X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Основи ділового листування

Завантажити презентацію

Основи ділового листування

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Ділове листування Лист як діловий документ Різновиди службових листів Основні правила оформлення ділового листування

Слайд 2

Лист як діловий документ Службовий лист – основний засіб налагодження офіційних контактів між підприємствами, установами, особами.

Слайд 3

ЗРАЗОК Т-ТАБЛИЦІ Різновиди листів за функціональними ознаками листи – прохання, листи – звернення, листи – пропозиції, листи – запити, листи – вимоги. листи - попередження, листи – нагадування, листи – підтвердження, листи – відмови, супровідні листи, гарантійні листи, листи – розпорядження, листи –повідомлення. Потребують відповіді Не потребують відповіді

Слайд 4

Різновиди листів за кількістю адресатів Адресат – одержувач. Адресант - відправник.

Слайд 5

звичайні циркулярні колективні адресант – один, адресат – один. адресант – декілька установ, адресат – один. адресант – один, адресат – декілька установ. Різновиди листів за кількістю адресатів

Слайд 6

Основні реквізити листа Штамп – повна назва установи-адресанта. Номер і дата листа. Назва установи-адресата. Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20, м. Суми, Сумської області 40004, м. Суми, вул. Металургів, 71 тел. (0542) 22-22-57, E-mail zoch201@rambler.ru № 277 від 07.02.2011 р. № 277 від 7 лютого 2011 року Управлінню освіти і науки Сумської міської ради

Слайд 7

Основні реквізити листа 4. Власне текст: опис фактів або подій, що (які, котрі) послугували підставою для написання листа; висновки та пропозиції. 5. Відмітка про наявність додатка. 6.Підпис керівника. 7. Печатка.

Слайд 8

Порахуйте помилки Дорогий Іван Петрович! Як тільки мій замісник з'ясує новий юридичний адрес фірми, яка пропонує за гривни товар по самим низьким цінам, я сплачу за ваше замовлення на протязі тижня. Директор.

Слайд 9

Обираємо етикетну форму Дорогий – дешевий. ШаноВНий, вельмишановний, глибокошановний, високошановний, високопоставлеНий, високоповажний. Далі варто зазначити посаду, звання чи професію адресата.

Слайд 10

Звертання вживають у формі кличного відмінка: Наталя Петрівна покликала Інна Віталіївна

Слайд 11

Звертання з двох слів О панно Інно, ніжна Інно, Любові усміх квітне раз — ще й тлінно. (П.Тичина) З імені та по батькові – обидва слова вживаються в кличному відмінку: Олександре Петровичу, Оксано Петрівно. З іменника та імені – обидва слова мають форму кличного відмінка: друже Іване. З іменника та прізвища - прізвище завжди має форму називного відмінка: пане Ковальчук, пані Петрова. Прикметники в складі звертання мають форму називного відмінка: шановний пане.

Слайд 12

Обираємо початок Щиро дякуємо.., дозвольте висловити свою вдячність... Офіційно підтверджуємо.., у відповідь на ваш лист.., відповідно до контракту.., згідно з домовленістю... Будь ласка, повідомте про; вибачте, нам необхідно з'ясувати... Вважаємо необхідним повідомити вам..., незважаючи на домовленість, ви … На жаль, ми не можемо..; шкода, ми не маємо змоги..; щиро жалкуємо, однак… Лист –подяка. Лист –підтвердження. Лист – прохання. Лист – нагадування. Лист – відмова.

Слайд 13

Уникаємо калькування Переписка –листування. Міроприємство – захід, заходи. Відношення – стосунки. По відношенню – стосовно, щодо. Приймати участь –брати участь, узяти участь. У розстрочку – на виплат. Накладна плата –післяплата.

Слайд 14

Пам'ятаємо про паронімію Замісник – той, хто тимчасово виконує обов'язки начальника. Заступник – той, хто виконує певну службову функцію постійно. Адреса – місце знаходження. Адрес – офіційне привітання. Гривня – грошова одиниця. Гривна – золота скіфська прикраса. Нараз – раптом, несподівано. Наразі – у момент мовлення. Численний – який є у великій кількості (численні збитки). Чисельний – виражається числом (чисельний показник). Протягом – ідеться про тривалість у часі. Протяг, на протязі – по-рос. сквозняк, на сквозняке.

Слайд 15

Не зловживаємо словом “самий” більш / менш або найбільш/ найменш -іш-, -ш- най-, щонай- Дешевий – дешевший, найбільш дешевий, найдешевший. 1.Тотожність предметів, ознак: він самий, той самий, такий самий. 2. Просторова або часова межа: до самого моря, із самого ранку

Слайд 16

Грамотно рахуємо Я рахую: “Один, два, три…” Я вважаю, що так буде краще. Один – два Один – інший Перший – другий По-перше…, по – друге.. ,…

Слайд 17

Закінчуємо лист Ще раз дякуємо Вам (вам)… Будемо раді співпрацювати . Сподіваємося, що зацікавили своєю пропозицією. Просимо терміново повідомити… Ще раз перепрошуємо…

Слайд 18

Прощаємося З повагою… Із вдячністю … Залишаємо з пошаною… Заздалегідь вдячні

Слайд 19

Це важливо Пишемо на чистому бланку або аркуші паперу лише з лицьової сторони. Намагаємося викласти інформацію на одній сторінці. Службові листи друкуємо на комп'ютері, передаємо факсом. Лист, що надсилаємо поштою, складаємо текстом усередину. Найважливішу кореспонденцію бажано не перегинати. На офіційному привітанні ставимо лише підпис після тексту, в особистій листівці кілька рядків пишемо власноруч. У тексті не допускаються виправлення, підчищення. Вихідна інформація офіційного характеру не повинна мати будь-яких позначок. Їх розміщуємо на 2-му примірнику листа. Терміни відповіді: телеграфний запит — протягом З-х днів, лист — до 10-ти днів; якщо запит вимагає детального розгляду, протягом 3-х днів повідомляємо, що лист прийнято до відома, даємо остаточну відповідь протягом 30-ти днів.

Слайд 20

Корисні посилання http://www.bizslovo.org http://dilomova.org.ua http://www.madslinger.com http://yak-my-hovorymo.wikidot.com

Слайд 21

Бажаю успіхів!!!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Діловодство