X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Мова (урок для 9 класу)

Завантажити презентацію

Мова (урок для 9 класу)

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Мова 9 клас Click to edit Master title style

Слайд 2

Базові поняття й терміни: мова, перша сигнальна система, друга сигнальна система, передача інформації, мислення, абстрактне мислення.

Слайд 3

Перша і друга сигнальні системи Сигнальні системи — два основні фізіологічні механізми діяльності головного мозку. Будь-які зовнішні подразнення, зокрема й умовні, що є сигналами безумовних подразників, утворюють першу сигнальну систему, характерну для високоорганізованих тварин і людини. Друга сигнальна система - в якій слово відіграє роль не просто умовного подразника, а його сигналу, тобто воно є сигналом сигналу.

Слайд 4

  Ісигнальнасистема ІІ сигнальна система Сукупністьнервовихпроцесів,щовиникаютьукорівеликогомозку(жести,міміка,безумовнірефлекси) Представленаумовнимирефлексами,виробленимина слова тапозначенінимипоняття(абстрактнемислення, складнаповедінка) Властива тваринам і людині Властива лише людині Збуджується при безпосередній дії подразників зовнішнього та внутрішнього середовища Виникаєвнаслідокдіїподразниківзовнішньогосередовища, словотежєподразником. Єнадбудовоюнад І сигнальною системою

Слайд 5

Ядра аналізаторів усіх сенсорних систем властиві не тільки людині, але й вищим тваринам. Але людина має ще й інші ядра, яких немає у тварин. Це ядра аналізаторів мови. Анатомічні особливості їх полягають у тому, що вони закладаються в обох півкулях, але розвиваються лише в одній (у правші — у лівій, у лівші — у правій) і не мають безпосереднього зв’язку з рецепторами. Так, у кіркові кінці аналізаторів мови імпульси надходять лише з кіркових кінців зорового і слухового аналізаторів. Серед кіркових центрів аналізаторів мови розрізняють: ядро рухового аналізатора мови, ядро слухового аналізатора мови і ядро зорового аналізатора мови. Вони знаходяться в лобній, скроневій і тім’яній частках півкуль.

Слайд 6

Фізіологічні основи мови Мова — засіб спілкування людей у формі усного мовлення, письма або знаків (символів). Мова людини сприяє спілкуванню, абстрактному мисленню, інтелектуальній діяльності, регуляції енергетичного і пластичного забезпечення функцій в організмі. Друга сигнальна система функціонує завдяки інформації, яка надходить від першої сигнальної системи, трансформуючи її у специфічні мовні поняття.

Слайд 7

Розрізняють три форми мови: слухову, зорову, кінетичну (письмову, жестів).

Слайд 8

Реалізація кожної форми забезпечується функціонуванням відповідного аналізатора. Особливістю слухової форми мовлення є те, що звуковий потік розділяється на елементи (слова), кожен з яких утримується в чутливій пам’яті близько 0,01 с, а потім відбувається консолідація слів у поняття. Таким чином, здійснюється дискретність інформації і виробляється зручна форма для фіксації у довгостроковій пам’яті.

Слайд 9

У процесі мовлення беруть участь багато функціональних структур кори півкуль великого мозку, але окремі її ділянки відіграють найістотнішу роль у виконанні цієї функції, тому їх називають мовними аналізаторами, або центрами мови. У задніх відділах нижньої лобової звивини знаходиться центр артикуляції та мови, або центр Брока. Його пошкодження зазвичай призводить до втрати мови. У задній частині верхньої скроневої звивини розташований слуховий центр Верніке. У разі його ураження втрачається здатність розуміти зміст слів. На присередній поверхні потиличної ділянки знаходиться зоровий центр, пошкодження якого викликає втрату здатності впізнавати написане.

Слайд 10

Прослухайте історичну довідку і зробіть висновки. В Індії, у лігві вовків, було знайдено двох дівчаток дво- і се мирічного віку. Опинившись зно ву серед людей, вони продовжу вали бігати на чотирьох. Старша дівчинка через два роки навчила ся стояти, а через шість – ходи ти, але бігати на двох ногах так і не змогла. Після чотирьох років навчання вона знала 6 слів, а ще через 7 – тільки 45, але не навчи лася складати речення. Діти, вигодувані вовками, вед медями, леопардами, мавпами, були відомі в Стародавньому Римі, Швеції, Бельгії, Угорщині, Нідерландах, Франції – таких ви падків зареєстровано понад ЗО. Усі підкинуті діти видавали нечлено роздільні звуки, не вміли ходити, мали велику силу м’язів і сприт ність, швидко бігали. Мали доб ре розвинені зір, слух і нюх. Навіть після тривалого перебу вання серед людей так і не навчи лися говорити. Чому?

Слайд 11

Дякую за увагу! Підготовлено за матеріалами «Усі уроки біології. 9 клас. К. М. Задорожний»

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Біологія