X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Зміни клімату та енергоефективність

Завантажити презентацію

Зміни клімату та енергоефективність

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Склала викладач біології та географії Мітченко О.А.

Слайд 2

Експерти ООН прогнозують, що, глобальне потепління в Європі приведе до прискорення танення льодовиків і районів вічної мерзлоти, а також зростання кількості екстремальних погодних явищ.

Слайд 3

Тема уроку: “Зміни клімату та енергоефективність” “Схаменіться, будьте люди, Бо лихо вам буде” Т. Шевченко

Слайд 4

Наша мета – розібратися: чому глобальне потепління є актуальним питанням; які фактори впливають на зміни клімату; як покращити екологічний стан планети, країни, свого міста

Слайд 5

Опанувавши цю тему, ви повинні вміти: проаналізувати події, що відбуваються під час забруднення атмосфери та призводять до глобальних змін клімату; охарактеризувати стан повітряного басейну свого міста, області, України; впроваджувати практичні заходи щодо збереження енергоресурсів

Слайд 6

Бліцопитування Чому t довкілля є одною з найважливіших умов існування життя? Як ви розумієте глобальне потепління клімату? Чи помітили ви зміни клімату останнім часом на Україні? З чим пов'язані ці зміни? У чому полягають екологічні проблеми атмосфери?

Слайд 7

План вивчення теми Глобальне потепління у природі Антропогенне джерело змін клімату Наслідки глобального потепління Шляхи подолання та енергоефективність

Слайд 8

1. Глобальне потепління у природі Атмосфера нашої планети складається з різноманітних газів. Завдяки деяким з них енергія сонця утримується біля поверхні Землі, підтримуючи температуру поверхні на рівні, придатному для життя. Затримуючи тепло в атмосфері Землі, ці гази створюють ефект, який називається "парниковим".

Слайд 9

А якою була б наша планета, якби не існувало парникового ефекту? Парниковий ефект на деяких планетах Сонячної системи є сильнішим, на деяких - слабкішим за парниковий ефект на Землі. Так, Венера огорнута товстим шаром двоокису вуглецю (СО2), завдяки чому середня температура на планеті становить 470С. На Марсі, навпаки атмосферний шар дуже тонкий. Він майже не створює парникового ефекту, тому середня температура на цій планеті - мінус 60С.

Слайд 10

В епоху минулого… Протягом багатьох тисячоліть на нашій планеті відбулося декілька потеплінь і похолодань. Найбільше потепління трапилося у Крейдяний період (приблизно 100 мільйонів років тому, наприкінці епохи динозаврів). У той час середня температура була десь на 10С вищою, ніж зараз. Це призвело до підвищення рівня моря, і під водою опинилися великі ділянки суші. На думку вчених, таке потепління трапилося тому, що в результаті підвищення активності безлічі вулканів в атмосферу потрапила величезна кількість СО2. Чому вулкани стали причиною вимирання динозаврів?

Слайд 11

Що призвело до послаблення парникового ефекту і поступового охолодження Землі? Два мільйони років тому температура на Землі була на 5С нижчою, ніж зараз. Бульбашки повітря, які збереглися в льодниковому покриві Антарктиди і Гренландії, доводять, що вміст двоокису вуглецю й метану в атмосфері був значно нижчий за сьогоднішній. Це призвело до послаблення парникового ефекту і поступового охолодження Землі. В результаті цього більша частина Європи, Азії, Північної Америки та Південної Австралії були вкриті багатометровими льодниковими панцирами.

Слайд 12

2. Антропогенне джерело змін клімату Промисловість Енергетика Транспорт С/г Військова справа Вирубування лісів та пожежі Розклад та утилізація міських відходів

Слайд 13

Вплив на біосферу Посилення парникового ефекту Кислотні дощі Порушення озонового шару

Слайд 14

Чинники забруднення CO2 N2O CH4 Фтор-хлор-вуглево-дні В Україні

Слайд 15

Залежність t від збільшення викидів

Слайд 16

3. Наслідки глобального потепління: руйнується озоновий шар; підвищення t планети; ↑ ерозія, заболочення ґрунту; зсув кліматичних зон від екватору до полюсів; циклони, повені, урагани; затоплення прибережних земель; під загрозою зникнення органічний світ.

Слайд 17

4. Шляхи подолання

Слайд 18

Відновлювані джерела енергії Один з найцікавіших шляхів зменшення викидів парникових газів - використання відновлюваної енергії вітру та сонця для отримання електроенергії. Відновлювальні джерела не забруднюють довкілля і є невичерпними. Отже, заміна електростанцій, що працюють на вугіллі, нафті та газі, на такі, що використовують сонячну та вітрову енергію, допомагає у боротьбі з глобальним потеплінням!

Слайд 19

Відновлювальні джерела енергії: фотоелектрична енергія Одна з найбільших переваг фотоелектричних систем в тому, що їх можна розмістити на дахах будинків у містах. Це означає, що кожен будинок, офіс, завод чи школа зможе виробляти власну екологічно чисту енергію. Учені зараз працюють над створенням таких сонячних панелей, які можна було б використовувати як звичайну дахову покрівлю!

Слайд 20

Енергоефективність Насправді, є безліч способів скоротити викиди парникових газів. Один з них - розумніше використовувати енергію. Це і вимикання зайвого світла, і теплоізоляція будинків на зиму, і використання енергозберігаючих лампочок, і економія гарячої води. Все це називається енергоефективністю.

Слайд 21

Навіть невеличкі зміни у наших повсякденних звичках можуть багато чого змінити у цьому світі Отже, ви, напевно, вже переконалися у необхідності скорочення викидів парникових газів. Для цього потрібно зменшити спалювання органічного палива на заводах та електростанціях. Також необхідно зменшити споживання пального автотранспортом. Чи знали ви, що вага викидів СО2 одного автомобіля за рік дорівнює його власній вазі!

Слайд 22

Конкурс ерудитів Що є головною причиною парникового ефекту? На скільки підвищиться середня t повітря до 2010 року? До яких наслідків може призвести підвищення t? Які екологічні проблеми ви знаєте? Фотознімки якого американського супутника продемонстрували витончення озонового шару на 2/3 території південного материка? Як називають ліси нашої планети? Який протокол щодо скорочення виробництва фреонів у світі на 50% набув чинності? Які речовини називають руйнівниками озонового шару? Пропонуйте шляхи запобігання потепління клімату? Які відновлювальні джерела енергії ви знаєте? Що значить енергоефективність?

Слайд 23

Тренінг-дискусія “Мої суперечності у ставленні до природи” Створіть дві групи: представники екологічної організації (“Екологи”) та жителі міста (“Жителі”) Умови: “Екологи” агітують “Жителів” своєю діяльністю не шкодити природі та спільними зусиллями розв'язувати екологічні задачі

Слайд 24

Розв'язування проблемних ситуацій Спробуйте уявити, як відбувається перетворення руди на сталь, дерева — на меблі, нафти — на пластмасу, бавовни — на тканину. Зазначте, що на шляху цих перетворень потрібно взяти із середовища, а що повернути йому, як змінюються властивості матерії в кінці цих технологічних ланцюжків. Як ви розумієте слова фр. письменника Ф. Шатобріана: “Ліси передували людині – пустелі слідували за нею”? Відповідь побудуйте на основі причинно-наслідкових зв'язків. Пропонуйте заходи збереження енергоресурсів у своєму будинку, ліцеї, місті.

Слайд 25

Китайська мудрість проголошує “Якщо ти не одержуєш бажаного, то зміни свої дії”

Слайд 26

Поясність схему:

Слайд 27

Отже, як бачимо, є багато речей, які кожен з нас може зробити для запобігання глобальному потеплінню і охорони довкілля. Ми повинні весь час думати про те, який вплив наші дії мають на довкілля, та як ми можемо змінити ситуацію на краще. Це допоможе нам зберегти нашу планету не лише для себе, а й для майбутніх поколінь.

Слайд 28

Домашнє завдання (по групах): Практичне завдання(група №1) Дослідити екологічний стан Миколаївщини та міста Южноукраїнська. Зазначте, які підприємства є найбільшими джерелами забруднення. Запропонуйте заходи запобігання подальшому забрудненню повітря

Слайд 29

Домашнє завдання (по групах): Практичне завдання(група №2) Підрахуйте кількість автомобілів, що проходять повз ваш будинок або навчальний заклад за одну годину. Вантажівки і легковики лічіть окремо. Визначте, яких збитків вони завдають довкіллю, якщо легковий автомобіль за годину утворює до 60 м3 вихлопних газів, вантажний — 120 м3, а під час простоювання біля світлофора з увімкненим двигуном кількість вихлопів збільшується утричі. Обчисліть сумарну кількість вихлопів за день.

Слайд 30

Домашнє завдання (по групах): Практичне завдання(група №3) У нашому місті люмінесцентні лампи замінюють на більш економні дюралайтові. Доведіть, що у будинках та офісах з метою енергозбереження доцільно замінити звичайні лампочки на люмінесцентні. Доповідь доповніть розрахунками.

Слайд 31

Домашнє завдання (по групах): Практичне завдання(група №4) Зробити макет фотоелектричної системи, яку можна розмістити на дахах будинків, офісів. ПІДКАЗКА!!! Електроенергію можна також отримувати завдяки сонячному світлу, не забруднюючи при цьому довкілля. Це називається фотоелектричною енергією. Коли сонячне світло потрапляє на спеціальні кремнієві панелі, під впливом сонячної енергії електрони всередині кремнію починають рухатися. А в результаті цього створюється електричний струм, який ми можемо використовувати для будь-яких цілей, наприклад живлення побутових електроприладів, або ж замість бензину у легкових автомобілях і вантажівках!

Слайд 32

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Екологія