X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Проект: Зміни клімату

Завантажити презентацію

Проект: Зміни клімату

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Номінація 4А Тема “Зміни клімату” Відомості про авторів проекту: Слєсар Віталій Анатолійович, вчитель географії, Хворостівської ЗОШ І-ІІІ ст. Любомльського р-ну, Волинської обл. Участники: автор проекту. Термін виконання проекту: листопад 2008 р. – 10 січня 2009 р. Актуальність проекту: полягає у загостренні взаємодії людини і атмосфери, що призводить до підвищення глобальної температури і потепління клімату, що в свою чергу викличе активне прискорення глобальної екологічної кризи. Мета проекту: визначити суть, причини і наслідки проблеми, пов’язаної із зміною клімату. Завдання: зясувати причини загострення проблеми потепління клімату; показати наслідки парникового ефекту в глобальному і місцевому масштабах; запропонувати шляхи вирішення даної проблеми в масштабах своєї місцевості і на індивідуальному рівні. Форми і методи реалізації: теоретичний аналіз, методи порівняння і прогнозування. Ресурси: можливості автора. Очікуванні результати: розуміння учнями актуальності і важливості проблеми потепління клімату, вміння учнями правильно аналізувати причини і наслідки зміни клімату на глобальному і локальному рівнях. План реалізації: 1. Вступ 2. Причини зміни клімату 3. Наслідки та шляхи вирішення проблеми 4. Глобальне потепління в контексті своєї місцевості 5. Висновки Бюджет проекту: кошти затрачені для оформлення проекту. Додаткові матеріали: -

Слайд 2

Відомості про автора Слєсар Віталій Анатолійович, вчитель географії Хворостівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Любомльського р-ну, Волинської обл.

Слайд 3

вступ Одним із географічних компонентів, який формує систему природного комплексу, є клімат. Перебуваючи в тісному зв’язку з усіма компонентами, клімат водночас безпосередньо впливає на них, у тому числі на умови життя й самопочуття людини. Тому вивченню клімату та процесів, пов’язаних із ним, приділяється значна увага в шкільній географії. Розглядаючи клімат, ми не можемо обійти проблему глобального потепління. Останнім часом вчені-метеорологи бють тривогу: схоже на те, що атмосфера Землі розігрівається значно швидше, ніж будь-коли в минулому. Це зумовлено діяльністю людини.

Слайд 4

Причина 1 Більшість учених вважають причиною зміни клімату господарську діяльність людини. В наслідок згорання органічного палива й промислових викидів до атмосфери потрапляють двоокис вуглецю, закис азоту, метан та ін. гази, яких у півтора рази більше ніж до початку промислової революції, а також знищення лісів, що призводить до швидкого накопичення в атмосфері кількості вуглекислого газу. D:\Моі малюнки\Природа чудова\0099.JPG

Слайд 5

Причина 2 Альтарнивні точки зору висловлюють російські вчені, які вважають, що у звязку з природною циклічністю клімату сучасне потепління перейде пізніше у глобальне похолодання. Вони вважають, що головним фактором, який впливає на клімат Землі, є зміна активності Сонця за 11-річним та 100-річним циклом.

Слайд 6

Факт 1 За дослідженнями незалежного експерта Ніколаса Стерна з Великої Британії, за 150 років температура на планеті зросла на 0,7˚С, причому цей процес прискорився останні 25 років. Глобальне потепління за його оцінкою призведе до втрати 20% світового виробництва.

Слайд 7

Факт 2 Якщо людство не зменшить обсяг забруднень атмосфери і глобальна температура буде надалі зростати, як це має місце протягом останніх 20 років, то дуже швидко клімат стане теплішим, ніж будь-коли на Землі за останні 100000 років. Це викличе явище парникового ефекту і активне прискорення глобальної екологічної кризи.

Слайд 8

Наслідки 1 Як свідчать розрахунки й моделювання на ЕОМ, підвищення середньої річної температури викличе значні кліматичні зміни, більшість яких будуть мати для вкрай негативні наслідки. Парниковий ефект змінить такі критично важливі величини, як кількість опадів, шар хмар, океанічні течії, розміри полярних крижаних шапок.

Слайд 9

Наслідки 2 Погодні сюрпризи пов’язані з потеплінням, спостерігаються у сіті в цілому й в Україні зокрема, додають роботи МНС під час повеней та ін. Стихійних лих (наприклад руйнівний ураган “Катріна” був визнаний багатьма вченими результатом глобального потепління).

Слайд 10

Наслідки 3 Глобальне потепління викличе танення льодовиків Гренландії, Антарктиди, Арктики й гір, рівень Світового океану підвищиться на 6 -10 м, при цьому буде затоплено близько 20% площі суходолу, де проживають сотні мільйонів людей, розташовані міста, ферми, сади й поля.

Слайд 11

Шляхи вирішення Лідери країн-членів ЄС домовились узгодити свою політику щодо боротьби з глобальним потеплінням шляхом переходу на нові види енергії. До 2020 р. Євросоюз планує зменшити викиди шкідливих газів в атмосферу на 20% й збільшити обсяги енергії, що отримується з поновлюваних джерел також на 20%.

Слайд 12

Висновок 1 Отже, як бачимо, мова може ати про виживання мільйонів людей. За песимістичними прогнозами внаслідок повеней та посух, викликаних глобальним потеплінням, без даху над головою може залишитися більше 200 млн. чол., 40% біологічних видів зникне. А це означає, що потрібно звернути максимальну увагу всьому людству на проблему глобального потепління планети Земля.

Слайд 13

Глобальне потепління в контексті своєї місцевості Говорячи на уроках географії про глобальне потепління, помічаємо, що учні сприймають його дещо абстрактно. Їхнє сприйняття даної проблеми не екстраполюється на свою місцевість. В уяві учнів глобальне потепління – це більше загроза підняття рівня Світового океану, тропічні циклони та ін. подібні явища. Звичайно, можна візуально за допомогою рецепторів відчути, що зими стали теплішими, погода мінливішою. Але не підкріплені необхідною наочністю ці відчуття залишаються на рівні здогадок. Яскравим індикатором змін клімату є динаміка фенологічних явищ, а особливо це показують метеогідрологічні явища. Така динаміка є дуже ілюстративною, адже фенологічні дослідження ми ведемо у своїй рідній місцевості. Фенологічний гурток нашої школи з 2005 року здійснює фенологічні спостереження за настанням основних сезонних (фенологічних) явищ в житті живої і неживої природи. Ми узагальнили результати фенологічних спостережень за метеогідрологічними явищами протягом 2005-2007 рр. І порівняли їх з результатами за 2008 рік. Отримані дані наведені в табл. 1. і табл. 2. З цієї таблиці видно, що за останні чотири роки тривалість зими на території околиць села Хворостів скоротилась приблизно на десять днів. Тривалість літнього сезону збільшилась на п’ять днів. Початок настання окремих метеогідрологічних явищ також настає в середньому на 7-10 днів раніше від норми. Таким чином, бачимо, правильність тверджень про зростання мінливості погодних умов у зв’язку з потеплінням.

Слайд 14

Глобальне потепління в контексті своєї місцевості Щодо причин глобального потепління в контексті нашої місцевості, то ці причини будуть ідентичні з глобально-регіональним масштабами. Наслідки для нашої місцевості будуть випливати з того, що внутрішні райони континентів внаслідок потепління стануть сухішими, а узбережжя вологішими, зими – коротшими й теплішими, а літо – тривалішим і жаркішим. Основні кліматичні зони в Північній півкулі змістяться на північ приблизно на 400 км. У середніх широтах, тобто в основних зернових і картопляних районах, і України, і нашій полісській місцевості, клімат стане напівпустельним, як наслідок, врожаї основних традиційних культур різко скоротяться у відповідь на зміну кліматичних умов. Це в свою чергу призведе до економічної напруженості і негативно вплине на життя людей нашого краю і України в цілому.

Слайд 15

Результати весняних фенологічних спостережень за метеогідрологічними явищами (с. Хворостів) Таблиця 1

Слайд 16

Результати осінніх фенологічних спостережень за метеогідрологічними явищами (с. Хворостів) Таблиця 2

Слайд 17

Висновок 2 Таким чином, використовуючи дані фенологічних спостережень ми можемо отримати підтвердження ознак глобального потепління стосовно своєї місцевості. Одержані результати можна використати на уроках географії рідного краю, під час вивчення теми “Атмосфера”, клімату України та питань “Україна і глобальні проблеми людства” у 8 класі, у 10 класі при вивченні глобальних проблем людства. Тоді поняття глобального потепління клімату стає для учнів більш зрозумілим і чітким.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Екологія