кожного року відводити для запровадження ДПП проектів в рамках середньострокових витрат Проведення належної оцінки рівнів допустимих ризиків та можливої тривалості контрактів (чим довша тривалість - тим прискіпливіше слід проводити оцінку техніко-економічних обґрунтувань, вибір партнерів; крім того в таких випадках зростають і операційні витрати) EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Слайд 8

Державно-приватне партнерство в Україні Що необхідно зробити? Забезпечити достатній рівень конкуренції при проведенні тендерів та встановити одинакові умови для потенційних вітчизняних та закордонних інвесторів для забезпечення ефективного використання бюджетних кошів Забезпечити прозорість у відносинах між державою та вітчизняними і міжнародними інвесторами для створення позитивної та довірливої атмосфери Встановити максимально можливі розміри змін, які можна вносити у вартість проекту, та покарань за недотримання умов контракту; проводити розрахунок отримання можливих вигод від рефінансування та передбачати в контракті умов його припинення, дій у випадку надзвичайної ситуації та невиконання умов контракту Забезпечити відповідність умов контракту екологічним та соціальним стандартам Субсидії слід надавати на основі показників ефективності роботи, слід встановити стандартний або близький до стандартного набір обов'язків, які надавач послуг повинен буде виконувати, для того, щоб стимулювати надавачів послуг з часом покращувати ефективність своєї роботи Постійно проводити моніторинг ходу реалізації ДПП проектів, тендерів та закупівель; з часом порівнювати та публікувати результати роботи приватних компаній Постійно проводити навчальні курси для держслужбовців для того, щоб підвищити їхню кваліфікацію в розробці проектів та проведенні оцінки різних сценаріїв налагодження ДПП Налагодити постійний обмін інформацією та хорошими практиками на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях EU-funded Project “Implementation of Ukraine’s Commitments under WTO and ENP Frameworks in the Rural Sector (Sector-Wide Approach)”

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Економіка